Därför att olja är tjockare än vatten...Snälla ni läs detta!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Därför att olja är tjockare än vatten...Snälla ni läs de

Inlägg av larsat »

peppli:
Man brukar väll vara försäkrad jämt, dels privat (det finns ju olycksfallsförsäkringar, jag har nog (dålig koll) åtminstone 2 sådana), på jobbet, i bilen, m.m.
Om du nu inte hade någon trafikförsäkring finns ju trafikförsäkringsföreningen som ska täcka upp sådana olyckor? (Dom vill man inte ha att göra med annars, dom tar ju flera hundra/dag om man glömmer försäkra en nyköpt bil, vilket kan vara lätt hänt).
Om dom sedan gjort undersökningar och inte kan bota felen, är väll det en annan sak.
Förresten, om du hade en anställning när olyckan hände, måste du ju kunna vara sjukskriven tills dess du går i pension, alternativt, sjukpension/förtidspension?
Det är väll inte helt lätt att få det NU jämfört med förr dock?
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Whiplash »

Mitt tips till peppli är att kontakta nån förening för trafikskadade tex RTP då dom har bra koll på vilka rättigheter man har. Exempelvis så har man rätt till juristhjälp bekostad av det egna försäkringsbolaget men det är inte nåt som dom gärna berättar :doh: sen så kör försäkringsbolagen ofta en uttröttningsmetod mot personskadade och 10 år utan att ärendet är slutreglerat är inte ovanligt
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)

Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kritto
För lite laddtryck
Kontakt:

Inlägg av kritto »

Hej!
Först vill jag tacka för allt stöd som ni gett mig under min tuffa tid med operationer i Denver.

Jag har nu kommit tillbaka till Sverige och operationerna som räddade mitt liv. Kirurgen Scott Falci som gjorde operationerna (varade i 27timmar) hittade en slangbit inne i ryggmärgen som de svenska läkarna glömt kvar.. Scott har gjort 850 liknande operationer men har aldrig varit med om något i närheten, min ryggmärg är full av ärrvävnad som den svenska sjukvården bidragit med vilket har resulterat till att min skada klättrat upp i nacken på känsel sidan. Om jag inte gjort operationerna hade jag varit helt förlamad i bägge armarna inom tid..

Min vistelse i Denver har varit fruktansvärt tuff men jag kommer ändå att se tillbaka på den som de bästa jag gjort för att den räddade verkligen mitt liv.. Nu är det bara att sikta framåt o sätta mål så att man kan ta sig upp på hojen igen och få ordning på det ekonomiska..Slutnotan 2.8 miljoner kr..
För tillfället ligger jag på lassa igen efter en handledsoperation som gjordes i förrgår, ska ha gips i 6v och lyftförflyttningar blir då ett måste vilket innebär lassa i minst 6v till.. Känns inte så kul men det måste göras om handleden ska funka i framtiden..

Ska lägga ut lite bilder som ni kan kolla på men tills vidare finns lite bilder på http://www.way4life.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skruva på nu och än en gång tack för all hjälp, utan er hade detta inte varit möjligt..

Mvh Kristoffer (Kritto) Olofsson på Tomterna 33 Sävar
bennybira
För mycket laddtryck

Inlägg av bennybira »

God jul i förskott och krya på dig!! (kom inte på något bättre att säga :/ )
Synd att man bor i ett land där de 1. Inte vill hjälpa någon som behöver det 2. Gör fel när de väl gör något..
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Roligt att du är tillbaka och att allt har gott bra, hoppas att handleden blir bra nu också.
Har följt din resa via webben, det har varit kul att se att det blivit bättre.
Tittar väll förbi på en kaffe och snackar lite skit när det lungnat ner sig lite och du känner dej kryare.

//Simon
Bild
Henka_
För mycket laddtryck

Inlägg av Henka_ »

ush vad dålig jag känner mig som ligger sjukskriven hemma och gnäller över smärta med bruten fot när man läser detta :doh:
Man inser inte vilka hjältar det finns ute i sverige förrän man läser om såna som dig, hoppas att du kryar på dig snart nog och att du kan återgå till en dräglig vardag.
Jag skall sätta in en slant ja med när lönen ramlar in, hoppas de kan vara en trevlig liten julklapp från någon du ej känner.

God jul och gott nytt år! :)
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
E3-Otto
För mycket laddtryck

Inlägg av E3-Otto »

Du är en riktig kämpe!

Satt in en Jul-slant :D

I Jönköping har landstinget byggt ett skrytbygge (SPIRA) för 400msek, samtidigt som man avskedar personal på Ryhov och tex drar ner på tex sjukgymnastik för reumatiker mm.
Vart är vi på väg när man lägger 100 tals miljoner på Smålands musik och teater (SMOT) och samtidigt prioriterar bort delar av det viktigaste landstinget ansvarar för.

Var bara tvungen och berätta att det finns fler landsting som prioriterar annat än det dom ska!

GOD JUL KRISTOFFER!

Hoppas du blir bättre och bättre

/Otto
peppli
För mycket laddtryck

Inlägg av peppli »

Kritto- Om du råkar sufra in här så får du gärna dra iväg ett pm till mig! Jag skulle verkligen vilja komma i kontakt med dig!

Mvh/ En som också har samma smärtor som du beskriver , i alla skrifter jag kunnat hitta om dig, Har också en ryggmärgsskada belägen TH5 , Om du skulle ha orken så skulle jag bli överlycklig! Har lyckats få tag i ditt nummer men vill inte ringa å störe.

/Peppe
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BlackLuck
För lite laddtryck

Inlägg av BlackLuck »

peppli,
Ta ditt ärende och kontakta en advokat omgående. Du har förmodligen hans arvode betalt genom bilförsäkringen!
Acceptera ALDRIG något skitbud på 40-50k som försäkringsbolagen brukar erbjuda. Gör du det, är du körd!
Att så ung drabbas av skada, innebär mängder av miljoner i kostnader för försäkringsbolaget och de vill med alla medel slippa betala.
Kontakta advokat!
pekka kiiskilä
Lite mer laddtryck

Inlägg av pekka kiiskilä »

Det hjälper inte med advokat jämt för jag var med i en olycka 1996 och fick nackskada samt svagare vänster arm men eftersom jag jobbat med tunga arbeten och varit sjukskriven för nackont så ver det enligt Folksam inget jag fått i olyckan utan dom sa att det kommer från arbetet så advokaten bråkade med dom i närmare 11år och tillslut så fick vi svaret att utbetalning uteblir eftersom försäkringsbolaget alltid har rätt,
Det sjuka är att advokatens arvode under alla år var någonstans runt 500 000kr men jag har däremot tagit bort alla försäkringar från Folksam och har numer privata försäkringar mm o det trråkigaste är att jag är sjukpensionär som förlorar ca 100 000kr om året som inkomstförlust.
Jag kan bara säga som dom andra att kämpas på och ge inte upp.
Bjorn C
Forumsberoende

Inlägg av Bjorn C »

peppli skrev:Kritto- Om du råkar sufra in här så får du gärna dra iväg ett pm till mig! Jag skulle verkligen vilja komma i kontakt med dig!

Mvh/ En som också har samma smärtor som du beskriver , i alla skrifter jag kunnat hitta om dig, Har också en ryggmärgsskada belägen TH5 , Om du skulle ha orken så skulle jag bli överlycklig! Har lyckats få tag i ditt nummer men vill inte ringa å störe.

/Peppe
Hejsan Peppe , jag har varit/ är lite i samma sitts som dig även om jag inte har lika allvarlig ryggskada så jag kan gå sånt men de går ju inte en dag utan att jag käkar starka smärtstillande och jag har även bråkat med försäkringskassan en jävla massa och blev avstängd till slut och fick inga pengar på ett halvår så de mesta gick åt pipan för ca 5år sen men till slut ringde jag upp på soc och fick komma på möte ganska omgående och då fick jag åtminstånde socbidrag och så föreslog dom en godeman åt mig och de är fan min räddning idag , hon krigar med alla instanser som behövs , skickar in alla brev , betalar alla räkningar så efter jag hade haft henne 2 månader så gav försäkringskassan upp och beviljade mig ersättning och jag fick göra en smärtutredning och fick komma på ett ställe som kallas arbetslivsresurs som hjälper folk med skador eller problem att komma ut i arbete och de tog inte länge så var jag ute på jobb , tyvärr passade inte jobbet mig och mina skador så 1,5 år senare blev jag sjukskriven på heltid igen men har ändå kvar ersättningen från fk och nu söker jag nytt anpassat halvtidsjobb som är mer anpassat för mina skador så jag får se hur de går , ring upp soc å förklara läget de blir ju inte bättre om du blir bostadslös och i sverige har man rätt till ersättning om man inte kan jobba och Sverige slösar så mycke pengar på annat folk så nog vore de fan om du inte ska få ersätttning åtminstånde
swederod
För lite laddtryck

Inlägg av swederod »

Hej alla fantastiska bilentusiaster!

Kan rekommendera Peppe å kolla med Ryggkirurgiska institutet i strängnäs. Gick själv med ländryggproblem från 12 års åldern tills jag blev 33. Hade kronisk värk dygnet runt.
Historien fram till att jag till slut hamnade hos ryggkirurgiska 2002 är lång, men jag konsulterade en läkare där som förstod mitt problem och att en operation var nödvändig.Tyvärr bodde jag i fel kommun för att få den finansierad av försäkringskassan. Däremot blev jag erbjuden förtidspension ett flertal tillfällen.

Det löste sej tillslut med finansieringen genom att vara på som satan!
Jag fick livet tillbaks. Är kanske 80% okej och det funkar utmärkt!
Vet ej om dom kan hjälpa dej men jag betalde 1500 för 1 timmes konsultation och det var välinvesterat.
Hoppas det löser sej å GE INTE UPP!!!

Hälsn//
En bmw turbo drömmare
Skriv svar