
BMW 2002 "Turbo- GR2"
Nya fronten? 

BMW E24 635 CSi (m106)
BMW E3 3.0Si
BMW E34 M5
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
BMW E3 3.0Si
BMW E34 M5
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
Kvällen har gått bra om man bortser från ett par motgångar........
det som är bra är att en av motorerna är i igen för att kunna passa in nya lådan

Nya lådan fick inte plats alls.. (kom iof inte som en överraskning heller)

Kapade upp så den får plats.. får dock ta ur lite till för kopplingscylindern.. blev lite väl tajt :/

Kardanen är för lång nu efter lådbytet.. men det hade jag oxo räknat med så det är lugnt.. dock hade jag inte riktigt tänkt på att det var 4bult på E30 kardanen..

Och 3 bult på 265 lådan.. men det löser sig väl som allt annat

Hade tyvärr inte heller räknat med att E30 diffen skulle vara såpass mycket större att den inte fick plats.. frågan är nu hur jag löser detta.. bygga några "spacers" så diffen och "hela" bakvagnen kommer ner 2-3cm men då är ju frågan hur blir hjulvinklarna efter det? vill ju inte att bilen ska bli 3cm högre.. så då blir cambern helt insane... kanske måste kapa upp golvet på bilen och göra någon "låda" runt diffen.... (det suger att behöva kapa i balkarna..)

Well.. feedback och bra idéer uppskattas enormt nu! tänkte fortsätta imorgon, så har någon en smart lösning på dessa små problem vore det kalas!
det som är bra är att en av motorerna är i igen för att kunna passa in nya lådan
Nya lådan fick inte plats alls.. (kom iof inte som en överraskning heller)
Kapade upp så den får plats.. får dock ta ur lite till för kopplingscylindern.. blev lite väl tajt :/
Kardanen är för lång nu efter lådbytet.. men det hade jag oxo räknat med så det är lugnt.. dock hade jag inte riktigt tänkt på att det var 4bult på E30 kardanen..
Och 3 bult på 265 lådan.. men det löser sig väl som allt annat

Hade tyvärr inte heller räknat med att E30 diffen skulle vara såpass mycket större att den inte fick plats.. frågan är nu hur jag löser detta.. bygga några "spacers" så diffen och "hela" bakvagnen kommer ner 2-3cm men då är ju frågan hur blir hjulvinklarna efter det? vill ju inte att bilen ska bli 3cm högre.. så då blir cambern helt insane... kanske måste kapa upp golvet på bilen och göra någon "låda" runt diffen.... (det suger att behöva kapa i balkarna..)
Well.. feedback och bra idéer uppskattas enormt nu! tänkte fortsätta imorgon, så har någon en smart lösning på dessa små problem vore det kalas!

Fick kapa ur min balk jag också, la in en ny bakom ist inget stort jobb
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Det golvet har gått till de sälla jaktmarkerna 
Men kan hända att jag har någon bild på det.

Men kan hända att jag har någon bild på det.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Grooverhound
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 312
- Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
- Ort: 360 10 Ryd
Har kanske blivit lite slö på sistone, men nu trillar motivationen tebax igen 
Städade garaget igår så jag kan börja jobba lite på kärran igen, får bli en liten updatering på före och efter montering av hyllor samt organisering av bildelar och verktyg
(sry för mobilbilder)
FÖRE

FÖRE

FÖRE

EFTER

EFTER

EFTER


Städade garaget igår så jag kan börja jobba lite på kärran igen, får bli en liten updatering på före och efter montering av hyllor samt organisering av bildelar och verktyg

FÖRE

FÖRE

FÖRE

EFTER


EFTER


EFTER


Nu har jag varit i garaget och "övervakat" Ajdén medans han har trollat bort lite plåt och boxat om bakre balken så att diffen får plats, inget är svårt när man kan
Nu får faktiskt bakvagnen plats! wohoo! Det jag ska göra i veckan är att ordna växellådsbussningar och kapa och bocka till en ny kardantunnel, så får Ajdén svetsa fast den
sen borde vi närma oss blästring och grundlack 








