Sida 4 av 5
Postat: tis nov 16, 2004 7:48 pm
av larsat
hmm ja de var nog den ja!

Postat: tis nov 16, 2004 8:28 pm
av peppe
larsat skrev:hmm ja de var nog den ja!

Helt galen sak törs jag tippa

Postat: ons nov 17, 2004 6:10 pm
av larsat
ja förstår lixom inte va man ska ha den till

kanske är bra till att skrapa upp knäna
Postat: tor nov 18, 2004 11:37 am
av Fredrik280zx
Små turbos kan man ju hitta på motorsågar så det borde inte vara omöjligt att få fram.
Postat: tor nov 18, 2004 11:42 am
av emil
motorsågarna heter bara turbo, är inte turboladdade

De brukar ha insuget genom fläkthuset däremot.. så det blir lite övertryck.. Och tar bort större träbitar från luften

Postat: tor nov 18, 2004 7:34 pm
av Axel
Postat: mån nov 22, 2004 3:44 pm
av Fredrik280zx
Nej, de finns med turbo men man får gå tillbaka några årsmodeller.
Postat: sön dec 05, 2004 9:44 pm
av Turbo_Lover
Hmm... Har suttit en stund nu och läst igenom hela tråden, ja kan ju bara säga nu på en gång att det går inte ha ett bil agg på en 2-takts motor. Dom är för tungdrivna, speciellt om det ska sitta på en moppe
Turbo aggen som sitter på 2-taktarna heter "Aerocharger"
Har nämligen vart inne på samma tankar sljälv

Postat: sön dec 05, 2004 11:03 pm
av peppe
Att det inte går att hänga på ett bil agg förstår jag. Men det finns äckligt små turbos att beställa från USA. Tanken har slagit mig ett par gånger då det snackades om en Lustgas moppe här, då var det turbo på moppen mycket nära, men tur att den galna planen aldrig blev verklighet.
Postat: tis dec 07, 2004 12:49 pm
av powerpak
jag och en jobbarkompis har ett projekt i planeringsstadiet med 2 kompressorer på en yamaha Fs1..
det blir antagligen 2 små kolvar som ligger parallellt med cylindern och "hjälper" sedan luften rakt in i kanalerna på sidan av cyllen. tillskottsluften kommer tas från det vanliga utanpåliggande insuget och kommer sedan regleras med hjälp av 3 reedventiler för att undvika bakblås och få den naturliga vägen forfarande fungerande.
vi kommer antagligen använda en mikuni flatslide 36 som förknasare

Postat: ons dec 08, 2004 7:37 pm
av tros-kaffe
powerpak skrev:jag och en jobbarkompis har ett projekt i planeringsstadiet med 2 kompressorer på en yamaha Fs1..
det blir antagligen 2 små kolvar som ligger parallellt med cylindern och "hjälper" sedan luften rakt in i kanalerna på sidan av cyllen. tillskottsluften kommer tas från det vanliga utanpåliggande insuget och kommer sedan regleras med hjälp av 3 reedventiler för att undvika bakblås och få den naturliga vägen forfarande fungerande.
vi kommer antagligen använda en mikuni flatslide 36 som förknasare

Coolt bygge låter det som, :smt023 du måste se till att det kommer lite bilder på det :poke:
Postat: tor dec 09, 2004 12:34 am
av powerpak
japp, bara han får fingrarna ur och ploch´kar loss cyllen så..

Postat: sön dec 19, 2004 11:15 am
av Gunnar
Turbo_Lover skrev:Hmm... Har suttit en stund nu och läst igenom hela tråden, ja kan ju bara säga nu på en gång att det går inte ha ett bil agg på en 2-takts motor. Dom är för tungdrivna, speciellt om det ska sitta på en moppe
Turbo aggen som sitter på 2-taktarna heter "Aerocharger"
Har nämligen vart inne på samma tankar sljälv

Jag tänkte bara lägga näsan i blöt och säga att det VISST går att sätta en "bilturbo" på en 2T....
Kolla in länken...
http://www.mullerperformance.com/snowmobile.html
Haade bra!!
Postat: tis jan 18, 2005 11:45 am
av Jonas_S
såg ju den här barstolen
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=497 det fanns ju en länk borde gå o få tag i en sån där rackare där =)
Postat: tis jan 25, 2005 8:28 pm
av DRM