Lola t91, såld
Re: Lola t91--- alfapowerd
en fågel viskade att det kommer en film från speedfestival snart där jag lär synas...
jag vet faktikt inte exakt vilken turbinaxel det satt, vad skiljer dem åt närmare???
va nå twinentry avgashus å sen även en udda lösning på wastgaten så den avlasta bägge sidor av avgashuset . lär ju ha suttit på nån 4cylindrig motor från början???
lär nog hur som helst kapa bort allt som har med den inbyggda dumpen att göra och svetsa igen/slipa å lämna kompressorhusen på pulverlack, sen kroma /förnickla avgasus och lagerdelen...
blir å börja med dem sakerna ganska snart även om inte själva turbokonverteringen lär börja försn efter säsong i år...
har pratat med grabbarna på Witune , och bara jag fixxar hubbar till singelmuttrarna själv så kunde jag få låna bänken en helg under vintern å få i ordning på prpgramvaran..
jag lär göra ett försök med electromotive sprutet som sitter nu och se om det går å få till nått, annars blir det att lite snabbt byta till ett link eller vipec iställlet på plats....

jag vet faktikt inte exakt vilken turbinaxel det satt, vad skiljer dem åt närmare???
va nå twinentry avgashus å sen även en udda lösning på wastgaten så den avlasta bägge sidor av avgashuset . lär ju ha suttit på nån 4cylindrig motor från början???
lär nog hur som helst kapa bort allt som har med den inbyggda dumpen att göra och svetsa igen/slipa å lämna kompressorhusen på pulverlack, sen kroma /förnickla avgasus och lagerdelen...
blir å börja med dem sakerna ganska snart även om inte själva turbokonverteringen lär börja försn efter säsong i år...
har pratat med grabbarna på Witune , och bara jag fixxar hubbar till singelmuttrarna själv så kunde jag få låna bänken en helg under vintern å få i ordning på prpgramvaran..
jag lär göra ett försök med electromotive sprutet som sitter nu och se om det går å få till nått, annars blir det att lite snabbt byta till ett link eller vipec iställlet på plats....
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lola t91--- alfapowerd
12t aggen satt ju på s/v40 turbo 

Re: Lola t91--- alfapowerd
sådär ja nu är jag hemma igen
avverkat ca 50-60 varv på anderstorp under regniga och blöta förhållanden under måndag-onsdag , skulle ju igentligen åkt hem tisdag kväll men iom det hade regnat så pass mycket tog jag en dag till
gick väll sådär halvbra till en början , ett par snurrningar varav en med bakdäcken ut i gräset som gjorde att jag fick dras upp på asfalten igen med 4 hjuling
hade inga regndäck med mig å slicks i regn är ingen höjdare, ännu sämmre ute med bakre halvan i gräset
men i övrigt flöt det på bra bortsett från att jag blev avflaggad av banansvarige, 103 db va liiiite högre än dem tillåtna 95
en snabb tur in till anderstorp och mekonomen så svetsades en till liten simons 2.5" dit på slutet och det va grönt att åka igen
har en del film på gopron som jag ska försöka få upp...
tackar daniel 635 som hade vägarna förbio och hälsade på på måndagskvällen, han fick tyvär inte se nån körning men det blir nog fler tillfällen
avverkat ca 50-60 varv på anderstorp under regniga och blöta förhållanden under måndag-onsdag , skulle ju igentligen åkt hem tisdag kväll men iom det hade regnat så pass mycket tog jag en dag till
gick väll sådär halvbra till en början , ett par snurrningar varav en med bakdäcken ut i gräset som gjorde att jag fick dras upp på asfalten igen med 4 hjuling

hade inga regndäck med mig å slicks i regn är ingen höjdare, ännu sämmre ute med bakre halvan i gräset

men i övrigt flöt det på bra bortsett från att jag blev avflaggad av banansvarige, 103 db va liiiite högre än dem tillåtna 95

en snabb tur in till anderstorp och mekonomen så svetsades en till liten simons 2.5" dit på slutet och det va grönt att åka igen
har en del film på gopron som jag ska försöka få upp...
tackar daniel 635 som hade vägarna förbio och hälsade på på måndagskvällen, han fick tyvär inte se nån körning men det blir nog fler tillfällen

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Lola t91--- alfapowerd
Alltid kul och snacka lite skit.
Nästa gång hoppas vi på bättre väder
Nästa gång hoppas vi på bättre väder

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Lola t91--- alfapowerd
5:30 in i denna rulle känner man igen nått från bilderna i denna tråden:
http://www.youtube.com/watch?v=nD5ZHuO4 ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=nD5ZHuO4 ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lola t91--- alfapowerd
japp den känner man igen ja 

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lola t91--- alfapowerd
har rivit isär turbosarna nu.
den ena va ett nytt volvo agg och det andra var ett utbytesaggregat (dvs nyrenoverat) och var märkt volvo s/v40.
måtten var på kompressor
ind.38 exd.49
resp turbin
exd 41 ind.47
borde vara rätt lungt m,ed runt 450 häst under 1 bar förutsatt att jag inte behöver kompsänka allt för mycket (vilket inte borde behövas med så pass lågt ladd)
den ena va ett nytt volvo agg och det andra var ett utbytesaggregat (dvs nyrenoverat) och var märkt volvo s/v40.
måtten var på kompressor
ind.38 exd.49
resp turbin
exd 41 ind.47
borde vara rätt lungt m,ed runt 450 häst under 1 bar förutsatt att jag inte behöver kompsänka allt för mycket (vilket inte borde behövas med så pass lågt ladd)

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lola t91--- alfapowerd
har inte bestämmt ännu, men med tanke på att jag troligen åker på å bygga dubbla bräsnlepumpar då så lutar det åt 98+ som dem numera kallar v-power (98oktan med 5% tillsatt etanol)
jag ska försöka luska reda på vilket komp jag har innan jag bestämmer mej,.
tror inte det får plats dubbla pumpar i blåsan heller , troligen sitter en 040 nersänkt nu, men ska se om jag jkan fiska upp den.
är ett helvete å få ur tanken har jag fått berättat för mej men högtryckspumpen kanske går smidigt att få ut (tanken är ju typ en kolfiberförstärkt blåsa som ligger inbyggd i monocoquen) så går inte att bygga dit en extra pump hur som helst å det fortfarande är rätt och riktigt...
sprutet har jag ju inte heller bestämt hur jag ska göra med så det måste jag ta ett beslut över hur dte blir med....
tankarna går ju antingen i ett link atomic,och isåfall byta till större spridare.'
alt försöka få till det med befintligt sprut och spridare å bara smäcka dit en proggressiv btr och finju´stera lite från befintlig mapp...
det som talar för ett byta av sprut är för att nuvarande tomgångstyrning fungerar lite för dåligt så den gärna dippar och dör om man inte ger mellangas när man åker i väldigt långsamma kurvor
jag ska försöka luska reda på vilket komp jag har innan jag bestämmer mej,.
tror inte det får plats dubbla pumpar i blåsan heller , troligen sitter en 040 nersänkt nu, men ska se om jag jkan fiska upp den.
är ett helvete å få ur tanken har jag fått berättat för mej men högtryckspumpen kanske går smidigt att få ut (tanken är ju typ en kolfiberförstärkt blåsa som ligger inbyggd i monocoquen) så går inte att bygga dit en extra pump hur som helst å det fortfarande är rätt och riktigt...
sprutet har jag ju inte heller bestämt hur jag ska göra med så det måste jag ta ett beslut över hur dte blir med....
tankarna går ju antingen i ett link atomic,och isåfall byta till större spridare.'
alt försöka få till det med befintligt sprut och spridare å bara smäcka dit en proggressiv btr och finju´stera lite från befintlig mapp...
det som talar för ett byta av sprut är för att nuvarande tomgångstyrning fungerar lite för dåligt så den gärna dippar och dör om man inte ger mellangas när man åker i väldigt långsamma kurvor

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Lola t91--- alfapowerd
En sådan motor skulle jag kört ett 6 kanals sprut då det är 60' lr nått mellan cylindrarna
Re: Lola t91--- alfapowerd
jap det vore det optimala , men den ekonomin finns tyvär inte på långa vägar denna vintern
funderar lite över detta med agashusen, är ju pulssplittat i avgashuset, den ena kanalen är nästan dubbelt så stor som den andra.
tanken är att två cylindrar lär ligga varvandra närmare i tändföljd (per halva då) än den tredje. plannen isåfalll är å dra ihop dem två som ligger längst ifrån varandra i den stora kanalen och sen den som ligger ensam i den lilla kanalen , på så vis borde motorn bli ännu mindre känslig mot det motrycket som kommmer bli (även m det lär vara ganska lågt ändå)
nån som har koll på tändföljden på en sån här motor å isåfall vilka två cylindrar som ligger närmst varandra??

funderar lite över detta med agashusen, är ju pulssplittat i avgashuset, den ena kanalen är nästan dubbelt så stor som den andra.
tanken är att två cylindrar lär ligga varvandra närmare i tändföljd (per halva då) än den tredje. plannen isåfalll är å dra ihop dem två som ligger längst ifrån varandra i den stora kanalen och sen den som ligger ensam i den lilla kanalen , på så vis borde motorn bli ännu mindre känslig mot det motrycket som kommmer bli (även m det lär vara ganska lågt ändå)
nån som har koll på tändföljden på en sån här motor å isåfall vilka två cylindrar som ligger närmst varandra??
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lola t91--- alfapowerd
ett par varv på ett blött anderstorp, var i princip bara karusellen som va skaplig torr...
http://www.youtube.com/watch?v=RlcWVdfKZbc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=RlcWVdfKZbc" onclick="window.open(this.href);return false;
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lola t91--- alfapowerd
Fin snurr! 

Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se
Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se
Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se