Mottrycket bör ju vara samma oberoende på vart på röret du mäter. Är nog avgashuset på turbon och dimensioner på rören som har största inverkan, böjarna är ju inte utan motstånd men inte den värsta boven, i ditt fall antagligen bara avgshuset som är för litet.Martin Lundkvist skrev:Tack för omtanken men jag kan ej dra rören på annat sätt, mycket rör i chassit som hindrar, i vilket fall så är inte det problemet.. än.. ja mäter mottrycket precis innan turbon och då har väl inte böjarna innan nån betydelse, om jag tänker rätt.boosted_142 skrev:Martin:
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
Volvo, motor är sålt, tvungen för att kunna gå vidare..
Mvh