jaahaja.. ja idag blev det ju iaf tillslut motormontage..
det gick tungt å motvilligt, hade ingen ork alls egentligen, men de vaju finväder så, vafanken..
det hela konceptet slutade iaf såhär, för den intresserade..
10v svänghjul och tryckplatta, samt 6-pucks sinter.. gick alltså icke att para ihop lamell till gamla lådan med 20v:ns dubbelsvänghjul, tog i bultarna till svänghjulet helt enkelt.. knacka in 18mm pilotlager i vevaxeländan, där det förövrigt var helt tomt, så de gick ju fort
Motorfästen från gamla 10v motorn, va på håret med aan:s orginalfästen, men då hade pinbultarna fått suttit litegran i spänn, så de va bara å byta så varte klockrent..
Bara å smaska ihop och montera, inga konstigheter..
Nu är det lite basic el-grejer som ska göras först bara, ex lite generatorkabel, vätsketemp givarna ska monteras å lite vattenslangar å lite lull-lull bara.. Mitt nya grenrör ska vinklas om lite så hamnar turbo perfekt, downpipe å wg ska fläskas på plats, lite tryckrör ska byggas och sist men inte minst ska en kylare och intercooler prova hitta ett lämpligt hem.. sen blire väl lite allmän kabelkrig när el-härvan ska in bara

så hopp finns det väl än iaf.. jobbar väl lite stötvis så de kan väl ta ett tag till innan de brummar skulle ja tro
