Sida 4 av 5
Postat: lör okt 07, 2006 5:30 pm
av Mattias wikberg
Jag har ett haltech f9 monterat sen tidigare, inte världens hightech sprut men det duger för mig i alla fall. har funkat klockrent hela sommaren. är nog ingen ide och skaffa nått värre föränn man förstår sig på detta helt och hållet.
Postat: sön dec 10, 2006 2:39 pm
av Mattias wikberg
Liten mini uppdate, har knåpat ihop ett insug
ca 21cm runners med trattar instuckna 5cm i pleniumet.
spjäll från en bmw 735.
gavlar och den platta sidan mot motorn är gjorda i 3mm plåt.
stora böjda plåten är endast 1mm, får se vad som händer vid provtryckningen.
Har inte nog med skills för att räkna ut volymen på denna konstruktion men ögonmåttet säger 5-6 liter.
Postat: sön dec 17, 2006 4:35 pm
av Mattias wikberg
Jaha då har man provtryckt räserinsuget. Blev hyffsat tätt, när jag tryckte in 2bar i det så sjönk tryckmätaren mycket sakta ner till 1.5 bar då den stannade helt. Ska måla insuget med hammarlack och provtrycka igen efteråt. förhoppningsvis så tätar det igen miniläckagen som kan finnas i vissa svetsfogar. Efter som jag inte ska ladda över 2bar så tycker jag nästan att detta får duga.
Tror att det är lika bra att provtrycka intercoolern och dumpen ochså när man ändå håller på. Misstänker att dumpen kan vara lite gles.
Postat: sön dec 17, 2006 4:40 pm
av Steve
Du fixar väl bränsleläckagen också?

Postat: sön dec 17, 2006 4:45 pm
av Mattias wikberg
jajjamen. har köpt 10m äkta biltema bränsleslang som ska ersätta dom uppmurknade orginalledningarna. Fattas bara ett tanklock så borde den va fri från läckage.
Postat: tis feb 13, 2007 9:16 pm
av Mattias wikberg
Jahupp då har man karvat lite i 405an och förhoppningsvis förbättrat den lite.
karvat bort bullen i insugskanalen

slipat bort lite av ventilstyrningen. det fanns ingen knöl i avgaskanalerna på denna topp. utan den var slät ända fram till styrningen. var det så på gammeltopparna eller?
åsså har ja moddat förbränningsrummet lite.
kommentera gärna om nått ser kasst ut så kanske det går att åtgärda innan montering.
Postat: mån feb 26, 2007 5:06 pm
av Mattias wikberg
ett nytt grenrör ha man ochså fixat. blev ett pulssplitt med alla rör 65-70cm långa. turbon hamnade ganska långt ut från motorn men det får gå ändå, den ser ut att sticka ut längre på bilden än vad den gör i verkligheten.
man kanske får staga upp det på nått vis senare.
skiljevägg i wastegate röret fram till ventilsätet

Postat: mån feb 26, 2007 5:16 pm
av Steve
Blir den rakställd och utan innerskärmar nu?
Postat: mån feb 26, 2007 5:47 pm
av Mattias wikberg
Steve skrev:Blir den rakställd och utan innerskärmar nu?
nä inte det. jag har varit för slö i vinter. tänkte rakställa men det blev alldrig åsså är det ju sommar snart känns det som. så då byggde jag grenröret för lutande motor. det gammla hadde ju spruckigt flera gånger ,sprack bland annat i slutet av burnouten i lycksele. men detta grenrör rymms bättre innanför huven + att rörlängderna blev lite bättre.
Postat: mån maj 07, 2007 5:44 pm
av Mattias wikberg
Jaha då har motorn varit monterad i typ en månad men det har inte blivit mycket körning hitils. bara typ 2-3 mil å laggt en fet grundmapp. Har tagigt sönder avgastempgivaren och väntar på en ny innan man mappar vidare.
laddar nu 1.2 bar med stummad tänning på 25grader och lambda 0.75 på fullast.

Postat: mån maj 07, 2007 9:11 pm
av Pakko
nu måste vi ju få en film!

Postat: sön dec 02, 2007 6:12 pm
av Mr.Thulin
oooo jag får fråga en sak ang mekanisk insprut.jag undrar om det var mkt kablar o sånt skit o om det var svårt att få det att gå bra..tack på förhand...på snyggt som fan.
Postat: sön dec 02, 2007 6:20 pm
av Mattias wikberg
Jag har alldrig kört mekaniskt sprut utan endast haltech f9 och det är mycket enkelt att koppla in. typ + å - åsså några givare
Postat: tis dec 18, 2007 10:03 pm
av Mr.Thulin
men jag kan inte se nått spjäll till insuget..det går ju ett rör till insuget från icn men jag ser inte nått spjäll..hur har du gjort??
Postat: tis dec 18, 2007 10:23 pm
av stecka
Spjället sitter under insuget
