Vem förutom jag styrketränar seriöst?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Granlund skrev:
Johnny skrev: Hemligheten är att hålla andan (den mesta smaken är ju lukt) och bara svepa i sig allt, jag är dock härdad nu och skulle kunna äta det med sked. ;)
Word!

När jag pluggade o försov mig till skolan körde jag havregryn, protein, mjölk o rapsolja i mixern, det smakade fan men håller man för näsan så är det bara att svepa :wink:
Frukost för en kung! :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jag hade inte pallat :thumbdown:

Har kört 1,5pass idag :hihi:
Först ringde Mattias och fråga om ett benpass var okey, nyvaken sa jag ja, klädde mej, drog i mej eaa och åkte..
Körde 220 pressar och 2x50reps bensparkar 36kg.. Fan va tungt!
Avslutade med vader, kände ingen lust med böj men det blir onsdag..

Såg på telefon 1missat samtal från svärfar och drog iväg dit direkt efter passet och bar möbler från 2a våningen pga han o tjejens morsa ska in i ett hus som skaffat..
Det var svettigare än benpasset, tro mej!
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Provade faktiskt frukosttipset imorse med 1.5dl whey 80 naturell, 2msk matolja, lite solrosfrön, 2dl fiberberikade havregryn och lite mjölk för att blanda upp. Givetvis mixat. :thumbright:

Presterade 3x4 på 110kg bänk idag efter uppstegning 50kg, 80kg, 100kg och sen repsade jag 2x10 på 80kg det sista.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Nice blandning,men min mun hade failat :(

Körde inget igår pga bilresa överkalix-umeå tur retur med bilsläp.
Dit resan med bil tog drygt 4,5timmar.
Hemresan 3timmar 10minuter 43mil med tom biltransport :thumbright:
Sen då tillbaka till tjejen i luleå yttligare 12mil, i SNÖSTORM och blixthalka, stundtals låg jag 40km/h pga det, hade vinterdäcken i bagaget men orkade inte stanna sätta dit dom för blåste o snöa iskallt..

Körde idag axlar och bröst.
Axlar ståendes axelpress lätt 80kg! YES! Tar sig..
Körde sen strikt flyes i bröst med raka armar 20kg hantlar, 25kg gick nästan raka armar, är på G igen oxå i det.. Bara gymma lite mer biceps triceps så man inte böjer så mycket.. Sen så körde jag bänk 80kg men var helt färdig i bröst då..
Imorrn vattengympa 8,30 och sen gym 10,45 benpass :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Roni
För mycket laddtryck

Inlägg av Roni »

Jag har styrketränat mer eller mindre sen jag var 14 (snart 33 nu).

180cm 110kg.

"Bästa" prestation är 4 reps på 220 i böj(utan dräkt), 210 i mark(inte min starka gren)

160 i bänk utan tröja och bälte.(raw)

sk. militärpressar 2 reps på 110kg.

Har pysslat med styrkelyft, boxning & lite strongman träning bl a.

Idag så känns det som att jag är fångad i en tärd 70 årings kropp.
Ryggen började tveka 2001, vilket ledde till att jag fick välja bort flera övningar. Sen i sommar så har den strejkat rätt rejält. Jag är mitt i en pågående rehab av ryggen. Det har blivit lite bättre rörlighet. Men det smärtar på mycket ibland. Det går som inte prestera nånting utan en någorlunda rygg...
:thumbdown:

Eftersom jag blivit en "gammal gubbe" så har jag börjat leta alternativ till styrketräning. Skulle ryggen börja funka någorlunda så kommer jag ta fram mina dammiga längdåkningsskidor och träna i vinter för att sen åka vasaloppet. :?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Roni skrev:Jag har styrketränat mer eller mindre sen jag var 14 (snart 33 nu).

180cm 110kg.

"Bästa" prestation är 4 reps på 220 i böj(utan dräkt), 210 i mark(inte min starka gren)

160 i bänk utan tröja och bälte.(raw)

sk. militärpressar 2 reps på 110kg.

Har pysslat med styrkelyft, boxning & lite strongman träning bl a.

Idag så känns det som att jag är fångad i en tärd 70 årings kropp.
Ryggen började tveka 2001, vilket ledde till att jag fick välja bort flera övningar. Sen i sommar så har den strejkat rätt rejält. Jag är mitt i en pågående rehab av ryggen. Det har blivit lite bättre rörlighet. Men det smärtar på mycket ibland. Det går som inte prestera nånting utan en någorlunda rygg...
:thumbdown:

Eftersom jag blivit en "gammal gubbe" så har jag börjat leta alternativ till styrketräning. Skulle ryggen börja funka någorlunda så kommer jag ta fram mina dammiga längdåkningsskidor och träna i vinter för att sen åka vasaloppet. :?
Fan va kul med en till :thumbright:
Trist med ryggen dock, har själv problem med diskbråck och att L1an är kilformad sen november volten ifjol, men tränar med bälte alla pass och går vattengympa 2ggr/vecka och har blivit bättre.. Skidåkning kommer jag o matte köra i vinter minst 2ggr har vi redan bestämmt då det finns bra skidspår i närheten.
Mitt PB i militär press är 105kg, dock en 1a.
220kg böj är jvligt bra gjort :thumbright:
Själv där på 140+kg nu och bästa på 160 1reps.
240 i mark har jag 2reps på men uteslutet idag pga ryggen..
Ett bra alternativ kanske vore simning?
Dänniz 073-8447664
Roni
För mycket laddtryck

Inlägg av Roni »

Vattengympa har hjälpt dina ryggproblem säger du :)
Bra med tips, kanske jag får ta och prova på det...

Ska även ta och simma lite. :)

Grymt bra 105kg i militärpress, finns stora killar som har problem med dom vikterna.

Jag har genom åren sett på väldigt många tävlingar både inom styrkelyft och strongman. Ibland blir man verkligen förbluffad när nån "liten" kille kommer och slår dom större på fingrarna i nån viss gren. :hihi:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jo går vattengympa 2ggr veckan på hermelinens läkarhus i luleå.
Har blivit skitbra och har en bra ledare som heter Erika som verkligen följt upp och ger nya övningar och satsar på få igång min rygg, hon säger att målet ska vara ett ordentligt marklyft igen utan smärta, men får se det :roll:
Annars försöker jag simma ofta, ska imorgon bla till boden för att mest leka men simmar alltid några längder bara för att göra det..

95x3reps orkade jag förut eller 105kg x1.. Men använder lite ben oxå, liksom sviktar upp det, men å andra sidan så kom det upp, körde idag 80kg axelpress ståendes med skivstång, har ökat ca 5kg/pass tills nu pga muskelminnet, nu blir det svettas igen för att nå högre :twisted:

Har sett strongmans träna, bla jag ingelund från Haparanda, helvete va sjukt att få fäste och lyfta tex atlaskulor, skulle aldrig gå med mina små händer :?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Rygg idag då!

Mark upptar största delen av passet och gick till enligt följande:

2x8@70kg
2x3@120kg
1x1@150kg
1x1@170kg
1x1@200kg
1x2@190kg
1x4@170kg

Helt ok markpass, sen blev det lite discoövningar som latsdrag och rodd. :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Kör du med eller utan bälte/remmar?
Själv har jag firat med att deff perioden är slut på max och massa gott :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Dennis Öhman skrev:Kör du med eller utan bälte/remmar?
Själv har jag firat med att deff perioden är slut på max och massa gott :thumbright:
Inga remmar men magnesium, när jag vill köra tungt kör jag bälte redan från 170 och uppåt för att få in känslan och få bästa effekt på dom tyngre lyften.

Har dock lyft 190kg utan bälte. :)

Fint med Max! Brukar sällan äta där men köper deras bröd i vanliga affären ibland och gör en egen 400-grammare ibland. :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Johnny skrev:
Dennis Öhman skrev:Kör du med eller utan bälte/remmar?
Inga remmar men magnesium, när jag vill köra tungt kör jag bälte redan från 170 och uppåt för att få in känslan och få bästa effekt på dom tyngre lyften.

Har dock lyft 190kg utan bälte. :)

Fint med Max! Brukar sällan äta där men köper deras bröd i vanliga affären ibland och gör en egen 400-grammare ibland. :thumbright:
Fyfan få ner 400gram burgare haha :hihi:
Körde själv magnesium förut när jag körde mark, utan bälte helt innan bilolyckan, kundra dra 240kg då 1a iaf..
Idag känner jag i lastdrag eller rodd att jag måste ha remmar pga händerna inte vill vara med, men då mamma/pappa/brossan/övriga släkten har reumatisk värk så håller den på komma till mej..
Idag måste jag ha bälte hela passet pga diskbråck..
Körde nytt PB i benböj på 150kg som gick lätt, tror 170kg är nära, ändra bara från highbar till lowbar squat, fyfan vilken skillnad! Kunde gå upp 30kg direkt bara för att de avlasta ryggen..

I highbar kör man ju stången på trappsen, böjer och upp..
I lowbar håller man stången bakom skulderbladen typ, armarna låser bara vinkeln så den ligger där, tar inte lika mycket på ryggen som highbar och på det sättet att man har bättre balans så kan man trycka mer.. Värt testa om du kör böj! :thumbright:
http://www.youtube.com/watch?v=6IhhIxnZbjM
Denna videon är clean, man svankar lättare helt enkelt..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Idag var det bröst/triceps och jag satte äntligen 120kg i bänken! Det var fan på tiden och nu blickar vi bara frammåt! 8)

Jag kör faktiskt lowbar när jag böjer eftersom jag blir så frammåtlutad annars. Det är dock ingen övning jag direkt satsar på, har inte motivation att satsa 100% på både mark, bänk och böj. Måste ha något discopass i veckan. :wink:

Riktigt bra med 240 i mark! Har du bra proportioner i kroppen för marken? Långa armar, korta ben. :thumbright:
Jag är något bättre skapt än genomsnittet för att marka tror jag, dock inte så att händerna släpar i backen direkt, hehe.

Hur länge fick du träna innan du kunde dra 240kg? Jag vill verkligen komma upp på dom vikterna, har kommit till 205kg på 1.5års träning, tror det är skapligt iaf?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Johnny skrev:Idag var det bröst/triceps och jag satte äntligen 120kg i bänken! Det var fan på tiden och nu blickar vi bara frammåt! 8)

Jag kör faktiskt lowbar när jag böjer eftersom jag blir så frammåtlutad annars. Det är dock ingen övning jag direkt satsar på, har inte motivation att satsa 100% på både mark, bänk och böj. Måste ha något discopass i veckan. :wink:

Riktigt bra med 240 i mark! Har du bra proportioner i kroppen för marken? Långa armar, korta ben. :thumbright:
Jag är något bättre skapt än genomsnittet för att marka tror jag, dock inte så att händerna släpar i backen direkt, hehe.

Hur länge fick du träna innan du kunde dra 240kg? Jag vill verkligen komma upp på dom vikterna, har kommit till 205kg på 1.5års träning, tror det är skapligt iaf?
Tog nog nästan 2år, hänger mycket på teknik att använda benen för mej, använde strikt ryggen förut men börja böja benen mer och då började stången gå lättare, benen böjd och sen så räta ut dom innan ryggen..
Njae, 180cm och 96kg som störst.. PMar gammal bild som är ca 2år gammal,

Körde själv axlar och biceps idag, har börjat köra nya övningar i axlar/trapps/rygg som de tar på. Svårt förklara skiten, stående med stången hängandes i händerna framfören, sen dra upp den i bröstkorgen så högt man kan, fyfan va tungt med 60kg.. Polaren klara bara 45
:hihi:
22,5kg koncentrationscurl idag var ja nöjd med pga trött efter 45min nedbrytande axelpass..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Böj idag med 160kg lätt. Kändes okey, men känner i ryggen nu på kvällen att det inte är som förr trotts att man är nogrannare med uppvärmning och så.. Körde några snabba benpressar på lågvikt sen och sen drog jag.

Dagens fail var att EAA-shakern hade gått upp i väskan och läkt ut 3dl i den! :doh:
Jvla skit twinlab shakers utan gänga utan bara trycklock, aldrig mer säger jag bara!!! :evil:
Dänniz 073-8447664
Skriv svar