Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av Benghaan »

Jag tror jag håller på att ge upp med mitt tändproblem!

Nu har jag provat att kugga om drevet hit och dit, bytt rotor och fördelarlock till volvo orginal.

Det ända jag inte har gjort är att byta stift.
Tror ni det spelar nån roll om jag kör med resistor eller inte?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ställ motorn så att du ser genom olje påfylnings hålet att båda nockarna har ventilspel på cylinder 1 (cylindern närmast kylaren).

vrid sen motorn lite förtänd ca 10 grader på vevaxel markerigen. (se till att brytarn öppnar just där när du drar motorn åt rätt håll)

sen ser du vart rotorn pekar sätt tändkabel 1 där sen förtsätt i klock riktning till nästa kabel den ska till 3 cylinder sen 4 sen 2.
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Benghaan »

Nu vare ett tag sen jag skrev här.. Men jag får fan inte till nånting :doh:
Känns som jag prövat allt som går. Har prövat köra den som sugmotor, ge den tog fet blandning, tok mager blandning, olika soppa tryck,
Olika tändinställningar men ingen ting värkar bita på den fan!

Just nu så är det som att den surar ner lite grann och sen är det som om att strobben inte blinkar till 100% har provat med 3 olika lampor och med 3 olika fördelare och alltid lika :evil:

Iofs så har jag inte provtryckt systemet en :roll:
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Benghaan »

Måste erkänna att det var läckage i systemet :doh: :whistle:
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Benghaan »

Ömm vad är det för fel om halstingarna på 2 burkar har smält? :roll:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Jens Gustavsson »

Benghaan skrev:Måste erkänna att det var läckage i systemet :doh: :whistle:

:wink:
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Benghaan »

Nu har jag monterat ihop allt igen me nya packningar och siliconeslangar tätat lite här och där så de är då bra mkt tätare en sist. Men lik förbannat så vill den som snålskjuta och jävlas.
Är som att den går bra på pumpgas en stund sen smäller den och vill gå dåligt igen! :(
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Roger Berglund »

har du verkligen Fixat tändningen?
lamda värde?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Benghaan »

Ska kolla idag va tändningen ligger på.
Men jag har ju en sån där dryg biltema lambdamätare men den säger iaf att den går magert på lite gas.
Sen snålsmäller den också.
Har flyttat uttaget till btren så nära turbon som möjligt men de spelar typ ingen roll.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Roger Berglund »

du säger att den snål smäller på lägre varv = bestycka upp lågfartsmunstycket.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Benghaan »

Nej nej, Nu vart de galet! De är tvärt om :P
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Benghaan »

Nu händer det grejjer!
Värkar vara bestyckningen de hänger på.
Har bestyckat de som går men har nog inte munstyckena som krävs för att få den att gå 100%
Men nu jäklar snyter den! :thumbright:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Roger Berglund »

Bra att ha lista :

BB-lamda
Varvräknare.

sen kanske msd 6al och blaster 2 spole och ignitor system till fördelaren fast det blir väl det efter 1,1 bar i laddtryck.
som de ska behövas :).

prio 1 är då BB-lamda av bra kvalite ; Vems etc.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Jens Gustavsson »

det måste va 100% tätt runt flotörhusen innan det är lönt att börja bry sig om bestyckning. om du inte har kunskapen (få mäniskor under 40 år har det :hihi: ) att sjustera in brytarna enligt konstens alla regler satsa på en ignator men kolla rotor synkningen mot locket så den är rätt.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Inlägg av Roger Berglund »

jo det vart ju ingen fin justering precis, men tror att han ska trycktesta systemet igen.
och förut så gick inte bilen alls, den hosta å var helt livlös etc. till att den nu går och snyta lite grann :),tror nog att han fick upp meksuget nu då bilen går att köra. dock ej fin justerad ännu men det blir framöver då han har trycktestat allt igen och skaffat en seriös BB-lamba,varvräknare kanske ignitor.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Skriv svar