Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.
Re: 244- 81:a Dieseltröska
Okej, det ska jag kolla på för tråget hänger i någonting i bak kant på motorn.
Dennis Traneskog
Det banan satt 2st m6 där, så tack som fan för det svaretsvenssons_motor skrev:Är det en D24 så har jag för mig att det sitter 2 insexskruv bakom svänghjulet, du ser att det är lite urtaget i svänghjulet, vrid det så du ser skruvarna

Dennis Traneskog
Händer inte så mycket just nu, behöver få iväg tråget så jag kan få en oljeretur svetsad och rör till grenrör behövs ju med...
535:an fick iaf nya fälgar förra veckan!

535:an fick iaf nya fälgar förra veckan!

Dennis Traneskog
Fann lite ork idag och skruvade ihop motor och låda idag, Fan vad jag är lat ! haha
Dennis Traneskog
Kopplade ihop det sista i elväg idag och testade om det var något som fungerade.
Jodå, det mesta verkar fungerar så nu kan man börja fokusera lite på grenrör och diverse annat!
Jodå, det mesta verkar fungerar så nu kan man börja fokusera lite på grenrör och diverse annat!

Dennis Traneskog
Har inte hänt ett dugg på sistone här. Fick äntligen tag på ett sommarjobb idag efter mycket sökande och blivit nobbad på 13 ställen....
Har eventuellt hittat en ny donator bil Med original turbo motor som ska få agera donator om det blir affär.
Har inte riktigt tillräckligt med tid och bli klar på. Bilen måste ut ifrån garaget i slutet på augusti för att ge plats åt mitt projektarbete.
Lite trisst att behöva sätta sig i en sån här sits men skolan får gå före i det här läget
Har eventuellt hittat en ny donator bil Med original turbo motor som ska få agera donator om det blir affär.
Har inte riktigt tillräckligt med tid och bli klar på. Bilen måste ut ifrån garaget i slutet på augusti för att ge plats åt mitt projektarbete.
Lite trisst att behöva sätta sig i en sån här sits men skolan får gå före i det här läget

Dennis Traneskog
Degen rullar bokstavligen talat in och det börjar se ljust ut på bilfronten! 

Dennis Traneskog
Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7
Igår bockade jag rör till ojletillförsel till turbon i 240in. Gängan i mitt t-kors jag skaffat är 1/8 NPT dvs Vanlig bromsrörs gänga.
Jag tänkte använda mig utav ett 3/16 kopparrör och jag kan väl villigt erkänna att jag tycker det känns rätt tanigt i diameter så kommer det
och funka tros?
Jag tänkte använda mig utav ett 3/16 kopparrör och jag kan väl villigt erkänna att jag tycker det känns rätt tanigt i diameter så kommer det
och funka tros?
Dennis Traneskog
Som sagt uppdaterar med lite från tiden som gått:
Skaffade lite fin grejer till 535an

Sen tyckte jag att nya fjädrar behövdes

Skaffade en till bil

Sen blev det lite för mycket sånt här

Och sånt här

Skaffade lite fin grejer till 535an

Sen tyckte jag att nya fjädrar behövdes

Skaffade en till bil

Sen blev det lite för mycket sånt här

Och sånt här

Dennis Traneskog
Satan så tråkiga grejer jag måste pyssla med eftersom det är så fruktansvärd respons...
Dennis Traneskog
Lite mera volvo bilder!
Nej men 16v projekt är riktigt kul att se, ska plocka ihop en sådan motor nu i vinter är det tänkt...
Nej men 16v projekt är riktigt kul att se, ska plocka ihop en sådan motor nu i vinter är det tänkt...
Vad händer nu ?
16v projektet har inte riktigt kommit igång ännu men ska ha det som projektarbete till skolan så vi ska börja med att snart 

Dennis Traneskog
Dom senaste 3 dagarna har jag ägnat åt att skruva 730, fick bilen helt gratis med tillhörande värmeproblem, vattenläckage, oljeläckage och pissig gång.
Misstänkte kamkedjan på den dåliga gången men nollade motorn och kollade och den fan stog rätt...
Tittade på ventilerna och hittade 5st med 0 spel... Haha
Vatten läckaget berodde på en lös slang
Oljeläckaget var pga lös undre kamkedje kåpa!
Ny topplockspackning och bessad till siste januari
Vilket fynd!
Misstänkte kamkedjan på den dåliga gången men nollade motorn och kollade och den fan stog rätt...
Tittade på ventilerna och hittade 5st med 0 spel... Haha
Vatten läckaget berodde på en lös slang

Oljeläckaget var pga lös undre kamkedje kåpa!
Ny topplockspackning och bessad till siste januari

Vilket fynd!

Dennis Traneskog
535an byttes bort förra veckan mot en styck 740 Turbo -90 som går skapligt
ok botten och bygga 16v turbo på 

Dennis Traneskog