Sida 4 av 17
Postat: mån okt 11, 2010 6:14 pm
av Henrik Braun
Tjusigt =) Det kommer bli en lång vinter för dig, när bilen redan nästan är klar =)
Postat: ons okt 13, 2010 3:27 pm
av Wikstrom
nämen kolla här en ppf:are på sävar
vi ska inte komma och skrämma upp dig med nån mer direkt levererad trasig blaster spole

ser ju riktigt ball ut ny åket!
Postat: ons okt 13, 2010 8:19 pm
av peppe
dddjjääävlar så fin den blev... Man ska inte underskatta grå

Postat: fre okt 15, 2010 11:06 am
av Ante Karlsson
Hej!
Mycket frän bil och MOTORN!
Kul med Ls byggen med överladdning.
Vill du avslöja något vad motorn innehåller? Lsx 6-bolt Chevrolet block?
Sugen på att bulta på min s480 turbo på en ls motor och i med den i camaron..
/Ante
Postat: fre okt 15, 2010 12:57 pm
av Andreas Arthursson
LSX 6 bult block med 4" slag och 4.125" borr.
TFS/TAE 235 cnc toppar som flödar 370 cfm.
248/252 kam med 0.650" lyft och 115 duration.
Morel hydrallyftare.
Postat: tis okt 19, 2010 7:26 pm
av Andreas Arthursson
Kolla denna lista:
http://www.planetlsx.com/vehicles/10..._All_Time_/147
9:onde plats i världen med gammelkärran

Postat: tis okt 19, 2010 7:32 pm
av Wikstrom
fyfan inte dåligt!

Postat: tis okt 19, 2010 7:34 pm
av mattias
Coolt!
Med tanke på toppfarten så var tiden bra jämfört med de övriga, chassit och klippet i starten måste vara grymt.

Postat: tis okt 19, 2010 7:40 pm
av Andreas Arthursson
Den varvade ur vid 250 m. Annars hade det varit 300+ men hur skulle det kännas i Novan?:)
Postat: tis okt 19, 2010 8:05 pm
av mattias
Ja, det kanske känns roligare i det här chassit kan jag tro..

Postat: tis okt 19, 2010 8:44 pm
av Klabbe Persson
Fräsigt Andreas, ska bli kul att se klättringen på listan nästa sässong

Postat: tis okt 19, 2010 9:17 pm
av Ferken
Grymt, det kommer ju slutar med att han sitter i en topfuel och klipper av startlinjen!
Postat: lör okt 23, 2010 8:56 am
av Andreas Arthursson
Nu är iaf ett paket på väg hem med lite nya motordelar...
Jag byter lager när ändå motorn är isär. Ny melling oljepump som flödar mer och en ATI dämpare.
MLS topplockspackningarna hade läckt lite så nu kommer jag montera våran nya cooperpackning till LS med skärkantsringar.
Topparna har blivit renoverade då de läkt pga ocentrerad mira. Kul när man köper nya dyra toppar:(
Postat: lör okt 23, 2010 9:31 am
av Fredde Holmgren
Kollade in topplistan, intressant att alla andra körde med 10.5or eller drag radialer.
Postat: lör okt 23, 2010 10:09 am
av Andreas Arthursson
Nej han skriver 10.5W om alla som har bredare än 10.5". Men de har grymt fäste i Usa. Låga 7or höga 6or med dragradialer är sjukt!