Riskokartråden

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Riskokaren
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: lör mar 28, 2009 11:18 pm

Inlägg av Riskokaren »

Har byggt lite mer på bilen, men hade som vanligt hoppats på att hinna mer. Efter att jag lött kablage i bagaget blev jag illamående och fick huvudvärk.
Kanske berodde det på lödångor och bränsleångor. Försökte att inte andas dem men fick kanske min beskärda del iaf. Trångt utrymme.
Hursomhelst detta har blivit gjort.

Gjorde en hållare för laddtrycksmätaren till mittkonsolen. (Har oljetempmätaren där provisoriskt för passning om någon undrar)
Bild

Stängd mittkonsol.
Bild

Gjorde en anslutning för bränsleretur till tank då denna bil saknar bränsleretur original.
Bild

Bytte ut bränslepumpen mot en walbro 255 gss342. Inte riktigt plug and play, men med lite fix så satt pumpen på plats.

Här är pumparna bredvid varandra, walbron till höger. Notera höjdskillnaden mellan pumparna och pumpröret till höger om walbron.
Bild

För att walbron skulle passa gjorde jag såhär.
Bild

Tankinsatsen klar!
Bild

Här håller jag på att löda relästyrningen till bränslepumpen. Originalkablaget drar reläet som har matning direkt från batteriet med 4mm2 kabel och en 30A säkring.
Bild

Det börjar bli dags att plocka ihop bilen, här testpassar jag återigen grenröret och vinklar kompressorhuset på turbon rätt mot första delen av tryckrören. (Svartmålat)
Bild

Så här mycket plats blir det mot säkringsboxen. Borde fungera med värmekåpan över.
Bild

Fick även klart tråget som det svetsades fast en alu nippel i. (Återigen tack till Ragnar för alusvetsningen.) Tråget monterades tillbaka på motorn.

Det var allt för nu, jag hoppas att jag mår bättre imorgon igen så kanske projektet får ytterligare en liten fortsättning. Det känns som att det värsta är avklarat nu.
Skriv svar