Sida 4 av 5
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: ons aug 31, 2011 4:41 pm
av lindggren
Bilen börjar snart bli klar för besning igen, har fått tag på fjädrar och en diff, sen har jag fått tag på andra lite smått å gott. Har även börjat med fästen till bromsoken och H-bromsen
Har börjat lite med dubbla K-stag, har gjort klart bak, ska börja kolla hur det blir där framme imorgon

Re: 740 16v sugtrimma
Postat: sön sep 18, 2011 11:49 am
av lindggren
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: tor sep 29, 2011 11:54 am
av Roberth
Hur gåre?! Fixa den nu!
Mvh/Roberth
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: sön okt 09, 2011 11:58 am
av lindggren
Jora den går ju nu. Men måste fixa grenröret snart så man får på de
Kan väl lägga upp en bild på pumpen som jag lånar av dig
Vid 2:00 så får man se slö40'n
http://www.youtube.com/watch?v=OLOzcYRNBks" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: lör okt 15, 2011 4:47 pm
av lindggren
Vart lite sladdning igår. Men vi fick inte till det med filmningen och den filmning som vart är så jävla mörk så man ser knappt något

Ska försöka att köra på ett annat ställer där det finns lamper på. Men några bilder fick man med iallafall

Re: 740 16v sugtrimma
Postat: sön okt 16, 2011 5:21 pm
av lindggren
Vart ingen bra lördag för mig, For ner till stan å hann och vara där i ca 15min så var det bara att fara hem igen
Vet inte nu hur det kommar bli med bilen nu. Har lite funderingar. Blir det för mycke jobb att laga det så blir det att köppa en annan 740/760 och stoppa ner 16v motor i den och byta över den andra till denna och köra den på isen
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: mån okt 17, 2011 11:51 am
av jonas landin
Alltid lika trist! Va va de som hoppa på dig?
Du får skylla på för lite effekt så har du en ursäkt att trimma mera!
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: mån okt 17, 2011 12:08 pm
av lindggren
Jo det är de

Var att jag sladdade så understyrde de lite och jag dumpade koppligen så jag fick upp stället så kom jag lite för nära några betong pelare. Jaa jag kan ju skylla på de, och att jag hade några däck i bagaget med
Ska börja slå ut plåten idag och försöka få ihop det lite fult och sen får man väl köra så vintern ut

Re: 740 16v sugtrimma
Postat: mån okt 17, 2011 3:12 pm
av NikkO
Sparka ut bulan och börja sugtrimma nån gång

Re: 740 16v sugtrimma
Postat: tis okt 18, 2011 11:22 am
av lindggren
hehe har gjort de och den ska svetsas ihop idag. Jo håller på , går bara jävligt segt nu med grenröret. Sen att bror har sina egna bilar som han håller på med och sen jobbar han borta lite nu å då så det blir inte så mycke gjord på de. Just nu är det bara grenröret som väntar. Men sen är ju lite andra saker som jag vill få på med , som ett mappbartsprut, större spjällhus, lmm, porta topp. Men det går ju inte så bra att köpa något just nu när man är arbetslös

Re: 740 16v sugtrimma
Postat: lör okt 29, 2011 5:44 pm
av lindggren
Nu har grenröret blivit lite om svetsad och jag har fixat en annan lambdasond från en 900og med kortare kabel och sen som man kan gänga dit. då jag förstörde gängorna på org så svetsade jag fast den på avgassystemet.
Kör ju med saab röda spridare "431" som ska vara på 352cc och 16v ska väl vara på 300cc?. Har totalt hjärnsläpp nu så jag kan inte räkna ut hur många % mer dom blir på, men tycker det ser ut som den förbränner bra. är ganska nära 100% E85 tankad

Re: 740 16v sugtrimma
Postat: lör okt 29, 2011 6:22 pm
av Stlpmk
E85 utan överladd ger mindre effekt..
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: lör okt 29, 2011 6:35 pm
av Henrik Braun
Nej, det är fel.
Re: 740 16v sugtrimma
Postat: lör okt 29, 2011 8:50 pm
av lindggren
Kan säkert vara sant att man får mindre,men som jag ser det så spelar det ingen roll om man kör med bf95/98 eller e85, för ett org sprut är ju inte så optimal om man vill få ut lite mer hästar än original, då ska man ha chippat eller ett mappbart sprut. Ska vara helvetes lite mindre effekt man får med e85 nu. För jag tycker att den går ganska lika dåligt med de. För att köra med bara bf95 så går den underligt med dessa spridare, Då man får typ ett varvstopp på ca 5.5k rpm i några sec sen kommar varvstoppet och den blir betydligt snabbare på stoppet, låter som den övervarvar. Men kör man med rätt blandning med bf95 och e85 så är varvstoppet på ca 6.1k rpm sen blir den inte lika seg på stoppet och man känner inte lika mycke när stoppet går i, Blir typ som du har mappat så att tändningen släcks på stoppet. Jag hoppas att ni fattar vad jag menar

Re: 740 16v sugtrimma
Postat: mån dec 05, 2011 2:12 pm
av lindggren
Uppdaterar lite med bilder
Har slipat lite så det inte skulle vara en kant vid flänsen.

Går sjukt sakta att få på grenröret igen, Men det är ju inte så roligt att hålla på att skruva ute

Men ska ta tag i det nu., så man kan se hur mycke man måste ta bort från 2.5" röret och vad för böj jag ska köpa, sen väntar jag på att brorsan ska få v-bandet till svarvad.
Sen har jag börjat att bygga om till mer styrvinkel
