Jag gillar bygget på E28an, håller sig på ungefär den nivå jag tänkt mig min 3.0a.
Bränslesystemet såg fint ut, kommer inte att få pumparna att suga luft i kurvorna med lite sås i tanken. Nu ser man inte så tydligt, men tänk på att pumparna vill ha så lite motstånd som möjligt på sug-sidan, diametern på slangarna ska helst inte vara mindre än det är på pumpens anslutning.
Vad har du för aggregat på dieseln ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ang turbon på diesel mins jag inte va det va för agg vi satte dit.. inte min bil.. blev rätt trevligt när väl laddet började komma på 2-3an.. ingen spool alls på 1an.. sen va det bara skruvad std sugpump
Tackar.. tror inte det ska behöva bli några problem med att dom kmr få suga luft om det börjar svänga lite.. isf får det byggas om allt eftersom.. slangarna mellan pumparna och tanken är grövre en övriga slangar... så tror det kmr funka.. lär visa sig hur allt funkar inom en snar framtid är det tänkt.. nu börjar man få ordning på garaget med.. lyft på plats.. och elektrikern håller på för fullt.. ska ut och montera lambdan permanent idag.. snida till en consol för ladd och lambda i ena luftuttaget.. kmr förmodligen bilder sen
det har varit en lång dag idag.. mappat hos masens motor.. kanon suport från bert-ola.. strulade dock med skenande ladd och tändningen vill inte riktigt.. när den belastades på 5000varv gav hon dock ca 418hk på hjulen vid ett kg. dock när vi skulle dra ett svep så skende laddet.. så just nu går hon utan wastgate fjäder och det gav ca 350hk på hjulen med send lad.. ny gate är beställd iaf.. så snart så
Den kanske är för liten, men mest troligt är det bara att ta upp den du har, och förbättra den så kommer den fungera fint sen. Kina-skrot, javisst - men går jobba med.
Ventilen behöver ofta svarvas ned så den inte bottnar i styrningen, man brukar kunna få minst dubbla lyftet då. Kolla så den inte bottnar sen pga fjädern bottnar på ovansidan, du kan behöva ta bort brickor och skit där uppe.
Det är inte dumt att porta upp den ordentligt - speciellt vid ventilsätet så den flödar bra även på låga ventil-lyft. Fetta in ventilstyrningen med kopparfett och smäll ihop. Provtryck den, både på ovan och undersida för att kolla läckage.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.