Sida 4 av 11

Postat: tor jan 22, 2009 12:02 am
av klenis
Näää kom förbi med grejorn ska jag beräkna lite grann
vevaxerlvinklar och port tider och expantionskammrar
till moppen ...

Postat: mån jan 26, 2009 9:03 pm
av weber-power
tänkte köra såhär, efter lite funderingar av vad markus å ja diskuterat.
195 avgasdur
135 spol

sen breddar avgas till cirka 0,65 av cylinder diametern = ca 29mm

han pratade om cirka 10 000 rpm med pipa.

vad tror ni?

Postat: tis jan 27, 2009 8:47 am
av klenis
Det var vanlig molly ring på den bredda då inte mer en 0.65%
om du vill den ska hålla lite grand

japp bör hammna mellan 9500-10 000 rpm
Glöm inte att höja kompet oxo minnst till 150-180 psi .. :hihi:

Postat: lör jan 31, 2009 12:02 am
av weber-power
lite bonn filning ... :hihi:
gjorde en ändring till 190 (bara) i avgas dur och ohöjda spolar
tills vidare... :wink: :hihi:
insug är ej påbörjat.

men blev helt okej, lite finslip kvar bara så :)
titta även på min "fina" gradskiva påklistrad på paradis kartong haha, dock fullkomligt funktionsduglig :thumbright: :lol:

Bild
Bild

vevaxel ska snart beställas.

Postat: lör jan 31, 2009 2:00 am
av Lars J
Ett tips är att skriva ut en gradskiva på en cd-skiva om du har lightscribe på datorn, funkar perfekt och centrerar 100%

Postat: lör jan 31, 2009 11:50 am
av Kadett4wd
är man orolig över portbredden kan man göra såsom jag ofta förespråkar.
ett par extra avgasportar bredvid originalporten samt 'ovanför' spolportarna.

Postat: lör feb 07, 2009 8:23 am
av weber-power
letade efter insugsmaterial igårkväll, skulle ha de 26mm invändigt tänkte jag.. lögn i helvete men sen tillslut såg jag en gammal lie... så jag hade inget annat val än å kapa av en bit på lie-jävlen haha :lol:

sen så har jag fått hem nya ramlager, packboxar till veven och packningar.

//matte

He he

Postat: sön feb 08, 2009 11:35 pm
av klenis
Fick just tag på en Zundapp 1977 komplett med 5 vnu siter jag på en 5 petad mototr
nu blir det 50cc race i norrland hur fort går moppen
jag klarade 1981 40km på ettan 70km på tvåan 110km på trean
vad klarar jag idag då

Re: He he

Postat: tis feb 10, 2009 7:00 am
av Esso
klenis skrev:Fick just tag på en 1977 komplett med 5 vnu siter jag på en 5 petad mototr
nu blir det 50cc race i norrland hur fort går moppen
jag klarade 1981 40km på ettan 70km på tvåan 110km på trean
vad klarar jag idag då
50cc Zundapp å 110km/h det räcker för att jag ska bli imponerad :shock:

Postat: tis feb 10, 2009 9:47 am
av klenis
Nää det var 60cc Cylindern var om jag inte minns fel 41mm
och kom från Zundapps 60cc trail motor som var 7 växlad
om inte jag minns fel ... :hihi:

Postat: tis feb 10, 2009 11:02 am
av klenis
Giss vilken Zundapp Modell
Bild[/img]
Inte Lätt Men ovanlig ....

Postat: tis feb 10, 2009 12:58 pm
av Enok
klenis skrev:Giss vilken Zundapp Modell
Bild[/img]
Inte Lätt Men ovanlig ....
KS350

Postat: tor feb 26, 2009 5:53 pm
av weber-power
hittade en lagom crossfögge, men vafan en dellorto 48a tratt har ju samma innerdiameter som friskluftssidan på förgasaren... :twisted:
är förövrigt en mikuni

kan bli sportigt! :hihi: 8)

Bild

Postat: tor feb 26, 2009 8:52 pm
av matte119
Nu när ni pratar portning tänkte jag låna tråden lite! :)
Har en kinahoj som jag mätt upp och snyggat till avgas på..
Durationerna är: Avgas 180 Spol 120 Boostport 110
Den är vevhusmatad.. Hur tror ni detta kommer funka?
Slag är cc 32,5mm och Borr 44mm 49cc, Nått man bör fixa till?

Postat: tor feb 26, 2009 9:19 pm
av NRoos
Vad är det för storlek på förgasaren?