Jägenmarks E28 M50b28

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag gillar bygget på E28an, håller sig på ungefär den nivå jag tänkt mig min 3.0a. :)
Bränslesystemet såg fint ut, kommer inte att få pumparna att suga luft i kurvorna med lite sås i tanken. Nu ser man inte så tydligt, men tänk på att pumparna vill ha så lite motstånd som möjligt på sug-sidan, diametern på slangarna ska helst inte vara mindre än det är på pumpens anslutning.

Vad har du för aggregat på dieseln ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

Ang turbon på diesel mins jag inte va det va för agg vi satte dit.. inte min bil.. blev rätt trevligt när väl laddet började komma på 2-3an.. ingen spool alls på 1an.. sen va det bara skruvad std sugpump

Tackar.. tror inte det ska behöva bli några problem med att dom kmr få suga luft om det börjar svänga lite.. isf får det byggas om allt eftersom.. slangarna mellan pumparna och tanken är grövre en övriga slangar... så tror det kmr funka.. lär visa sig hur allt funkar inom en snar framtid är det tänkt.. nu börjar man få ordning på garaget med.. lyft på plats.. och elektrikern håller på för fullt.. ska ut och montera lambdan permanent idag.. snida till en consol för ladd och lambda i ena luftuttaget.. kmr förmodligen bilder sen
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

Fått i consol till mätarna.. tryck o lambda.. ska dock lackas svart så det smälter in lite mer.. tycker dom passar bra där i synfältet
Bild
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

Nu börjar logen snarare likna ett litet mysigt krypin att skruva i
Bild
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

Min sida klar
Bild

och lite målning kvar här..
Bild
Åsikter ?
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

Igår va det dags för kopplingsbyte.. 765 och 4-puckat... idag ska även en annan dump dit från kl 50mm samt en annan elfläkt
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

cjagenmark skrev:Igår va det dags för kopplingsbyte.. 765 och 4-puckat... idag ska även en annan dump dit från kl 50mm samt en annan elfläkt
Stabilt, ut och speka snart?:)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
dgyldmark
Forumsberoende
Inlägg: 765
Blev medlem: mån jan 10, 2005 12:22 am
Ort: Bräkne-Hoby Tele:0723508328 Namn:Dan Gyldmark

Inlägg av dgyldmark »

När kommer burn filmen?
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

insugstempen blev för hög..
Bild
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

Mappning bokad och nya spridare på ingång
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
dgyldmark
Forumsberoende
Inlägg: 765
Blev medlem: mån jan 10, 2005 12:22 am
Ort: Bräkne-Hoby Tele:0723508328 Namn:Dan Gyldmark

Inlägg av dgyldmark »

Vilket datum? jag är där i helgen
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

Nu på söndag
Nu har dom nya spridarna trillat in, så nu är det bottendelen som sätter begränsningen vid bänkningen
Bild
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Inlägg av cjagenmark »

det har varit en lång dag idag.. mappat hos masens motor.. kanon suport från bert-ola.. strulade dock med skenande ladd och tändningen vill inte riktigt.. när den belastades på 5000varv gav hon dock ca 418hk på hjulen vid ett kg. dock när vi skulle dra ett svep så skende laddet.. så just nu går hon utan wastgate fjäder och det gav ca 350hk på hjulen med send lad.. ny gate är beställd iaf.. så snart så
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Henka_ »

antar att det blev för trångt i 40mm wg:n?
Kul att den gav så pass med effekt vid 1 kilo :)
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Den kanske är för liten, men mest troligt är det bara att ta upp den du har, och förbättra den så kommer den fungera fint sen. Kina-skrot, javisst - men går jobba med.

Ventilen behöver ofta svarvas ned så den inte bottnar i styrningen, man brukar kunna få minst dubbla lyftet då. Kolla så den inte bottnar sen pga fjädern bottnar på ovansidan, du kan behöva ta bort brickor och skit där uppe.
Det är inte dumt att porta upp den ordentligt - speciellt vid ventilsätet så den flödar bra även på låga ventil-lyft. Fetta in ventilstyrningen med kopparfett och smäll ihop. Provtryck den, både på ovan och undersida för att kolla läckage.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar