Sida 4 av 9
Postat: tis aug 31, 2010 11:18 am
av Mattias wikberg
Postat: ons sep 01, 2010 7:07 pm
av David_Stridsberg
var ute och drog lite igår lite trist att de bara spinner 1,2,3 så man känner ju inte hur mycke de drar iväg

ställde kamen 2 grader tidigare vart faktiskt en del skillnad ska pröva å ställa den ännu tidigare å pröva.
Postat: ons sep 01, 2010 9:57 pm
av Mattias wikberg
dags å köpa nå drag radialer dådå

Postat: tor sep 02, 2010 4:31 pm
av David_Stridsberg
joo fan de skulle man ha gjort vars finns de slicks till överkommligt pris?
Postat: tor sep 02, 2010 9:20 pm
av Mattias wikberg
köpte mina begagnade på nitroz.se
tror annars att palle kan beställa via mellanströms till ett hyffsat pris
Postat: fre sep 03, 2010 10:50 am
av David_Stridsberg
vilken dimition ska man ha då?
Postat: fre sep 03, 2010 11:11 am
av dunderkullen
vill du ha dragradialer på större fälgar (se bra ut på gata) ha 2 st nya 245/40-18´´ bf godrisch köpte 4 st i samma veva dom funka bra! 2000:- vill ja ha för dom..
Postat: fre sep 03, 2010 2:25 pm
av Toffe
Skall då åka lagligt på gatan med fäste e de M/T ET strett 10.5-26 15" som gäller, skiter du i länsman så gå på med ET drag 8.5-26 15"..
Dom går in i en volvo 740 med rätt fälgar, ev kan du behöva vika skärmkanten.
Et drag funkar kannon på gatan. jätte skillnad mellan street och drag tyvärr.
Postat: fre sep 03, 2010 6:03 pm
av David_Stridsberg
då får de bli et drag för dom gillar nog ändå min bil

Postat: ons sep 15, 2010 11:19 am
av David_Stridsberg
har problem med soppatrycket jag kör 3bar i grundtryck men på ett bar i ladd så har jag bara ca 2,3bar bränsletryck. betyder de att jag har för lite pumpar då, jag kör med dubbla warlbro 255l/h. trodde att de skulle räcka vad tror ni?
Postat: ons sep 15, 2010 11:39 am
av Mattias wikberg
de låter galet, Du borde ju ha 4bars bränsletryck vid de laddet. Låter nästan som att btr,en inte kompenserar för laddtrycket. Kör du på etanol eller bensin nu?
Postat: ons sep 15, 2010 3:11 pm
av David_Stridsberg
e85 btr`en funkar har prövat den med tryckluften ställde bara reduseringsventilen på 1,5 bar å då steg då trycket till 4,5bar
Postat: ons sep 15, 2010 3:20 pm
av mattias
Det betyder inte att den fungerar under drift med olika flöden.
Vad är det för BTR? Var kommer den från? Var är den köpt?
Jag har bett åtskilliga blåögda trimmare att kasta sina eloxerade kina-grejer i metall-bingen och installera en hederlig Bosch istället.
Eftersom du verkar veta bränsletrycket, hur mäter du egentligen det ? Och hur verkar mappningen av bränslet? Märker du att du överkompenserar med mer varv och tryck ?
Postat: ons sep 15, 2010 3:31 pm
av David_Stridsberg
det är en nuke btr har kopplat in en vätskefylld mätare på utgången på btr:en. ju högre varv och laddtryck jag får desto lägre soppatryck märkte de inte från början för de är ingen belysning i mätare å vi mappa då det var mörkt. vi tyckte fan vad soppa han vill ha men då märkte vi sen att trycket sjönk
Re: volvo 740 turbo nu startad å grundmappad på 1bar
Postat: mån apr 04, 2011 11:37 am
av David_Stridsberg
ny bottendel för i år är en b230fb med oljekylda kolvar, oringat, h-profilare å spm smidda turbokolvar:) har även köpt 2 nya turbobanditen soppapumpar och ny kylare. hoppas att man får liv i de nuvarande liket:/