Svets porr

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
mkiv
För mycket laddtryck

Inlägg av mkiv »

banan i gatan va snyggt.Bara inhandla en svets o ut i garaget o träna då :D
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonathan Knutsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Jonathan Knutsson »

Geronimo skrev:Vackert!

Jag jobbar själv som tigsvetsare på Siemens, där svetsare vi i material som hastelloy, haynes och MA 253...det finns folk som lägger sömmarna så det ser ut som ren maskinsvets...har lite med matning och droppteknik av tillsatsen att göra...ska försöka ta några bilder och posta dom här!
Siemens Trollhättan? Då är det väl olagligt att ta kort? =P
Kim Thuresson
För mycket laddtryck

Inlägg av Kim Thuresson »

Du milde vilken kille!
Geronimo
För mycket laddtryck

Inlägg av Geronimo »

Jonathan Knutsson skrev:
Geronimo skrev:Vackert!

Jag jobbar själv som tigsvetsare på Siemens, där svetsare vi i material som hastelloy, haynes och MA 253...det finns folk som lägger sömmarna så det ser ut som ren maskinsvets...har lite med matning och droppteknik av tillsatsen att göra...ska försöka ta några bilder och posta dom här!
Siemens Trollhättan? Då är det väl olagligt att ta kort? =P
Nu tar jag ej kort på detaljer...endast en svetssträng...det borde väl ej vara olagligt, folk springer ju där inne med telefoner med kamera hela tiden, och mig veterligen har jag ej hört något om detta :D
David_Stridsberg
För mycket laddtryck

Inlägg av David_Stridsberg »

det där kan man kalla för en seriös gosse
AntonD
För mycket laddtryck

Inlägg av AntonD »

man blir ju bara sur, faktiskt lite omänskligt vara så konsekvent! :D men det där med matarverk skulle man vilja testa. eller iaf veta mer om, hur styr man tillsatsen? lyckas inte googla fram nå vettigt. för ibland styr tillsatsen smältan lite mer än att bara tillföra material..

här är iaf mina försök till att svetsa aluminium, exempelbilder på en hydraultank till en sån här http://www.doroteamekaniska.se/truxor.html

andra dagen som aluminiumsvetsare på allvar så har väl några år inom arbetslivet att bättre på mig ;P har mest MIG/MAGat svart å RF annars och bara hoppat in när det saknas folk på alusidan. sen gick man ju industri... sen är det mkt enklare att få jämna snygga svetsar på tjockare aluminium ;) detta är 2mm plåt

BildBildBild

la upp bilderna på imageveneu på tips från "hur man lägger upp bilder"tråden, hoppas det är en reko sida.
Senast redigerad av AntonD den ons nov 24, 2010 7:42 pm, redigerad totalt 1 gånger.
carfreak
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Riktigt fina fogar sixP ;) Synd att man inte lärt sig TIG än :(
//Christian
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

Ja stiligt svetsat där!, SixP, -tycker du skulle ha lärt upp brorssan i lite alutigning nån kafferast 8)
Skriv svar