Sida 4 av 7

Postat: mån feb 02, 2009 9:05 pm
av WTB
Om du ändå planerar och dra isär motorn kan du ju lika gärna
snygga upp dom vassa kantera iallafall..Annars är de
ju bara o köra tills packningen går och snygga till dom när du lyfter av toppen då :) Varför inte en stromberg iställe?passar ju smäck på
ditt insug ? Jag har ett dubbelinsug i alu för dubbla stromberg liggandes plus separata avgasflänsar gjort efter de insuget så man kan bygga "Riktigt" grenrör istället :twisted:

Postat: mån feb 02, 2009 9:19 pm
av ElfvinG
WTB skrev:Om du ändå planerar och dra isär motorn kan du ju lika gärna
snygga upp dom vassa kantera iallafall..Annars är de
ju bara o köra tills packningen går och snygga till dom när du lyfter av toppen då :) Varför inte en stromberg iställe?passar ju smäck på
ditt insug ? Jag har ett dubbelinsug i alu för dubbla stromberg liggandes plus separata avgasflänsar gjort efter de insuget så man kan bygga "Riktigt" grenrör istället :twisted:
okej :) jag hade tänkt ta av toppen ändå så då passar jag på att slipa bort kanter osv :)

jag har en weber 36/36 med insug och allt och en sån ger väl lite mer effekt än en strombergare?

Postat: mån feb 02, 2009 9:24 pm
av WTB
okey kan kolla min topp nu för har precis updaterat min tråd,Ifsej
en Vit topp men du fattar ju poängen :)
Na vet inte riktigt om dom gillar o bli tryckta egenom men du får kolla
nån tråd de står säkert där..Annars skaffar du bara ett dubbelinsug till stromberg :wink:

Postat: mån feb 02, 2009 9:29 pm
av ElfvinG
aja okej ska kolla de:)

okej ska söka runt lite om de :)

Postat: mån feb 02, 2009 9:35 pm
av ElfvinG
nu förstår jag hur du menar :)

men ska det alltså duga som kompsänkning? så jag slipper köra med dubbla toppackningar eller svarva av kolvarna? :)

Postat: mån feb 02, 2009 9:42 pm
av WTB
Jag har turbokolvar så vill inte ta någe mer men skulle tro du inte heller behöver ta någe mer än så heller :thumbright:

Postat: mån feb 02, 2009 9:46 pm
av ElfvinG
okej det låter ju kanon bra :thumbright:

jag hade bara tänkt ladda runt 0,7 bar, så då kanske jag klara mig utan att det börjar spika om jag slipar ut lite då :)

Postat: ons feb 04, 2009 6:54 pm
av ElfvinG
Just nu så händer det inte så mycket med 242an för epan går så jävla dåligt så jag håller på och skruvar med den hela tiden nu. :?

Någon här på forumet kanske vet vad det är för fel.

Jag var bara ute och åkte och så börja den sura och tillsist så la den av helt. så jag lära dogsera hem den, dan efter så startade jag den och den gick riktigt dåligt och sköt både i insuget och utblåste nästan sammtidigt. så jag böt stift och böt förgasare men det blev ingen skillnad sen så böt jag spettsar , rotor och lock och då gick den lite bättre men den skjuter fortfarande i både insuget och utblåset nästan sammtidigt. och stiften är helt svarta sen när jag tar ut dom så antagligen så får den för mycket bensin?

idag så gjorde jag ett komptest och det såg bra ut.

den har alltid gått bra förut men helt plötslig så börjaden gå sådär dåligt, så nu vet jag inte vad jag ska göra mer åt den, någon som har något förslag?

Det är en b20.

Postat: ons feb 04, 2009 7:23 pm
av henkeboi
men dumpventil låter dumt då skjuter du väl ut bränsle ur den?

Postat: ons feb 04, 2009 8:19 pm
av ElfvinG
henkeboi skrev:men dumpventil låter dumt då skjuter du väl ut bränsle ur den?
jo kom på de, så det blir tryckturbo istället :)

Postat: tor feb 05, 2009 11:51 am
av WTB
Bytte du till nya tänddelar??Byt kablarna oxå o stiften,altenativt kolla upp tändspole och ta en stroboskop o kolla hur tändningen är :thumbright:
Så blev en polares 140 en sväng o den gick piss ända tills han
sålde den vi kiolla allt tyckte vi..Men nästa ägare märkte själva
axeln i fördelarn var helt Jätteglapp så han bytte fördelare då geck den fint sen :thumbright:

Postat: tor feb 05, 2009 3:03 pm
av ElfvinG
WTB skrev:Bytte du till nya tänddelar??Byt kablarna oxå o stiften,altenativt kolla upp tändspole och ta en stroboskop o kolla hur tändningen är :thumbright:
Så blev en polares 140 en sväng o den gick piss ända tills han
sålde den vi kiolla allt tyckte vi..Men nästa ägare märkte själva
axeln i fördelarn var helt Jätteglapp så han bytte fördelare då geck den fint sen :thumbright:
aja okej :)

jag har lånta hem ett stroboskop och ska kolla tändningen nu i helgen, en kompis sa också att axeln i fördelaren kunde vara glapp så ska kolla de också :thumbright:

Postat: fre feb 06, 2009 2:59 pm
av ElfvinG
jag har känt på axeln i fördelaren och den är inte nå glapp alls så det är inte det felet, ska ställa tändningen med ett stroboskop imorron.

någon som har nå mer tips på vad det kan vara för fel?

Postat: fre feb 06, 2009 4:24 pm
av Wikimoe
ElfvinG skrev:
henkeboi skrev:men dumpventil låter dumt då skjuter du väl ut bränsle ur den?
jo kom på de, så det blir tryckturbo istället :)
Ska de inte funka med återcirkulerande dump istället för öppen på sugturbo?

Postat: fre feb 06, 2009 4:46 pm
av WTB
Bättre me tryck ändock pga man kan ha Ic etc :)