Jonas: Vi måste ta å jämföra raceologicen och g-techen nångång innan vintern så man kan sluta spekulera . Sen så tycker jag att det är dags att sluta skylla på "fegstarter"

Ja, vi måste fixa det där! Jag har införskaffat en adapter nu som delar upp cigguttaget iallafall!Nicklas Persson skrev:Håller med jonas att det verkar va lite glädjesiffror, 1 G på en "standardbil" låter lite väl bra. Men fränt att man kolla hur bilen går med en telefon![]()
Jonas: Vi måste ta å jämföra raceologicen och g-techen nångång innan vintern så man kan sluta spekulera . Sen så tycker jag att det är dags att sluta skylla på "fegstarter"Verkar inte skillja så mkt i effekt då slutfarterna är rätt lika. Kanske dags å trimma BMW´n så du inte blir frånåkt till sommarn
Nicklas Persson skrev:Håller med jonas att det verkar va lite glädjesiffror, 1 G på en "standardbil" låter lite väl bra. Men fränt att man kolla hur bilen går med en telefon![]()
Jonas: Vi måste ta å jämföra raceologicen och g-techen nångång innan vintern så man kan sluta spekulera . Sen så tycker jag att det är dags att sluta skylla på "fegstarter"Verkar inte skillja så mkt i effekt då slutfarterna är rätt lika. Kanske dags å trimma BMW´n så du inte blir frånåkt till sommarn
Domdär siffrorna såg ju ut att kunna stämma ganska bramax acc, g-peak: 0,45g, 0,5g,
whp: 78, 84,
201m: 12,28/92,09kmh, 11,87/93,24
402m: 19,25/112,81kmh, 18,82/113,17
0-100kmh: 14,23s, 13,72
Dynolicious som kostar 99kr fungerar _riktigt_ bra.niklasrudolf skrev:laddade ner en annan programvara till Iphone som heter PocketDyno.
Provade den några svängar med en volvo 245 -88, helt standard, enligt uppgift 1988 116hk på vevaxeln, 25 000 mil senare, förmodligen lite mindre.
jag måste nog säga att den inte gav helt otrovärdiga resultat
så här såg ett par av mina repor ut (körde några till med liknande resultat):
max acc, g-peak: 0,45g, 0,5g,
whp: 78, 84,
201m: 12,28/92,09kmh, 11,87/93,24
402m: 19,25/112,81kmh, 18,82/113,17
0-100kmh: 14,23s, 13,72
vore kul att jämföra de olika Iphone-programmen!
Kolla även in videosvaret till den där..Jckssn skrev:Dynolicious som kostar 99kr fungerar _riktigt_ bra.
Test på strippen där man jämför tidkort och även jämför mot g-tech.
http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY
För dom pengarna så ger ju ändå Dynolicious en bra vägledning.mattias skrev: Jag har använt Dynolicious också, och så bra är det inte men det kostar $13 så det är väl lite av vad som levereras. Simon Hahlin har använt det mer än jag, han kanske har nåt att säga om den.
Fall for teh Apple!mattias skrev:Det jag påstår är inte att Dynolicious är dålig på något sätt, den är precis som G-tech eller Racelogic bara så bra som användaren gör det - för man kan nog gissa att accelerometrarna fungerar likadant, kanske är samma sensor. Sen är det mjukvaran som gör skillnaden i användbarhet och resultat.
Har man en iPhone så är det en solklar applikation att köpa då det bara är en bråkdel av telefonens värde, men jag är inte riktigt Apple-frälst ännu trots att jag jobbat med personer som dagligen försökt övertyga mig..
Det är väl det här som är en av fördelarna med racelogicen. Du kan inte göra fel som användare. Du kan inte montera den fel, snett, starta konstigt osv utan den loggar oavsett hur den är fäst.mattias skrev:....den är precis som G-tech eller Racelogic bara så bra som användaren gör det ....