Erland Cox skrev:B_Christoffersson skrev:
lägg upp de bromspappret och filmen och berätta vars den är bromsad
jag vet att dom närmar sig 280 hk och de kan säkert finnas någon fåtal som passerat 280 framför allt beronde på vilken bromsbänk/ bromsör man varit hos
men de som är konstigt då är att varken vi eller egmark inte fått en enda 3 liters över 300 utan modifiering
Menar du att det skulle vara några problem att få över 300 hästar med en EVO topp på en 3 liters motor? Vi har bromsat en 2,8 till 357 hästar men den var rejält modifierad. Motorn var även rakställd och insugen uträtade och kortade. Vet inte hur rätt bänken visar men en original B20 bromsar strax över 80 hästar i den.
Erland.
som sagt en standard evo 3 liters har haft de svårt över 300 hk
jag vet att våran bänk är snål men egmarks är likadan och där bromsades de bla en s40 med 3 liters evo som gett 350 eller vad de nu var i eskilstuna och den tog sig knappt över 300 nu
som jag skrev i annan tråd så kan jag lika gärna skriva att våran 390 motor ligger på 450 hk men de hjälper varken oss eller någon annan däremot hade vi haft en fränare siffra och visa upp men om den ändå inte stämmer så vad är de för nytta
tiger tex har ju 425 ärligt bromsade hk och den tyngsta bilen i klassen då den är över 3 liter men ändå vinner han mot motorer som ska vara bromsade tex 380-400 hk mm och han väger 200 kilo mer än dom
men ser ju på banan att hans bil går rejält mycke bättre än många andra och då ska han även förflytta 200 kilo extra
den motorn hade utan tvekan gett över 500 hk i många bänkar i sverige och jag törs nog säga 600 hk också
nu är ju givetvis inte bara motorn som är orsaken att dom vinner hela tiden dom har ju även ett kanon team men men ser ändå skillnaden på banan
och de man framför allt ser de i är starten för där har brukar han inte vara först iväg utan faktiskt ganska långt bak men i slutet på startrakan är han oftast först igen
de hade inte gått med en bil som väger som den gör utan effekt
vars bromsade ni 357 hk och vem kör den motorn och vad gjorde ni mer än porta toppen ytteligare och hur blev vridet på lägre varv
en kompis köpte fakiskt en komplett evo 2400 av kent karlsson förra veckan och jag ska höra med han vad den är bromsad
kent har samma bänk som oss
men när jag pratade med kent så nämde han nå konstig procedur han körde med i bromsbänken och de vet jag inte varför han gör
han sa att han körde vakum i bromsrummet oc att de gav mindre effekt
men vilken idee är de att köra vakum i bromsbänken man försöker väl eftersträva ett sånt normalt atmosfär som möjligt
en sugmoter som jag är riktigt imponerad av är den svarta framhjulsdrivna hondan som jag såg på en dag på strippen
körde 10 med sugmotor och varvade nå erormt och körde säkert 150 meter på 1an den gick som satan