Hallå ! , Planerna har ändrat sen senast jag skrev .. efter att ha provkört nån mil här utanför garaget med k24an bestämde jag ganska snabbt att den helt klart måste bytas, segt spool och dåligt med ladd för att vara på diesel bil.
Kontaktade "Bergsten" och hörde om han hade kvar den specialbyggda hx30 med billet impeller, 360 lager, grövre "race-axel" och lilla hx35 kompressorhuset som han skulle haft till sitt dieselprojekt. Så i söndags åkte jag uppåt i landet för o hämta hem hx30in med alla fläns o slangar, ett block, portad o planad topp, ett par vattenpumpar, nya bultar till toppen osv osv typ .. bra pris o trevlig karl :thumbup:
Så nu kommer grenröret plockas ner för att modda dit extern wastegate, plocka bort insuget för att bredda det lite (hört från flera att det lätt blir virvlar längst in i insuget annars), bygga om downpipet så de passar till nya turbon ..
Bakaxeln svetsades även för någon veckasen, så nu ska de inte enbenta till sommaren iaf

Bilder :
kkk k24an fick sitta på max en mil ..

Nyförvärvet som ska stå pall för en bit över 3bar iaf ..

En massa bös jag fick med från Bergsten för en billigpeng.

Antingen så eller så breddas hela lika mycket .. kom gärna med synpunkter !

fick slipa av lite på pumpen ovansida då det tog i insuget lite ..

Började modda dit downpipet igen, ska väl svetsa klart det imorn o börja måtta lite på wastegateröret innan jag plockar bort grenröret.

Allt för ikväll , Godnatt //Elias