SAE J 1349-STD 29.92 in.hg baro press. 60 F temp och 0% humidity.
DIN 70020 29.92 in.hg 68 F 0% hum.
SAE 29.6 in.hg 77 F with 49F dew point humidity, wet.
Om du mätar på chassis dyno, alla tilbehör och pumpar är med, och korrigering är detsamma.
Fortfarande det finns tiotals bromsbänkar som har ingen korrigering alls, om du testar motor på wintern, och plockar den isär, trimmar mer och bromsar igen på sommaren, effekt kan vara mycket mindre pga. weather, och du tror att du har gjort allting fel.
Jag har sett det, bilen gick hemsk mycket bättre efter mera trimning men i bänken det var sämre under hela arean. Han som bromsade, ville inte ens höra någon korrigering, sa att han har bromsat bilar 30 år, det behövs inga korrigeringar, men han bara ville inte lära något nytt.
175 dollar kostar weather station, till Perf. Trend dynobox, innbyggt, korrigerar automatisk till varje repa, det är ett måste. Kan montera dit på efterhand, jag har gjort det 2 gånger.
Alla vet hur en moped går riktig bra på kvällarna men om det är 35 grad varm, effekten är borta.