Förhoppningsvis ser du hur jag tänker med den bilden... annars e det bara att fråga på =)
Det börjar vara dax att skutta i bingen så man orkar med morgondagen också.

//Robert
Varsågod=)Galant turbo skrev:Mycket bra illustrering och förklaring, tackar för den! Inser nu fördelen med en större sekundär. Men i sann Larvenanda så blir det inte optimalt med mitt bygge heller.
Det kommer nog att bli en Larven som går i 170 ändåMed 30mm rem så kan jag maxa ut bägge variatorerna, det blir blåa remmen alltså
![]()
Primär:
Sekundär (dålig bild):
![]()
Vet inte exakt vad den väger, de tidigaste modellerna vägde runt 75kg har jag för mej, men det var ju med en motorsågsmotorPiteRobban skrev: Varsågod=)
Satan i gatanOm remmen går ner sådär långt i sekundären och högst upp på primären samtidigt, enligt bilderna ovan, så får du en rejäl överväxel =).
Jag börjar förstå trådrubriken nu, för jag skulle vara förskräckt över att köra den där =). Orkar den varva ut så håll hårt i hatten. Även om MAG 340 inte är någon högvarvig historia så tror jag nog att det räcker till ändå.
Vad väger en larven?
Original så har dessa motorer ett grenrör som går ut direkt till höger. Har du något sådant rör? Du kanske till och med får dit en ljuddämpare på den.
Mvh //Robert
Eftersom att den där larven är totalt bortom all rim och reson så tycker jag att du kan göra det ordenligt på en gång .Galant turbo skrev:Det blir snarare så att jag tar bakre halvan jag har här och slänger den i skuffen på V12an och drar till fjälls och monterar ihop den i en snödriva. Förhoppningsvis så får jag med mej hela maskinen hem sen, borde väl gå att frakta en komplett larven i en BMW 750?
Bra bild på grenröret! Men det sticker ut alldeles för mycket, jag måste designa något som går slimmare mot motorn, och inte på den sidan heller. Antingen andra sidan eller över motorn. Båda alternativen blir kassa. Drar jag på sidan så blockerar jag oundvikligen luftflödet genom motorn. Drar jag över motorn så är tändstift och tändkablar i skottlinjen. Hur som helst så kommer det att värmeisoleras riktigt ordentligt.
Vill ju inte bränna pungen om man ramlar bak på motorn, har ju ingen motorhuv än heller...
HAHA, ja det är du inte den första som sägerHenka_ skrev:"Det kommer nog att bli en Larven som går i 170 ändå "
Där var det klart, du behöver tvångströja..