En universal spolar butt med inbyggd pump från den lokala speed shopen (Biltema) tryckvakt från SAAB 900 Turbo för tillslaget, slang direkt in i luftfiltret med ett litet munstycke från en RC motor.
Vattnet blandade jag med K-sprit för att det inte skulle frysa.
Laddtryck ca 1.8 bar...
Men jag har en annan idé som jag tycker att någon skulle prova, och ni verkar inte tveka att experimentera.
Syrrans ex hade en Escort WRC som jag var med lite och skruvade på, och den hade en del intressanta lösningar.
Istället för att låta dumpen gå rakt ut i luften så leddes luften tillbaks direkt i grenröret precis före turbon.
Sen där många sätter nipplarna för mätning av avgastempen så satt det istället små munstycken som sprutade vatten ut i grenröret.
Alla som sett på traktor pulling vet att vatten expanderar 10 000 ggr när det blir till ånga, och vips, så har man en jäkla massa mer avgaser
