Bubbla "Das Boost"
- turboamazon
- För mycket laddtryck
Det räcker att slipa kamen där det kan ta i. Men se till att det inte blir några skarpa kanter.
Inte tänkt på att du har en tråd här men jag har skrivit i din gästbok ang bla turbo.
Inte tänkt på att du har en tråd här men jag har skrivit i din gästbok ang bla turbo.
10,15s @ 219km/h i en bubbla från 1960
6 sidor reportage i Street & Strip nr 6 2009
9,55s @ 236km/h med 1641cc i en Ghia
6 sidor reportage i Street & Strip nr 6 2009
9,55s @ 236km/h med 1641cc i en Ghia
- Das Boost
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
Härligt att läsa att nån uppskattar ens bygge! Själv anser jag att det finns mycket finare race bubblor där ute men man gör så gott man kan med den plånbok man har...
Kör med spännband runt lådan o solida växellådsfästen. Själva stötstångsrören är av märket Scat o dom är reglerbara i alu. Var finns ditt bygge att beskåda då? Några bilder....
Kör med spännband runt lådan o solida växellådsfästen. Själva stötstångsrören är av märket Scat o dom är reglerbara i alu. Var finns ditt bygge att beskåda då? Några bilder....
Håller fortfarande på att pillra ihop en besiktnings/orginal setup, men eftersom det är en 68 så måste den ju skändas med turbo
Men har ju iallfall 9 tum + bak
Mycket rost och fix just nu, och lite renovering av 1500 orginalaren.
Ser fram emot att få pilla ihop det intressanta, men desvärre kan jag nog inte börja med det förrens efter sommaren
Vad för block skulle du rekommendera som en början, med relativt "lagom" ladd och en hyfsad hållbarhet, har kikat lite på orginalblocken i as41, men kan tänka mig att de modifieringar som krävs gör att ett modifierat/sandgjutet block antagligen är mer prisvärt?
Vad kör du på för setup?
edit: hade helt missat första sidan med en noggran lista på setupen, haha så tankspridd man kan vara

Men har ju iallfall 9 tum + bak
Mycket rost och fix just nu, och lite renovering av 1500 orginalaren.
Ser fram emot att få pilla ihop det intressanta, men desvärre kan jag nog inte börja med det förrens efter sommaren
Vad för block skulle du rekommendera som en början, med relativt "lagom" ladd och en hyfsad hållbarhet, har kikat lite på orginalblocken i as41, men kan tänka mig att de modifieringar som krävs gör att ett modifierat/sandgjutet block antagligen är mer prisvärt?
Vad kör du på för setup?
edit: hade helt missat första sidan med en noggran lista på setupen, haha så tankspridd man kan vara
- Das Boost
- Kontakt:
Du kan helt klart använda ett AS 41 block. Sen beror det ju på vad för andra godsaker du tänker sätta i detta block också. Uppgraderar du med en sak så blir det en lång följetång. Jag skulle bara fixa till en enkel sak på min bil till 09, men det har redan gått överstyr! En av dom viktigaste sakerna med ett block är ju att den har grövre oljekanaler o ett uppgraderat smörjsystem. Annars är det nog kört i det långa loppet om man trimmar duktigt!
Ser fint ut
Bubblor som går snabbt uppskattas alltid
Karolus: Vad jag vet anses AS41-blocket vara bättre än, åtmistånde billigare, sandgjutna eftermarknadsblock. AS41 är ju pressgjutna vilket resulterar i jämnare kvalitet på materialet än sandgjutet.
Sen beror det helt på vad för effekter man snackar om också, 200hk eller 600hk.

Karolus: Vad jag vet anses AS41-blocket vara bättre än, åtmistånde billigare, sandgjutna eftermarknadsblock. AS41 är ju pressgjutna vilket resulterar i jämnare kvalitet på materialet än sandgjutet.
Sen beror det helt på vad för effekter man snackar om också, 200hk eller 600hk.
Arvid Bäcknert
Min lilla lekbil: www.rearengine.com --> Avyttras
If there was nothing wrong, there would be nothing right
Min lilla lekbil: www.rearengine.com --> Avyttras
If there was nothing wrong, there would be nothing right
- Das Boost
- Kontakt:
Njaa... Helt lena är dom inte tyvärr, kunde vara bättre. Kan säga att jag har lite mardrömmar ang att matchporta insugen... Tror nog att jag får lämna bort dom till nån som har bättre grejer samt kunnande att utföra det.Karolus skrev:Schyssta toppar, de där kanalerna ser lenare ut än en barnrumpa.
Ser ut som att du får en del jobb att matchporta insugen![]()
Ha det!