Sida 4 av 6

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: fre sep 09, 2011 9:41 pm
av ace_of_cloves
har börjat gubb-köra med bilen. fösta gången jag kollade slapp jag 380 km på en tank tankade fullt = 48L, så det blir ju en förbrukning över 1,2 nånting.. ikväll så tankade jag 44L på 430 km och det ger ett resultat på 1,03... nästa mål blir att få den under 0,9 eller 0,8

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: fre sep 09, 2011 10:49 pm
av ace_of_cloves
Bild

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: lör sep 10, 2011 5:51 pm
av ace_of_cloves
fösta tvätten sedan bilen kom i min ägo (4 oktober 2010) men då spolade jag bara av de med vatten slang

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: lör sep 10, 2011 7:17 pm
av robinmoppe
fin bil o en bra bränsleförbrukning :thumbright:
min gammle 245 med förgasarmotor tar 1.3L /mil etanol utan något trim :P

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: mån sep 12, 2011 3:34 pm
av ace_of_cloves
robinmoppe skrev:fin bil o en bra bränsleförbrukning :thumbright:
min gammle 245 med förgasarmotor tar 1.3L /mil etanol utan något trim :P
jo men den drar ju mera med etanol..

vid gaspådrag så tvekar den en liten stund, vilket jag tror beror på för lite bra bränsle just vid gaspådrag..

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: tor sep 15, 2011 7:28 pm
av ace_of_cloves
nu skall brukisen äntligen besiktas.. så jag får ta och sluta pendla med "sugisen" so mins hade jag den att dra 0,89/mil vilket jag tycker är helt klart ok för en b19

som bruksbil har jag en v70 tdi -98 så den gå ju på ungefär hälften

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: lör sep 17, 2011 6:46 am
av Hasse63
B23A 84 18.400 tantkörd, kan det va nåt. toppen får du på köpet... flyttpris

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: lör sep 17, 2011 8:24 am
av ace_of_cloves
fraktfritt? är ju ändå en bit över vattnet!

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: sön sep 18, 2011 12:29 pm
av ace_of_cloves
pris?? lite intreserad blir man allt

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: mån sep 26, 2011 6:34 pm
av ace_of_cloves
nåja.. b19 har börjat hosta olja.. dock genom vevhusventilationen samtidigt så skulle jag vilja gå up en aning i cylinderdiameter, så jag letade fram en b200 -86 som jag hade hemma tror det får lov och bli den för vad jag mins så var den ändå rätt bra att ha att göras med..

och ska man köra smalblock så ska man köra smalblock..
är det nån som har lite tips på vad som skulle vara i behov av att göras med en b200 som skall klara upp till 9000rpm??

har ju 405an från b19 och den klarar ju åtminståne 8000. räcker den till 9000?

balansering av veven samt inviktning och lättning av stakar och inviktning av kolvar.

hur är det med ventilation? skulle man behöva göra så att den får större andningshål för vevhusventilation??


vi får se hur det blir..

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: mån sep 26, 2011 8:14 pm
av dsimila
Samma cylinderdiameter b19 och b200. B19 heter B19 för att inte förväxlas med b20.
En B23(0) i begagnat normalskick kostar runt 1500kr i sverige.

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: mån sep 26, 2011 8:32 pm
av ace_of_cloves
ahaaa.. trodde b200 faktist var 2000cc b19 bordr ju vara 1950cc.. men okej


vi ska se hur det blir

Re: b19 sugtrim "klöver äss"

Postat: sön okt 02, 2011 2:08 pm
av ace_of_cloves
har börjat på med en annan motor nu en b200 som jag har haft i en tidigare bil
nämnligen denna:
Bild


började riva motorn och den hade ju hur fina lopp som hälst

Bild

Bild

Bild


b200 (TV.) vs. b234 (TH.) den grova modellen

Bild

Bild

Bild

Re: "klöver äss" still going on..

Postat: tis okt 18, 2011 6:35 pm
av ace_of_cloves
har börjat att vikta stakarna.. nån som har idéer om var man kan lätta dom??

Re: "klöver äss" still going on.. vevstakar?

Postat: tor okt 20, 2011 4:19 pm
av ace_of_cloves
någon??