"Mickes MC/BIL byter skepnad"
Tjenare!! Nu har jag testkört triken (en vecka sedan) ett par svängar i mkt låg fart- ca 40km/h. Allt var mkt professoriskt som tex. batterifäste, CDIbox mm= (buntband o tejp). Jag körde utan laddtryck och utan att koppla in tilläggssprutet (måste mäta upp spridarna och tillverka kabelhärva mm). Så jag plockade bort ett tryckrör mellan turbo och IC- därav den mkt lugna körningen. Jag ville inte övervarva turbon.
Det finns inte så mkt jag kan säga egentligen förutom: FYYYYYYF........N vad FRÄÄÄNT!!! Att provköra sin egenhändigt byggda skapelse första gången KLANDERFRITT, är en sådan känsla som är svår att beskriva
Tyvärr blev det bara en mkt kort sväng så någon filmning ägde inte rum . Men jag låvar att jag ska filma massor då den riktiga testkörningen med laddtryck är. Då ska jag även åka iväg till en nerlagd flygraka några mil härifrån.......
Det finns inte så mkt jag kan säga egentligen förutom: FYYYYYYF........N vad FRÄÄÄNT!!! Att provköra sin egenhändigt byggda skapelse första gången KLANDERFRITT, är en sådan känsla som är svår att beskriva
Tyvärr blev det bara en mkt kort sväng så någon filmning ägde inte rum . Men jag låvar att jag ska filma massor då den riktiga testkörningen med laddtryck är. Då ska jag även åka iväg till en nerlagd flygraka några mil härifrån.......

MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
Perfekt med så här fina kontakter!!!! Tackar för erbjudandet!
Nu när jag har fått hem den nya datorn så kan jag ju passa på att lägga ut ett par bilder...
Olje kylaren och den beryktade kabelhärvan
.. Man kan säga att passageraren kommer att få det "lite" varmt
. Vanliga kylaren kommer att sitta på vänster sida, IC på höger olje kylaren bakom nacken och turbon (ca 800gr C) bak i röven
... Iofs kommer jag att montera värmesköldar bredvid passagerar stolen samt isolering bakom stolen, men jag tror ändå att det kommer att vara kännbart. Ett sätt att få passageraren tyst från allt gnäll om att det är varmt, är att helt enkelt KÖRA FORTARE

Ett par bilder till på bränslepumpen med filter, samt de stålomspunna bromsledningarna "med gummiöverdrag".

---------------------------------------------------------------------------------
I dagsläget har det hänt lite till också- Kablarna är inkapslade i en sk. robotslang av svart plast, MC instrumentet är renoverat med nytt glas, laddtrycks"stag" på insuget är monterat, kopplings vajern är ombyggd, nya utväxlingar till både gas och kopplingspedal är tillverkade med kullager/lagerhus (nu när jag vet hur mkt rörelse man behöver för att allt ska gå att köra på ett relativt mjukt sätt), ny gasvajer inköpt med mindre diameter= mindre friktion mm.
En reflektion jag gjorde under provkörningen: Framdämparna MÅSTE mjukas upp i kompresion. Returen kan funka.
Vägen jag körde på var iofs inte den bästa med många sprickor i asfalten. Dessa sprickor kändes genom HELA ryggraden så halsmandlarna nästan trillade ut. Man kan säga att den mesta dämpningen togs upp i framdäcken(kändes det som iaf). Den är beter sig inte helt stum i sådana snabba "slag" som en väg spricka - den studsade inte (dämparna gjorde väl sitt jobb), men den var fortfarande RUGGIGT obekväm eftersom jag inte har någon stoppning i stolarna.. Jag ska iaf vänta med framdämpar justeringen till karossen är klar, så man vet den totala vikten mm. Bakdämparen kändes "inte alls" vilket kanske är bra... Min följebil Fredrik Skog (med brandsläckare) sa att den såg riktigt bra och följsam ut i fjädringen.. Skulle tro att det känns mer än vad det syns eftersom föraren sitter "på" framhjulen. Han sa även att den såg ut att vara LÄTT att spinna med. Kan säkert vara sant, iaf på grus
.
Nu när jag har fått hem den nya datorn så kan jag ju passa på att lägga ut ett par bilder...
Olje kylaren och den beryktade kabelhärvan

Ett par bilder till på bränslepumpen med filter, samt de stålomspunna bromsledningarna "med gummiöverdrag".

---------------------------------------------------------------------------------
I dagsläget har det hänt lite till också- Kablarna är inkapslade i en sk. robotslang av svart plast, MC instrumentet är renoverat med nytt glas, laddtrycks"stag" på insuget är monterat, kopplings vajern är ombyggd, nya utväxlingar till både gas och kopplingspedal är tillverkade med kullager/lagerhus (nu när jag vet hur mkt rörelse man behöver för att allt ska gå att köra på ett relativt mjukt sätt), ny gasvajer inköpt med mindre diameter= mindre friktion mm.
En reflektion jag gjorde under provkörningen: Framdämparna MÅSTE mjukas upp i kompresion. Returen kan funka.
Vägen jag körde på var iofs inte den bästa med många sprickor i asfalten. Dessa sprickor kändes genom HELA ryggraden så halsmandlarna nästan trillade ut. Man kan säga att den mesta dämpningen togs upp i framdäcken(kändes det som iaf). Den är beter sig inte helt stum i sådana snabba "slag" som en väg spricka - den studsade inte (dämparna gjorde väl sitt jobb), men den var fortfarande RUGGIGT obekväm eftersom jag inte har någon stoppning i stolarna.. Jag ska iaf vänta med framdämpar justeringen till karossen är klar, så man vet den totala vikten mm. Bakdämparen kändes "inte alls" vilket kanske är bra... Min följebil Fredrik Skog (med brandsläckare) sa att den såg riktigt bra och följsam ut i fjädringen.. Skulle tro att det känns mer än vad det syns eftersom föraren sitter "på" framhjulen. Han sa även att den såg ut att vara LÄTT att spinna med. Kan säkert vara sant, iaf på grus

Senast redigerad av mrabarth den tis nov 23, 2004 11:43 am, redigerad totalt 1 gånger.

MVH/ Micke Fredriksson
JIIIHAAAAAAAAAAA!!!! Idag var jag bara tvungen att ta med mig en kompis ut på en sväng till holmarna. ALLTSÅ JAG VET INTE HUR JAG SKA FÅ FRAM RÄTT KÄNSLA I TEXT SOM JAG HAR NU?? Jag tordes dra den lite längre idag än till 5000rpm som sisst. Jag drog den till strax över 6000rpm på ca 1/3:dels gas.. Turbon började ladda, så jag vill inte riskera någon härdsnälta (saknar fortfarande tilläggssprutet). Redan i detta läge accar den riktigt hårt, och den vill bara MEEEER. Man känner riktigt hur besviken motorn blir när man växar- den vill ju bara forsätta LÅNGT förbi vridtoppen som ligger vid 8500rpm Jag testade att ligga i ca 70km/h i en skarp kurva och köra hastiga slalom svängar, för att försöka uppfatta om den kränger något. Den kränger INGET alls eller möjligen någon millimeter. Känns helt sjukt att köra! Ramen känns hur stabil som helst även med passagerare. En MKT märkvärdig notis är att allt verkar gå hur lätt som helst= inget motstånd eller friktion någonstans..... Jag tror helt bestämt att detta är den optimala körmaskinen!! Jag hade nästan glömt hur otroligt fränt det är med sekvensiell tätstegad låda.
Bromsarna funkar fantastiskt bra- träffade rätt med h.cylindrar på första försöket. Obeskrivligt!!! JAG ÄR I EXTAS!!!!!!! Måste koppla in tilläggssprutet NUUUU, så man kan ta den på släp till en avlägsen ort för en riktig teskörning med injustering av bränslemängd- och självklart en MASSA filmning!! GLÖM sprit och gamla porrfilmer, DETTA ÄR DET OPTIMALA RUSMEDLET!!!!!!
Bromsarna funkar fantastiskt bra- träffade rätt med h.cylindrar på första försöket. Obeskrivligt!!! JAG ÄR I EXTAS!!!!!!! Måste koppla in tilläggssprutet NUUUU, så man kan ta den på släp till en avlägsen ort för en riktig teskörning med injustering av bränslemängd- och självklart en MASSA filmning!! GLÖM sprit och gamla porrfilmer, DETTA ÄR DET OPTIMALA RUSMEDLET!!!!!!

MVH/ Micke Fredriksson

Notera det högglanspolerade rostfria avgassystemat med BomZ-Racing dämpare.
Som sagt är nu bakre AirForce vingen på plats

Laddtrycksmätare är monterat och tilläggsinsprutningen kopplad mm mm. Det som saknas är att byta bränsle filter, svetsa dit en Lambda mutter på avgasröret och rengöra spridarna till tillägget så är det TESTKÖRNING på "hemlig" ort!! Längtar redan MASSOR!

MVH/ Micke Fredriksson
fiiina bilder! ser ut att va fint där uppe i skogarna än, börjar bli kallt här nere nu!
i mitt garage står oxå en GT40 påkostad 700.000 tror de finns uppåt en 30 st i sverige såg din kompis hade en GTD vad nu skillnaden är vet jag inte men verkar vara ungefär samma modell...
har du börjat bygga på karossen till din trike än då blir det glasfiber?

i mitt garage står oxå en GT40 påkostad 700.000 tror de finns uppåt en 30 st i sverige såg din kompis hade en GTD vad nu skillnaden är vet jag inte men verkar vara ungefär samma modell...
har du börjat bygga på karossen till din trike än då blir det glasfiber?

MVH/ Micke Fredriksson
Kanske det, men inte med triken!Mms skrev:Micke kamerorna är laddade för dokumentation , har även fixat ett redigeringspogram så vi kan göra en fräck rulle till vinters mörka kvällar .
rock on! hörs ,antar på lördag ?
Kamera stativet är redan monterat på den bakre bågen för snabba medåkningsklipp

MATS A: Visst följer du med och filmar? Har du en kamera till hands på lördag och söndag?
S HALINg: Samma frågor för dig. Alternativt om jag skulle kunna låna din DV kamera?
Svara så snabbt som möjligt!!!! Ring mig på 070-308 44 72

MVH/ Micke Fredriksson
MATS A: Visst följer du med och filmar? Har du en kamera till hands på lördag och söndag?
Kameran finns till hands (Teds) så det blir filmning på din testkörning ,fast lördag jobbar jag över . vi fixar till en rulle sen så det blir kul att se sen . skall fixa så det går att lägga ut på nätet så det blir visning av triken mer LIVE
Kameran finns till hands (Teds) så det blir filmning på din testkörning ,fast lördag jobbar jag över . vi fixar till en rulle sen så det blir kul att se sen . skall fixa så det går att lägga ut på nätet så det blir visning av triken mer LIVE