men här måste man ju dra tydliga riktlinjer igen och de är inte gjortThe skrev:Känns som att du ser det från helt fel vy.B_Christoffersson skrev: den ska ju trots allt köras i en bromsbänk och de är ju de resultatet man vill få så bra som möjligt och givetvis spelar ju kompförhållandet in då och de måste man väl få välja valfritt
Det handlar inte om en maxeffektssiffra i bänken, utan att porta en topp så den fungerar så bra som möjligt inom ett visst register utifrån bestämda förutsättningar. Att bara få ut en hög maxeffekt är garanterat mycket enklare.
Att alla toppar skulle bli "likadana" och prestera likvärdigt tror jag inte en sekund på, inte när det handlar om att bygga inom bestämda ramar där det handlar om andra saker än bara göra stora hål...
Och vad har v8 med saken att göra? Räknar du procentuella skillnader istället för skillnad i hk skiljer det nog inte speciellt mycket.
ska man ha en bromsbänkstävling så måste man ju även bestämma vad man ska tävla efter
är de max vrid mellan 4000 till 7500 eller är man ute efter max effekt
å båda fallen spelar då kompförhållandet in på resultatet
givetvis hade ju de skillt mer mellan den bästa och den sämsta toppen om man hade gjort detta detta med en v8 tex en cheva 350
då de är mycke större motor
knäppte kort på en lite kul sak på jobbet idag är de någon som ser nå konstigt



nu ska jag till garaget och göra nå nytta sen blir de att hämta b20 toppen så får man se om den är nå att ha ele rom de blir skrotbingen direkt