Sida 4 av 4
Postat: mån jan 12, 2009 10:12 pm
av turboamazon
Det räcker att slipa kamen där det kan ta i. Men se till att det inte blir några skarpa kanter.
Inte tänkt på att du har en tråd här men jag har skrivit i din gästbok ang bla turbo.
Postat: ons jan 14, 2009 12:03 am
av Lyrre
Ser ju grymt bra ut de här

En sån här bubbla är något man själv skulle vilja ha

Postat: tor jan 22, 2009 3:39 pm
av Das Boost
Ja då har man fått hem lite godis då! Mera är på kommande...

Postat: fre jan 23, 2009 10:15 am
av Karolus
Härligt bygge, älskar det här, bygger själv på en 68 just nu, ska snart börja med en utbytesmotor med turbo
Ett par frågor har jag,vad kör du med för växellådsfästen osv?
Och vad för stötstångsrör?
¨
Lycka till, ser fram emot ett litet filmklipp på hjulresning

Postat: fre jan 23, 2009 10:33 am
av Das Boost
Härligt att läsa att nån uppskattar ens bygge! Själv anser jag att det finns mycket finare race bubblor där ute men man gör så gott man kan med den plånbok man har...
Kör med spännband runt lådan o solida växellådsfästen. Själva stötstångsrören är av märket Scat o dom är reglerbara i alu. Var finns ditt bygge att beskåda då? Några bilder....
Postat: fre jan 23, 2009 10:44 am
av Karolus
Håller fortfarande på att pillra ihop en besiktnings/orginal setup, men eftersom det är en 68 så måste den ju skändas med turbo
Men har ju iallfall 9 tum + bak
Mycket rost och fix just nu, och lite renovering av 1500 orginalaren.
Ser fram emot att få pilla ihop det intressanta, men desvärre kan jag nog inte börja med det förrens efter sommaren
Vad för block skulle du rekommendera som en början, med relativt "lagom" ladd och en hyfsad hållbarhet, har kikat lite på orginalblocken i as41, men kan tänka mig att de modifieringar som krävs gör att ett modifierat/sandgjutet block antagligen är mer prisvärt?
Vad kör du på för setup?
edit:
hade helt missat första sidan med en noggran lista på setupen, haha så tankspridd man kan vara
Postat: fre jan 23, 2009 10:59 am
av Das Boost
Du kan helt klart använda ett AS 41 block. Sen beror det ju på vad för andra godsaker du tänker sätta i detta block också. Uppgraderar du med en sak så blir det en lång följetång. Jag skulle bara fixa till en enkel sak på min bil till 09, men det har redan gått överstyr! En av dom viktigaste sakerna med ett block är ju att den har grövre oljekanaler o ett uppgraderat smörjsystem. Annars är det nog kört i det långa loppet om man trimmar duktigt!
Postat: fre jan 23, 2009 11:10 am
av Karolus
Tack för hjälpen! Nu är det bara att leta reda på ett par vettiga toppar sen blir det nog beställning av block, så blir man ruinerad i nåt år framöver hahaha.
Lycka till, hoppas på att få se detta monster live under 09

Postat: fre jan 23, 2009 8:24 pm
av Rba
Ser fint ut

Bubblor som går snabbt uppskattas alltid
Karolus: Vad jag vet anses AS41-blocket vara bättre än, åtmistånde billigare, sandgjutna eftermarknadsblock. AS41 är ju pressgjutna vilket resulterar i jämnare kvalitet på materialet än sandgjutet.
Sen beror det helt på vad för effekter man snackar om också, 200hk eller 600hk.
Postat: mån jan 26, 2009 8:39 am
av Das Boost
Postat: mån jan 26, 2009 8:56 am
av Karolus
Schyssta toppar, de där kanalerna ser lenare ut än en barnrumpa.
Ser ut som att du får en del jobb att matchporta insugen
Ha det!
Postat: mån jan 26, 2009 9:09 am
av Das Boost
Karolus skrev:Schyssta toppar, de där kanalerna ser lenare ut än en barnrumpa.
Ser ut som att du får en del jobb att matchporta insugen
Ha det!
Njaa... Helt lena är dom inte tyvärr, kunde vara bättre. Kan säga att jag har lite mardrömmar ang att matchporta insugen... Tror nog att jag får lämna bort dom till nån som har bättre grejer samt kunnande att utföra det.
Postat: tor jan 29, 2009 8:52 pm
av Das Boost
Nu har man fått hem lite mera grejer. Kan säga att jag börjar bli känd vid tullen vid det här laget... Har också nu 3 st tändfördelare av den bättre sorten... Kunde inte hålla mig att skaffa denna MSD fördelare för jag fick den så billigt!

Postat: ons feb 18, 2009 11:55 am
av Das Boost
Ja det var ju inte precis meningen att köpa en LM-2. Men får man en för samma pris som en beg LM-1 så måsta man ju bara slå till...

Postat: tor mar 19, 2009 8:17 am
av Das Boost
Nån som vet vad det är för inpeller mått in och ut på en kkk27 ?