En käftsmäll mot alla scooterbyggare......
Re: En käftsmäll mot alla scooterbyggare......
hurdan är den gråa o köra? kört den något i regn te,x?
Skrotsamlare, och skrotletare!
I min ägo just nu :
Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...
).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
I min ägo just nu :
Yz426.

atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
kört i allt från skinande sol till snöfall. alltid vart lika torr när man kommit fram.
lugn o trygg maskin att köra till vardags men ändå med ett vettigt tryck i maskin. samt att den är jäkla snål på de dyra dropparna bensin. ju längre man kört nu med den, ju bättre blir den. dock bara 240 mil so far. målet är att trippen skall ligga på 900 mil+ till hösten.
lugn o trygg maskin att köra till vardags men ändå med ett vettigt tryck i maskin. samt att den är jäkla snål på de dyra dropparna bensin. ju längre man kört nu med den, ju bättre blir den. dock bara 240 mil so far. målet är att trippen skall ligga på 900 mil+ till hösten.
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....
aha, låter som en trevlig maskin med andra ord...CC på den då?:)
I min ägo just nu :
Yz426.
).
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
I min ägo just nu :
Yz426.

atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
Vad är det för nått? Har sett bilderna, men inte namnet.
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
Xingyue motor heter tillverkaren och är på 150 cc. Byggs i centrala Kina om jag inte misstar mig helt.
finns inte många i landet.
finns inte många i landet.
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
dags att bli flitig igen.

ööhhh, vart rymde tanken nu då?........

..... hit kanske för lite spackling.

även undersidan skall bli fin.

med slipprimern på.

lackar ner även tanklocket för att få det att se bäst ut. samtidigt spacklades texten "pull" på tanklocket igen.
vem sjutton behöver den texten? Man är ju ingen jäkla Yamahaåkare............
Sedan är nog lösningen på kedjelinjen snart löst med, jag flyttar nog hela snurran c:a 2 cm åt höger.

ööhhh, vart rymde tanken nu då?........

..... hit kanske för lite spackling.

även undersidan skall bli fin.

med slipprimern på.

lackar ner även tanklocket för att få det att se bäst ut. samtidigt spacklades texten "pull" på tanklocket igen.
vem sjutton behöver den texten? Man är ju ingen jäkla Yamahaåkare............

Sedan är nog lösningen på kedjelinjen snart löst med, jag flyttar nog hela snurran c:a 2 cm åt höger.
Fan så bra det blir!....Du får gääääääärna slipa på mitt nya objekt, en flaka med 8 olika färger på....Nåja, hoppas man får lön för mödan när det är klart...(flakan blir ett projekt, som ska säljas när den är klar så pengarna går till körkort). Snyggt jobbat än så länge!
I min ägo just nu :
Yz426.
).
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
I min ägo just nu :
Yz426.

atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
Tackar, Humbug.
tar gärna lackjobb.

lite Kreem gör inte ont, just nu står tanken med c:a 8 liter med syrablandning i sig, för att ta bort invändig rost.
gissar att miljönassarna inte gillar vad jag gör med syran sedan.
imorrn blir det lösning B i den för att sedan dra dit Kreem tank sealern.
kan tacka en amerikansk vän för den Kreem-satsen, och jag fick den gratis.
går c:a 8,1 liter i tanken, så räckvidden blir rejäl på en tank.

stoppa inte ner tassarna där, det bränns!
Annars så har dagen gått åt att jaga bort felfixar-Nisse ut ur vår andra trike. gick uselt, hackade, mm. visade sig att tändhatten packat ihop, tog drygt tre timmar att bara reda ut det fanstyget.
sedan den infernaliska oljeläckan på den ordnades med.
Felfixar-Nisse! Du är inte välkommen hit mer!
tar gärna lackjobb.

lite Kreem gör inte ont, just nu står tanken med c:a 8 liter med syrablandning i sig, för att ta bort invändig rost.
gissar att miljönassarna inte gillar vad jag gör med syran sedan.
imorrn blir det lösning B i den för att sedan dra dit Kreem tank sealern.
kan tacka en amerikansk vän för den Kreem-satsen, och jag fick den gratis.

går c:a 8,1 liter i tanken, så räckvidden blir rejäl på en tank.

stoppa inte ner tassarna där, det bränns!
Annars så har dagen gått åt att jaga bort felfixar-Nisse ut ur vår andra trike. gick uselt, hackade, mm. visade sig att tändhatten packat ihop, tog drygt tre timmar att bara reda ut det fanstyget.
sedan den infernaliska oljeläckan på den ordnades med.
Felfixar-Nisse! Du är inte välkommen hit mer!
börjar bli en riktigt nice maskin...bara lite smålir kvar ju 

I min ägo just nu :
Yz426.
).
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
I min ägo just nu :
Yz426.

atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
Smålir o smålir.
En del ganska omständiga arbeten vill jag påstå.
Tycker nästan synd om de stolleproven som i framtiden satt sig i mål att återställa den till original. De lär gråta blod.
Mätt lite på kedjelinjen och en flyttning av motorn på 20 mm gör underverk.
En del ganska omständiga arbeten vill jag påstå.
Tycker nästan synd om de stolleproven som i framtiden satt sig i mål att återställa den till original. De lär gråta blod.
Mätt lite på kedjelinjen och en flyttning av motorn på 20 mm gör underverk.
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
Börjat med slutsvetsningarna nu.

man börjar bli bra kompis med pinnsvetsen. Kunde nog inte gjort snyggare med en MIG.
även insidan börjar arta sig.

hålet där åker igen, värmeskyddet på den billiga svetsen slog till, och maten i köket väntade.
Den bakramen är minst sagt stenhård och styv så in i h....e vilket behövs för att klara trikeaxeln. Stenhårt var ordet.
Bastant stål och brutal stenhård vilja är det som gäller, här skall den fegisarna med scooters bara knäppa igen, klarar man inte att bakramen stöter som en stånghammare skall man inte ens prova detta konceptet. För här är det inget soft över någonting över detta bygget.

man börjar bli bra kompis med pinnsvetsen. Kunde nog inte gjort snyggare med en MIG.
även insidan börjar arta sig.

hålet där åker igen, värmeskyddet på den billiga svetsen slog till, och maten i köket väntade.
Den bakramen är minst sagt stenhård och styv så in i h....e vilket behövs för att klara trikeaxeln. Stenhårt var ordet.
Bastant stål och brutal stenhård vilja är det som gäller, här skall den fegisarna med scooters bara knäppa igen, klarar man inte att bakramen stöter som en stånghammare skall man inte ens prova detta konceptet. För här är det inget soft över någonting över detta bygget.
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
Äntligen fått tummen ur och fått nåt klokt gjort
Motorn har äntligen flyttats i sidled till höger och det ordentligt, tog bara 1,5 timme. fast den stackars ramen får utstå ytterligare jobb då motorflytten krävde vissa ingrepp i det högra främre rambenet.....
Kedjelinjen ligger perfekt nu

vackert..... ah ah,that is how I like it.

Waaaay out to right.....
Motorn har äntligen flyttats i sidled till höger och det ordentligt, tog bara 1,5 timme. fast den stackars ramen får utstå ytterligare jobb då motorflytten krävde vissa ingrepp i det högra främre rambenet.....
Kedjelinjen ligger perfekt nu

vackert..... ah ah,that is how I like it.

Waaaay out to right.....

- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
Äntligen kommit ut i garaget nytta, tyvärr inte känd som världens snabbaste byggare alla gånger, men har "ofoget" att bygga sakerna inne i huvudet innan det verkställs i metallen, å andra sidan så brukar misstagen bli ganska så få.
satt siktet på bakramen och att få den 100%-tig nu och där finns gott om saker att göra om. Bl.a. se till att bli av med den ruskigt fula wiren till backslaget en gång för alla utifrån ramen, bygga upp resten av bakramen på ett snyggt sätt och få dit baklysena bakom hjulen, mm, likaså snygga upp dragkroken en gång för alla.

I sanning skulpterad metall.

Snyggt metallarbete här med

Bakramen börjar få sitt slutgiltiga utseende, även om vissa saker återstår att fixa.
Hoppas att jag åter kan lacka upp ramen inom en snar framtid.
Dags att ta fram säcken med de allra elakaste svartkonsterna på allvar för att hinna med att åtminstone hinna med några träffar i sommar.....
satt siktet på bakramen och att få den 100%-tig nu och där finns gott om saker att göra om. Bl.a. se till att bli av med den ruskigt fula wiren till backslaget en gång för alla utifrån ramen, bygga upp resten av bakramen på ett snyggt sätt och få dit baklysena bakom hjulen, mm, likaså snygga upp dragkroken en gång för alla.

I sanning skulpterad metall.

Snyggt metallarbete här med

Bakramen börjar få sitt slutgiltiga utseende, även om vissa saker återstår att fixa.
Hoppas att jag åter kan lacka upp ramen inom en snar framtid.
Dags att ta fram säcken med de allra elakaste svartkonsterna på allvar för att hinna med att åtminstone hinna med några träffar i sommar.....
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
fint väder =ut i garaget, eller skall vi säga den skabbiga carporten, och jobba, och jo solsken och gott väder uppskattas i dessa läget till max.
Lite interna ramarbeten har skett, bl.a. så är nu bakramens yttre så gott som färdigt, lite justeringar mest här och där som behövs innan den i praktiken kan moldas och lackas, egentligen borde den tennspacklas om man jobbar old school hela vägen. Och frågan är om jag de facto inte gör det?
Håller bättre, ser betydligt bättre ut på sikt, mm. och är helt i linje med gamla skolans ideal.
Lite skönhetsarbeten hanns med också som att snygga till som t.ex. regskyltshållaren som tidigare såg ut som sju svåra år.
Planering för att bygga om dragkroken finns med, och nu se till att den får stöd och fäste långt inifrån ramen och går läggs längre ut än än den nuvarande då den nuvarande riskerar att göra så att bakhjulen tar i dragbommen i skarpa kurvor.

liite snyggare.....

Svar ja, det har funnits behov av att karva på insidan (för motorfrigångens skull
. Då lägger man på nytt på utsidan...... relativt diskret bula trots allt.

Nu börjar det likna stabilt... Lite slipning och spackel så....
Sedan så har det lösts med backslagsarmen med nu, nu ligger alla wires, mm dolt inne i ramen. Dessutom så kommer mekanismen göras om så man slipper specialwiren som den nu kräver = billigare och enklare service.
Tog 5 min att bara vända lite på armen på klumpen så var det lilla problemet löst, det borde man gjort från första början...
*jävla stolpskottsfasoner*
Ibland är för lat på fel sätt. Och rent kriminellt dum.
Men men, så länge det går att fixa i efterhand så.....
Sedan en liten fråga till The realpinto:
En sådan här är på ingång i vår ägo, svenskreggad och klar, och skall förses med dragkrok, hur skall man göra med regbesset för draget, och kan dragbalken vara permanent fastsvetsad i den närmast lastbilslika ramen, och vad beräknar du tillåten dragvikt till med vikterna runt 300 kg tjänstevikt och 700 kg lastförmåga?

Lite interna ramarbeten har skett, bl.a. så är nu bakramens yttre så gott som färdigt, lite justeringar mest här och där som behövs innan den i praktiken kan moldas och lackas, egentligen borde den tennspacklas om man jobbar old school hela vägen. Och frågan är om jag de facto inte gör det?
Håller bättre, ser betydligt bättre ut på sikt, mm. och är helt i linje med gamla skolans ideal.
Lite skönhetsarbeten hanns med också som att snygga till som t.ex. regskyltshållaren som tidigare såg ut som sju svåra år.
Planering för att bygga om dragkroken finns med, och nu se till att den får stöd och fäste långt inifrån ramen och går läggs längre ut än än den nuvarande då den nuvarande riskerar att göra så att bakhjulen tar i dragbommen i skarpa kurvor.

liite snyggare.....

Svar ja, det har funnits behov av att karva på insidan (för motorfrigångens skull
. Då lägger man på nytt på utsidan...... relativt diskret bula trots allt.

Nu börjar det likna stabilt... Lite slipning och spackel så....
Sedan så har det lösts med backslagsarmen med nu, nu ligger alla wires, mm dolt inne i ramen. Dessutom så kommer mekanismen göras om så man slipper specialwiren som den nu kräver = billigare och enklare service.
Tog 5 min att bara vända lite på armen på klumpen så var det lilla problemet löst, det borde man gjort från första början...

Ibland är för lat på fel sätt. Och rent kriminellt dum.
Men men, så länge det går att fixa i efterhand så.....
Sedan en liten fråga till The realpinto:
En sådan här är på ingång i vår ägo, svenskreggad och klar, och skall förses med dragkrok, hur skall man göra med regbesset för draget, och kan dragbalken vara permanent fastsvetsad i den närmast lastbilslika ramen, och vad beräknar du tillåten dragvikt till med vikterna runt 300 kg tjänstevikt och 700 kg lastförmåga?

blir inte att jag skriver mycket, då jag sitter med gipsad vänsterhand, men de blir bra de här
I min ägo just nu :
Yz426.
).
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
I min ägo just nu :
Yz426.

atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.