Mustang 65 351w turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Jens Gustavsson skrev:jag topparna kommer i slutet av nästa vecka.

har simulerat lite turbomotorer i veckan och är mer och mer inne på dessa av lite större modell :thumbright:
Hur mycket intercooler Behöver man till en sån här motor, hur långt kommer jag med min 500x300x100 kl racing??

Man har ju platsbrist som vanligt men känns ju dumt att montera något som är för litet från början?
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Blir nog att sätta ihop en lastbils IC som är lagd dubbel = ca 120mm tjock 70cm bred 40cm hög borde ju räcka!

Funderar även på att montera en corvette c4 framvagn då jag inte riktigt blir nöjd med orginalet trots modifieringar. Ska mäta lite i en corvette här i stan innan jag bestämmer.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag tror att kl racing kylarna flödar mer än en lastbil med samma storlek, det är större celler.

sätt dit tjockaste högsta kylarn du rymmer.

längden eller brädden på den kan va rätt kort det blir bara nån grad mer insugs temp, det är tryckfallet man vill ha bort.
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Jaha händer bara små grejs nu, fått fästen utskuret till coiloversarna bak, panhardstag mm så snart har man bakvagn kompelett!

Framvagn blir en corvette c4 som landade i garaget idag :thumbright: Den är uppgraderad med c5 ok och 330x32mm skivor med alu bells :thumbright:

Så nu är det då tänkt att det ska hända lite då man är ledig, no1 mont framvagn no2 mont bur sen pyssla med resten :hihi:

Topparna ligger även i sävargaraget och dom ska hämtas den 5e så då kan man snart börja kolla på lite grenrör :D
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Nu är gamla framvagnen helt bortkapad och corvette framvagnsbalken kortad, så nu blir det att börja montera :thumbright: Snart är det bara skinnet som är från 65 :hihi:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vill bara meddela att topparna såg fina ut, ser ut att flöda fint :thumbright:
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Jens Gustavsson skrev:vill bara meddela att topparna såg fina ut, ser ut att flöda fint :thumbright:
Ok kul! Blir intressant och ser hur dom flåsar med tvångsmatning :lol:
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Framvagn monterad, dock inte klart. Nu skulle man bara hitta en styrväxel som passar till den kortade corvette framvagnen, några förslag?
Bild
Bild
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

Det ser bra ut! lite mer GM-grejer på bilen så blir den säkert riktigt ball=) hehe nej skämt å sido så blir det nog en jävligt rolig bil att sladda runt med detta!

Hoppas verkligen att du slaskar på lite Brittish racing green på den sen! ta färgkoden från m3-gt tex....?
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av maranello »

aaahhh nu förstår jag varför du ska ha så stort spjäll hehe!
har inte vetat riktigt vilken bil du sysslar med :lol:

jaja men keep on going :thumbright:

ser grymt ut.

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Pitebo skrev:Det ser bra ut! lite mer GM-grejer på bilen så blir den säkert riktigt ball=) hehe nej skämt å sido så blir det nog en jävligt rolig bil att sladda runt med detta!

Hoppas verkligen att du slaskar på lite Brittish racing green på den sen! ta färgkoden från m3-gt tex....?
Tackar! Hehe jo var inte långt ifrån att det blev en ls1a också men nu har jag köpt toppar mm till 302 så nu blir det så. Får väll hoppas att den orgar slira :hihi:

Ang färgen så har jag inte bestämt mej än, men racing green tycker jag nog är en ganska blek och tråkig färg, lutar mer åt mörkgrå metallic med div kolfiber delar? Hadde tänkt ha den helvit tidigare men nu lutar det år det gråa.

Hur går det med RXen då?
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

maranello skrev:aaahhh nu förstår jag varför du ska ha så stort spjäll hehe!
har inte vetat riktigt vilken bil du sysslar med :lol:

jaja men keep on going :thumbright:

ser grymt ut.

mvh
Tackar! Hehe jo man vill ju inte strypa den :lol:
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

mörk grå skulle bli nice oxå, eller svart?, isf råkar jag ha färg liggande garaget som var tänkt till rx:en, men den blir orginalböå, och pontiacen som får nästan all uppmärksamhet nu blir orange som den var i sommar... så den färgen kan du få köpa billigt!

jobba på, snart e det 2009 och vår...skrämmande tanke, mina biler ligger i småbitar :thumbdown:
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Pitebo skrev:mörk grå skulle bli nice oxå, eller svart?, isf råkar jag ha färg liggande garaget som var tänkt till rx:en, men den blir orginalböå, och pontiacen som får nästan all uppmärksamhet nu blir orange som den var i sommar... så den färgen kan du få köpa billigt!

jobba på, snart e det 2009 och vår...skrämmande tanke, mina biler ligger i småbitar :thumbdown:
Ok, tror dock att det blir grå. Jag har då inte råd att vara igång till sommaren, får satsa på 2010 tyvärr. Är ju dock sugen som aldrig förr :lol:

Blir det luft på Pontiacen eller vad fixar du på den? RXen blir det 2010 eller ska du åka i sommar?
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av maranello »

de blir guld det där :thumbright:
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Skriv svar