Trycktäta Stromberg

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Goofy
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:34 pm

Inlägg av Goofy »

Larsat, tackar för det svaret :)
Användarvisningsbild
halvor
För mycket laddtryck
Inlägg: 176
Blev medlem: tis dec 14, 2004 1:02 pm
Ort: Norge

Inlägg av halvor »

Det kunne kanskje gå å lage en liten plate med samme form som choken og skru fast denne med en gummepakning med samme form i mellom....? Da slipper man å gjenge opp hullene og det burde bli like tett :-D
Mattmuff
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: mån dec 13, 2004 12:50 pm
Ort: Stockholm/Bromma

Inlägg av Mattmuff »

testa och sen skriver du hur det går här sen...
volvoekern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm

Inlägg av volvoekern »

går det ann å bruke en catch tank(montert i motorrom) som jeg har tegnet på bilde her???
kanskje r-sport pumpen leverer litt mere trykk inntil til jeg får kjøpt btr??? :?

Bild
there is only one car ! !
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

tror inte r-sportpumpen ger mer tryck för att den slipper suga, har dock sett byggen där man gkort tvärtom, dvs en orginalpump får fylla en catchtank i motorrummet som ger soppan till typ 044 lr liknande.
Användarvisningsbild
halvor
För mycket laddtryck
Inlägg: 176
Blev medlem: tis dec 14, 2004 1:02 pm
Ort: Norge

Inlägg av halvor »

Hva er egentlig catchtanken til? Må man strengt tatt ha den?
volvoekern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm

Inlägg av volvoekern »

nei trenger ikke den!! blir ikke catch tanken tom når den elektriske pumpen gir høyere trykk enn den mekaniske??
there is only one car ! !
gruppavolvo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jul 19, 2004 12:11 am
Ort: Västervik

Inlägg av gruppavolvo »

Jag har en äkta turboförgasare och på den är inga hål till choken tätade?
volvoekern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm

Inlägg av volvoekern »

er ikke det på den orginale jeg har heller!!
there is only one car ! !
gruppavolvo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jul 19, 2004 12:11 am
Ort: Västervik

Inlägg av gruppavolvo »

volvoekern skrev:er ikke det på den orginale jeg har heller!!
Och jag laddade 1 bar utan problem.....
volvoekern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm

Inlägg av volvoekern »

gruppavolvo skrev:
volvoekern skrev:er ikke det på den orginale jeg har heller!!
Och jag laddade 1 bar utan problem.....
hvilken motor brukar du?? bensinpump?? var gasseren helt orginal??
there is only one car ! !
gruppavolvo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jul 19, 2004 12:11 am
Ort: Västervik

Inlägg av gruppavolvo »

volvoekern skrev:
gruppavolvo skrev:Och jag laddade 1 bar utan problem.....
hvilken motor brukar du?? bensinpump?? var gasseren helt orginal??
B 21a med turbokolvar,R-sport pump och originalförgasare till R-sport kittet...http://www.neger.se/volvo/bildz/motorn007.jpg
volvoekern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm

Inlägg av volvoekern »

håper på å gjøre det samme(lade 1 bar) :D jeg har b230at med 8,1:1 i komp. r-sport pump, orginal tb0313,orginal 530 topp med A-kam, ic fra 2003 v70t5(bxhxd=70x43x3cm) STOR oljekyler(bxhxd=65x35x3cm) håper på 200hk??? er det realistisk???
there is only one car ! !
gruppavolvo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jul 19, 2004 12:11 am
Ort: Västervik

Inlägg av gruppavolvo »

volvoekern skrev:håper på å gjøre det samme(lade 1 bar) :D jeg har b230at med 8,1:1 i komp. r-sport pump, orginal tb0313,orginal 530 topp med A-kam, ic fra 2003 v70t5(bxhxd=70x43x3cm) STOR oljekyler(bxhxd=65x35x3cm) håper på 200hk??? er det realistisk???
Min gamla 244-79 körde jämt med en 850 turbo till 200....så det är nog realistiskt...
Skriv svar