Nu har det gått ett år sen sista uppdateringen och som en hundkojenörd av klass sen tjugo år tillbaka så undrar jag våldsamt mycket hur det har gått med detta härliga projekt..??
Trådputt alltså..
Det har inte hänt mycket under vintern/sommaren.. Men nu har jag och cris jobbat lite och kabelhärvan blev klar ikväll, och en uppstart är nära
ska se till att han lägger upp en film snutt när den brummar !!
Svetsar rostfritt,alu,svartstål. Bara slå en pling
Tel: 072-5178899
Kul att bygget rullar på, måste få komma ner och hälsa på en sväng och titta på monstret live.
Har bestämt att jag ska bygga en liknande kojja nu när jag fått mcn att gå som den ska, nånting måste man ha att göra på ledigveckorna
Skulle tro det blir en hayabusa med stressfläkt, men har inte bestämt mig riktigt än.
De är bra mycket dyrare hayabusorna än att köpa tex gsxr 1000 motorerna, och inte så dumt att ha en reserv till mcn/kojjan
Det här hade även jag missat.
Men nu hoppas jag på flera uppdateringar.
Det här va ett bygge som jag hade tänkt mig,
innan jag började med mitt Volvo 242 bygge.
Men någon gång ska jag fan bygga en mini busa.
Får man fråga vad kitet kostade,
med alla delar och att få hem det?
Du kan ju skicka det till mig på Pm om du inte vill avslöja det i tråden.
Xyron skrev:Skulle tro det blir en hayabusa med stressfläkt, men har inte bestämt mig riktigt än.
De är bra mycket dyrare hayabusorna än att köpa tex gsxr 1000 motorerna, och inte så dumt att ha en reserv till mcn/kojjan
Okey fan vad spännade! Jo du skojar inte, sjukt dyra..
Kan säga att det är ett projekt utan budget så vill du ligga på snål sidan så kan det vara svårt:P sök på ZCars och Maila om en prisoffert:)
Bilder och video på uppstart kommer! Kanske inte i helgen men snart så;)
Mycket fränt!! Det är märkligt att sånt här ska hända på höst-kanten..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Vad händer på minibusa fronten?
Sitter själv och letar lämplig kaross att lägga vantarna på, måste bara uppgradera lite på bågen så den blir färdig.
Sen ska det byggas!
Vet du om det är möjligt att sfro bes. med z-cars rörramschassit?