Sida 4 av 13
Postat: fre dec 09, 2005 5:15 pm
av ergu
[quote="jimmy persson"
Den har nog aldrig mått bättre

[/quote]
min 142a blev lite dålig när ja sänkt så
Postat: fre dec 09, 2005 5:21 pm
av dezzan
ska man sänka så ska det va lika mycket bak, fult med EPA-stuk tycker iaf jag...
Postat: fre dec 09, 2005 8:21 pm
av Rogge
min lutade bakåt innan jag sänkte, så därför blev det bara fram, men en sänkningssats kommer införskaffas..
Byggde gasstag till webern idag, funkar bra, men e väl lagom snyggt.. så imorn ska det monteras weber..
Postat: fre dec 09, 2005 8:31 pm
av Steve
Postat: fre dec 09, 2005 10:09 pm
av Ranga
ser ut att ligga på genomslags gummit runt om = stumm

Postat: lör dec 10, 2005 1:34 pm
av henkeboi
det ser ut som kapat 2 varv runt om?
Postat: sön dec 11, 2005 10:16 am
av Steve
Ranga skrev:ser ut att ligga på genomslags gummit runt om = stumm

Man måste ju kapa genomslagsgummina också, hade ca 5 mm fjädring runt om =)
140ttic skrev:det ser ut som kapat 2 varv runt om?
2,5 varv fram och 4 bak tror jag det blev
Postat: sön dec 11, 2005 10:49 am
av Rogge
jag snackade med en kille för nått år sen i halmstad, han hade en amazon som var sänkt 4 varv fram och bak.. han hade behövt hjälp av 3 man för att lyfta så han kunde få in domkraften, den var LÅG!
Postat: sön dec 11, 2005 12:28 pm
av henkeboi
jag kapade 2 varv runt om på min amazon..gick precis under med domkraften..och fjädrarna satt inte löst när man hissa upp..
Postat: sön dec 11, 2005 5:23 pm
av Rogge
En uppdatering efter helgen behövs inte då det inte blev nått gjort..
lånade hem en vinkelslip får att kapa loss ett grenrör då de är ihop gjutna med insuget orginal.. (som de flesta vet) och plockade fram ett grenrör/insug, kolladel ite närmare på det och såg att pinnbultarna inte var i topp skick och att det saknades en, hmm detta skiter vi nog i, så jag letar grenrör från E-motorn nu..
sen får webern vänta tills efter jul då jag passar på att lyfta av toppen och porta den samt byta kam och packningar lite här och var och komma på varför det är massa grå/vitt klegg i oljepåfyllningslocket..
Postat: sön dec 18, 2005 5:10 pm
av Rogge
nu har det hänt lite igen
då jag inte orkade vänta på att hitta ett grenrör så tog jag och kapade det jag hade, va inte så knöligt som jag trodde, men jag fick offra insuget på det.. sen så har jag kommit fram till att jag måste ha en grövre slang till vacuumet på fördelaren och en längre slang till bromsservot.. soppa slangen gick dock precis att pressa på, men sak bytas ändå för den är sprucken o ser inte så fräsh ut..
sen måste jag byta packboxarna fram och bak, och det gör jag i samband med att jag byter kam som jag planerat att göra nu på lovet.. får se om jag orkar porta toppen oxå, tar en jävla tid för jag har så liten kompressor..
sen har jag provmonterat kromgrillen jag har liggandes, efter tips av astro så blev det 2 nya hål i grillen och i fästena för orginalgrillen, och med lite tur så får jag glas och insatser för positionsljusen av min morbror när han kommer ner nu på lilljulafton.. så då blir det kromgrill och vassare kam under jullovet..
har även haft lite problem med vitt klet i oljelocket, men det "löste" jag genom att montera b18 oljelock och oljefälla.. så nu ser jag det inte iaf..
sen, om jag lyfter toppen för att byta kam, måste jag ha nya oringar till vattenpumpen då? de är ganska nya.. så jag undrar..
Postat: sön dec 18, 2005 7:42 pm
av larsat
de "vita kletet" beror på vatten i oljan
edit: nej du behöver inte nya ringar om dom inte är jättegamla & spruckna om dom inte går sönder vill säga, jag oljar alltid in dom
Postat: sön dec 18, 2005 7:49 pm
av Steve
larsat skrev:de "vita kletet" beror på vatten i oljan
Som kan vara kondens...
Varmkör bilen ORDENTLIGT och kolla oljan sen, är det kondens försvinner det.
Läste iofs att du inte hade så nu..
Postat: sön dec 18, 2005 10:06 pm
av Rogge
larsat skrev:de "vita kletet" beror på vatten i oljan
edit: nej du behöver inte nya ringar om dom inte är jättegamla & spruckna om dom inte går sönder vill säga, jag oljar alltid in dom
jo, men jag tycker att det borde försvunnit efter att jag böt oljan i samband med att toppen planades..
ok! får kolla upp dom och olja in.
St3v3 skrev:Som kan vara kondens...
Varmkör bilen ORDENTLIGT och kolla oljan sen, är det kondens försvinner det.
Läste iofs att du inte hade så nu..
kondens är möjligt det med.
jo, det försvann när jag böt oljelock och oljefälla,
tackar för svaren!
Postat: mån dec 19, 2005 5:19 pm
av larsat
jo visst men är de lite brukar de bara vara löst grått vattningt är de riktigt vitt tjockt klet brukar de vara toppapackningen eller så, sätter sig fint i b20ins kåpa