Sida 4 av 6

Postat: fre jul 23, 2010 2:16 am
av reine
finns "valpkuddar" på http://www.igmab.com/ . dock tror jag dom är tunnare än orginal.

annars är väll bästa sättet att bygga egna motorfästen och flytta ut dom en bra bit.
även ett stag på motorn i överkant mot tex fjädertornet brukar ju göra susen..

Postat: fre jul 23, 2010 6:42 am
av JohanK
Jag köpte maskinkuddar från esska-teknik, var också inne på valpkuddar först men de var så satans dyra.

dessa blev verkligen perfekt, även till min tunga gjutjärnssexa

Bild


Se här

http://www.esska-teknik.se/cgi-bin/essk ... 3godbHt2bg

Postat: fre jul 23, 2010 12:08 pm
av Gladh
JohanK skrev:Jag köpte maskinkuddar från esska-teknik, var också inne på valpkuddar först men de var så satans dyra.

dessa blev verkligen perfekt, även till min tunga gjutjärnssexa

Bild


Se här

http://www.esska-teknik.se/cgi-bin/essk ... 3godbHt2bg
De va ju bra pris på dom, hade ju hockepuckar på ena sidan nu men de blev för stumt. Hur är dessa i hårdhet?

Postat: fre jul 23, 2010 1:12 pm
av JohanK
Dessa är mjukare än puckar men ändå såpass hårda att jag knappt kan rubba motorn i sidled.

Postat: fre jul 23, 2010 1:21 pm
av Stener
Gladh säg till om du ska beställa såna kuddar, Kanske kan göra en beställning med dig :) Så delar vi på frakten.

Mina originalkuddar är 40mm hög och 75mm i diameter. Fanns inga där med 40mm höjd men får svarva några distanser i samma diameter så ska det nog bli bra.

Gladhs 945 turbo, trasig

Postat: lör jul 24, 2010 9:22 am
av Gladh
Igår blev de ras, fan den höll ju några dagar iaf :? Har inte rivit än men motorn knackar som en gamm diesel :(

Postat: lör jul 24, 2010 9:58 am
av zippoo
ajdå det lät fan inge roligt:/

Postat: lör jul 24, 2010 11:01 am
av Stener
Kollade ni lagerspelen när ni rev motorn förut?

Postat: fre aug 06, 2010 1:41 am
av Gladh
Ja pga av lägenhets renovering och storsjöyra mm har jag inte rivit motorn än, men de är troligtvis en kolv som har fått ge sig. Jobbar 6 nätter nu sen bli till å maratonskruva lite :P

Postat: ons aug 11, 2010 10:32 pm
av Gladh
Har plocka ur motorn nu på eftermiddan och rive den, och de va som väntat en kolv som spikat sönder. Orsak till de vet jag ej, måste va vingel med treans spridare.
Kolven va iaf inte så fin :? Bjuder på en bild

Bild
I morgon bli de till å putsa treans cyl och i med en ny kolv, och klura på varför soppan inte räckt till där. Bli kanske lite provåka i morgon kväll om man är flink i fingran 8)

Postat: tor aug 12, 2010 1:43 pm
av lord_nordkvist
va äre fö fel på treans kolv då? putsa till han å däng tebaka :hihi:

Postat: tor aug 12, 2010 4:56 pm
av micke999
ny oljering så borde den funka ett tag til haha

Postat: tor aug 12, 2010 9:49 pm
av Gladh
Då va motorn ihopskruvad och på plats i bilen igen :) Ska sova några timmar nu sen upp kl 6 och sätta dit insug, grenrör, turbo och lite plock.

Postat: mån aug 16, 2010 10:54 pm
av Gladh
Nu har den gått några mil och allt verkar funka så i morgon blir de till å skruva på ladd å mapppa :P

Postat: tis aug 17, 2010 6:52 am
av Stener
:thumbright: Har ni hittat något fel som gjorde att den spikade förra gången?