Efter ett slag på nosen så är problemet löst. Om den biter fast i kläderna så gäller det bara att ladda för fullt på nosryggen. Den hund som är lika kaxig efter det finns inte. Sen så ska man ta det lugnt med snuthundar, de kan vara jävligt jobbiga, det förekommer en hel del hundbet även emot hundförarna. Sådan herre sådan hund så att säga...stroker_tim skrev:nä där håller ja inte med, inte en polis hund, dom skiter i va du känner lr inte, en vanlig hund håller ja med! men verkligen inte en k9Sleeper_86 skrev:hundarna känner av räddsla.. är man inte hundrädd för 5 öre så blir hunden jävligt osäker.. tro mig..![]()
övervåld? nej... men kunde gått gör så mycket smidigare...![]()
men vi får kanske vara oänse där![]()
mvh tim
Poliskravaller i Pite.
knotan skrev:vad var det gjorde att grisarna kommit till platsen från början, ???
nu kan man ju inte se det men antar att killarna i frågar har haft ihjäl nån eller åtmisntonde våldtagit nån??
jag vet ju i det bestämmdaste att hade jag vart där så hade jag kastat en flaska i bakhuvet på nån an snutarna å sprungit så långt jag han ...
kan inte se på när snutar beter sej så illa som dem gör i filmen...
10 snutar med slagvapen mot ett gäng småkillar som inte ens visar några tendenser till att bli våldsamma![]()
heeelt sjuukt,...
ni pratar om att unga manliga poliser har lätt för at bli våldsamma.... de unga nyutexaminerade kvinnliga poliserna är typ 10ggr värre, har själv åkt på pisk ett par ggr utan nån direkt anledning
mer än att vart lite berusad på almänn plats och inte velat förja med till stationen för att "sova av mej ruset" dvs
Jag vet inte om jag ska skratta eller att gråta?
Först vill jag bara citera dig själv.
"jag vet ju i det bestämmdaste att hade jag vart där så hade jag kastat en flaska i bakhuvet på nån an snutarna å sprungit så långt jag han ..."
"har själv åkt på pisk ett par ggr utan nån direkt anledning"
Med den inställningen till poliser är jag inte alls speciellt förvånad att du kommit i konflikt med dom heller.
Tillbaka till filmerna. Detta är Pdol för två år sen (2007) alla som varit i närheten av pdol vet att det är ett fylleslag av det större slaget, det drar även tyvärr folk som i den här filmen, med inställningen att kunna säga efter festivalen att man druckit si och så mycket istället för att kunna berätta roliga minnen från den...
Filmen utspelar sig på Fårön camping. Detta året var det väldigt stökigt på campingen med bland annat misshandeln i artikeln några inlägg ovan och knivslagsmål, jag vet inte vilken av händelserna filmen handlar om men det pratas i bakgrunden om knivar iaf.
Så det handlar inte om någon vanlig LOB eller liknande.
Enligt vad jag kan se på filmerna så är det helt rätt handlat av polisen, dom försöker gripa mannen som ligger ner men blir gång på gång avbrutna mot folk som ska fram och lägga sig emellan.
Trots att poliserna gång på gång säger att personerna ska backa undan, så försöker dessa personer gå fram för varje möjlighet dom får.
Vad ska dom fram och göra? Frita den gripne och fly från platsen... ?
Sen i film nummer två utspelar sig samma scenario, men då har folkmassan blivit ännu ivrigare.
Polisen väljer att gripa en till, varför får vi inte riktigt se i filmen så det är svårt att spekulera i. När dom bryter ner personen (det går ju inte så smidigt som det borde, det kan man erkänna) får hans kompis genidraget att han ska undsätta den som håller på att bli gripen, han gör det dessutom mot en polis som är hukad med ryggen mot.
Att han då får smaka betong av andra polisen är inte mer än rätt.
Värt att notera också är att _INGEN_ av dom personer som väljer att backa när polisen säger så är ens i närheten av att få något slag. Utan det är dom som _gång_ på _gång_ väljer att skita i polisens uppmaningar som hamnar i trubbel.
Nej, till skillnad från knotan här så tycker jag poliserna skötte uppgiften galant!
Fler skulle däremot i ärlighetens namn ha blivit LOBade, men antar att det inte finns nog med plats hos polisen i Piteå den helgen.
/Jocke
Joakim Eriksson
Audi A6 2,4 quattro -1999 (Slit och släng)
Audi 80 quattro competition -1994 (Blivande busbil)
så om några år det bara att acceptera att ungdommar som är för fulla å har stökat lite blir gripna under pistolhot då...
för det är så jag tolkar det, jobbiga fulla ungdomar måste mötas med våld, och ju fler å fullare de är fram med grövre vapen???
upp för COPS usa, dem måste vara en bra förebild för det svenska sammhället
och att där inte skulle finans nån bil tilgänglig köper jag bara inte, nått som fotpatrullerande poliser eller cyckel poliser har jag svårt å tro finns
längre
för det är så jag tolkar det, jobbiga fulla ungdomar måste mötas med våld, och ju fler å fullare de är fram med grövre vapen???
upp för COPS usa, dem måste vara en bra förebild för det svenska sammhället

hade juu inte vart svårare än att slänga in han i en bil til å börja med, dem hade redan övermannat killen han har handfängsel på sej, en snut sitter med knät i bnacken på han å den andra håller oxå ned honom.. hade dem andra poliserna bara vart smarta å kört fram en bil så hade problet inte uppståttt....Vad ska dom fram och göra? Frita den gripne och fly från platsen...
och att där inte skulle finans nån bil tilgänglig köper jag bara inte, nått som fotpatrullerande poliser eller cyckel poliser har jag svårt å tro finns

Jag tycker polisen agerade amatörmässigt och fruktansvärt nybörjaraktigt, ivriga som fan och ett jäkla hotande/svingande med batongerna osv..
Man ser ju tydligt i filmen att det är SMÅGRABBAR dom vet att dom inte har en suck mot dessa poliser, och polisen vet det med, så varför detta beteende från lagens sida??
Jckssn: Jag fattade som att den första killen dom släpar iväg med hade blivit knivskuren och dom tog han istället för knivmannen? klart hans kompisar blir förbannade då, men det går ju inte att komma ifrån att det är Epa-raggare med folköl i näven och inte Original gangsters med MP5a..
Man ser ju tydligt i filmen att det är SMÅGRABBAR dom vet att dom inte har en suck mot dessa poliser, och polisen vet det med, så varför detta beteende från lagens sida??

Jckssn: Jag fattade som att den första killen dom släpar iväg med hade blivit knivskuren och dom tog han istället för knivmannen? klart hans kompisar blir förbannade då, men det går ju inte att komma ifrån att det är Epa-raggare med folköl i näven och inte Original gangsters med MP5a..
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se
Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
Jag tycker verkligen inte att det ska bli på något sätt som det är i USA. Filmen som visas är dessutom ljusår från något liknande.knotan skrev:så om några år det bara att acceptera att ungdommar som är för fulla å har stökat lite blir gripna under pistolhot då...
upp för COPS usa, dem måste vara en bra förebild för det svenska sammhället![]()
knotan skrev:hade juu inte vart svårare än att slänga in han i en bil til å börja med, dem hade redan övermannat killen han har handfängsel på sej, en snut sitter med knät i bnacken på han å den andra håller oxå ned honom.. hade dem andra poliserna bara vart smarta å kört fram en bil så hade problet inte uppståttt....Vad ska dom fram och göra? Frita den gripne och fly från platsen...
Jag kollade in första filmen igen, det tar polisen HELA 45sekunder att man efter fått på killen handbojjor att börja leda honom till polisbilen, trots att killens kompis lägger sig i det hela.
Kolla själv, 45 SEKUNDER.
Det är ingen evighet, på nåt sätt. (Förutom om vi pratar raktframåka med bilar då...

Det här är Piteå, som under pdol måste ta hjälp av hela länet för att kunna hålla någorlunda koll. Nej det finns varken tillräckligt många bilar eller poliser för att kunna sköta allting så bra som det skulle kunna göras.knotan skrev: och att där inte skulle finans nån bil tilgänglig köper jag bara inte, nått som fotpatrullerande poliser eller cyckel poliser har jag svårt å tro finnslängre
Noterbart är att jag verkligen inte på något sätt diskuterar för polisens prioriteringar eller annat utan jag bara diskuterar filmen i fråga och jag säger det igen.
Bra jobbat av polisen!
Joakim Eriksson
Det är väl bara att konstarera. Det florerar en hel del snoungar på forumet. Men även en och annan idiot som lever kvar i den där t¨ntiga vanföreställingen.
HÅLL käften och sluta tjafsa om du inte vill ha problem. Och som nån idiot skrev. Jo man var väl lite politiskt aktiv tidigare??? Ja såna vill jag oavsett komplikatioenrr spöa duktikt--
Jävla snorungar!!!!!!!
HÅLL käften och sluta tjafsa om du inte vill ha problem. Och som nån idiot skrev. Jo man var väl lite politiskt aktiv tidigare??? Ja såna vill jag oavsett komplikatioenrr spöa duktikt--
Jävla snorungar!!!!!!!
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Snuten som piskar på killen som försöker "rädda" sin kompis reagerar lite väl hårt.... Istälelt för att slita bort han från den andra snuten går han till "anfall" med batongen =/ hade varit enkelt att lyfta bort han då killen var aspackad samt hälften så grov som testosteron snuten.
Sen att det är packade snorungar som skriker och gormar är ju inget ovanligt
Sen att det är packade snorungar som skriker och gormar är ju inget ovanligt

im gonna kill him, I gonna kill him dead
"om du inte vill ha problem" "spöa duktigt" "Jävla snorungar" är det riktat till någon speciell person här på sävar eller? du verkar lite aggressiv av dig, inte så att du själv är en sådan där batongviftare kanske, bara undrar?Driddler skrev:HÅLL käften och sluta tjafsa om du inte vill ha problem. Och som nån idiot skrev. Jo man var väl lite politiskt aktiv tidigare??? Ja såna vill jag oavsett komplikatioenrr spöa duktikt--
Jävla snorungar!!!!!!!
TIPS: Finns speciella grupper som man kan gå till och få hjälp med sitt humör....

Verkar vara ett känsligt ämne detta med poliser och övervåld, i rosengård med stenkastande nysvenskar som ger sig på ambulanser, brandbilar, poliser osv kan det ju vara berättigat med lite batongaction, men på en camping med lite överförfriskade moppegrabbar?? tycker fortfarande det hela är överdrivet..
Nää nu har jag viktigare saker för mig, ska ut o skruva lite i garaget

Teamet->> http://www.maddrift.se
Sponsorer 2014!!
Sponsorer 2014!!
-
- Lite mer laddtryck
jag tänkte bara ställa en fråga ang detta.. ska man göra skillnad på om det är 17 åriga som e stökiga eller fullvuxna personer.. för vad jag har uppfattat så tycker jag det låter så på några i detta ämne "inga namn"
ne min åsikt.. Polisen gör rätt.. dom måste ju nån gång sätta stopp för det.. å bevisligen så går det inte med att samtala med "ungdomarna".. så det var väll inte så mycket mer att göra.. dom kan ju inte bara ge upp å gå därifrån..
ne min åsikt.. Polisen gör rätt.. dom måste ju nån gång sätta stopp för det.. å bevisligen så går det inte med att samtala med "ungdomarna".. så det var väll inte så mycket mer att göra.. dom kan ju inte bara ge upp å gå därifrån..
- Dalmasen
- För mycket laddtryck
Vad ska han göra OM killen hade haft en kniv på sig då? Väntat och se om kollegan är ok först innan han griper han? Kan man inte göra nåt så enkelt att backa undan när polisen säger det eller ännu värre hoppa på en polis när han griper en person då ska man fan inte gnälla om man får lite pisk med batongen!Tim skrev:Snuten som piskar på killen som försöker "rädda" sin kompis reagerar lite väl hårt.... Istälelt för att slita bort han från den andra snuten går han till "anfall" med batongen =/ hade varit enkelt att lyfta bort han då killen var aspackad samt hälften så grov som testosteron snuten.
Om ni får inbrott i erat garage och ringer polisen kastar ni då glasflaskor på dem när de kommer? De gör ju sitt jobb då oxå. Va glad att det finns folk som vill ha ett jobb där de får stå ut med dessa snorungar...
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
Jag låser den här tråden med att säga att poliserna gjorde ett bra jobb!
Jag håller helt med Joakims observationer ovan.
Ni som saknar respekt för poliser får ta mig fan skämmes!!
//Mattias
Jag håller helt med Joakims observationer ovan.
Ni som saknar respekt för poliser får ta mig fan skämmes!!

//Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.