Sida 4 av 7

Postat: tis maj 11, 2010 4:56 pm
av E24
Nya fronten? :twisted:

Postat: tis maj 11, 2010 5:01 pm
av Sauce
helt korrekt :) lite irriterande att frakten är dyrare än fronten... men sånt är livet :P

Postat: ons maj 12, 2010 9:22 pm
av Sauce
Kvällen har gått bra om man bortser från ett par motgångar........

det som är bra är att en av motorerna är i igen för att kunna passa in nya lådan
Bild
Nya lådan fick inte plats alls.. (kom iof inte som en överraskning heller)
Bild
Kapade upp så den får plats.. får dock ta ur lite till för kopplingscylindern.. blev lite väl tajt :/
Bild
Kardanen är för lång nu efter lådbytet.. men det hade jag oxo räknat med så det är lugnt.. dock hade jag inte riktigt tänkt på att det var 4bult på E30 kardanen..
Bild
Och 3 bult på 265 lådan.. men det löser sig väl som allt annat :)
Bild
Hade tyvärr inte heller räknat med att E30 diffen skulle vara såpass mycket större att den inte fick plats.. frågan är nu hur jag löser detta.. bygga några "spacers" så diffen och "hela" bakvagnen kommer ner 2-3cm men då är ju frågan hur blir hjulvinklarna efter det? vill ju inte att bilen ska bli 3cm högre.. så då blir cambern helt insane... kanske måste kapa upp golvet på bilen och göra någon "låda" runt diffen.... (det suger att behöva kapa i balkarna..)
Bild

Well.. feedback och bra idéer uppskattas enormt nu! tänkte fortsätta imorgon, så har någon en smart lösning på dessa små problem vore det kalas! :)

Postat: tor maj 13, 2010 2:34 pm
av Sauce
tebax nu.. blir att kapa av en bärande balk annars får den inte plats... ska ta tag i det någon dag, nu kändes det bara motigt :(

Postat: tor maj 13, 2010 8:07 pm
av RoGGaH
Fick kapa ur min balk jag också, la in en ny bakom ist inget stort jobb

Postat: fre maj 14, 2010 6:53 am
av Sauce
RoGGaH skrev:Fick kapa ur min balk jag också, la in en ny bakom ist inget stort jobb
du har inte lust att ta ett kort nån dag på hur du la din nya balk?

Postat: fre maj 14, 2010 7:23 am
av RoGGaH
Det golvet har gått till de sälla jaktmarkerna :P

Men kan hända att jag har någon bild på det.

Postat: fre maj 14, 2010 7:52 am
av Sauce
RoGGaH skrev:Det golvet har gått till de sälla jaktmarkerna :P

Men kan hända att jag har någon bild på det.
haha okej :) fan jag måste lära mig svetsa.. omgående!

Postat: tis maj 25, 2010 12:15 pm
av Sauce
bussningar till både fram och bakvagn äntligen hemkomna det blev polyurethan (stavning?)
som vanligt så åkte man på både tull och moms.. vilket resulterade i 500kr till :P

Bild

Postat: tis maj 25, 2010 5:52 pm
av Grooverhound
sjukt fet breddning.
även grymma fälgar.

Postat: tis jun 22, 2010 2:38 pm
av Sauce
Har kanske blivit lite slö på sistone, men nu trillar motivationen tebax igen :)
Städade garaget igår så jag kan börja jobba lite på kärran igen, får bli en liten updatering på före och efter montering av hyllor samt organisering av bildelar och verktyg :) (sry för mobilbilder)

FÖRE
Bild
FÖRE
Bild
FÖRE
Bild

EFTER :)
Bild
EFTER :)
Bild
EFTER :)
Bild

Postat: tor jun 24, 2010 3:30 pm
av Sauce
Spana in senaste numret av bilsport "veckans fråga" man kom med på ett hörn :P

Bild

Postat: sön jun 27, 2010 9:53 pm
av P Mäki
:thumbright: . Blir bra det här! letade själv som bara den efter det där breddningskitet... dock utan resultat! så det blev turbobreddare för mig.

Kommer följas!

Postat: mån jul 19, 2010 6:48 am
av Sauce
Nu har jag varit i garaget och "övervakat" Ajdén medans han har trollat bort lite plåt och boxat om bakre balken så att diffen får plats, inget är svårt när man kan :) Nu får faktiskt bakvagnen plats! wohoo! Det jag ska göra i veckan är att ordna växellådsbussningar och kapa och bocka till en ny kardantunnel, så får Ajdén svetsa fast den :) sen borde vi närma oss blästring och grundlack :)

Bild

Bild

Bild

Postat: ons jul 21, 2010 7:26 am
av Sauce
Mallade upp nya kardantunneln, ska förbi profilplåt och köpa lite plåt idag är det tänkte så får vi se hur långt jag hinner med tunneln nu i veckan :)

Bild