Du kan spara ner mappar och inställningar, starta ett nytt projekt "MyCar2" så kan du växla emellan och se vad du hade för inställningar tidigare.
Exportera mapparna i menyn där du ser dem i sifferform, dock måste req_fuel varra samma som tidigare tex för att bränslet ska bli likadant
Justus Fiat 500 -69
Re: Justus Fiat 500 -69
Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
Sv: Justus Fiat 500 -69
Tack!
Jag får helt enkelt göra ett försök. Ska försöka komma ner en sväng till den här veckan.
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Jag får helt enkelt göra ett försök. Ska försöka komma ner en sväng till den här veckan.
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Mvh
Justus Harling
Justus Harling
Re: Justus Fiat 500 -69
Lång mellan uppdateringarna...
Fick liv i skrotet häromdagen, lite småfuktande kopplingar för olja men i övrigt verkar det mesta ok. Har köpt mig en 0,5 bars wastegate klocka som ska monteras när den dyker upp.
Hade även lite problem med att kalibrera min MAP-sensor av cheapomodell så jag beställde en ny:

Sjukt imponerande, bästa freescale (motorola) sensorn i billetfräst aluhus med kontaktstycke och monteringsskruv för 27€. Får hoppas det funkar lika bra som det ser ut.
Nu jagas tid för bromsning och mappning. Har försökt boka på turbocenter men får inte riktigt någon tid så är det någon i stockholmstrakten som kan hjälpa till med lite gatmappning vore det uppskattat! Ersättning utgår naturligtvis.
Fick liv i skrotet häromdagen, lite småfuktande kopplingar för olja men i övrigt verkar det mesta ok. Har köpt mig en 0,5 bars wastegate klocka som ska monteras när den dyker upp.
Hade även lite problem med att kalibrera min MAP-sensor av cheapomodell så jag beställde en ny:

Sjukt imponerande, bästa freescale (motorola) sensorn i billetfräst aluhus med kontaktstycke och monteringsskruv för 27€. Får hoppas det funkar lika bra som det ser ut.
Nu jagas tid för bromsning och mappning. Har försökt boka på turbocenter men får inte riktigt någon tid så är det någon i stockholmstrakten som kan hjälpa till med lite gatmappning vore det uppskattat! Ersättning utgår naturligtvis.
Mvh
Justus Harling
Justus Harling
Re: Justus Fiat 500 -69
Lite torsdagspyssel:


Oljepåfyllningsrör och lock.
Filade även lite på en arduino som ska logga tempen på motorn, lufttryck och egt. Allt verkar lira så nu ska det bara förpackas lite snyggt.
Trevlig Helg!


Oljepåfyllningsrör och lock.
Filade även lite på en arduino som ska logga tempen på motorn, lufttryck och egt. Allt verkar lira så nu ska det bara förpackas lite snyggt.
Trevlig Helg!
Mvh
Justus Harling
Justus Harling
Re: Justus Fiat 500 -69
Här har det hänt en del...
Bilen är ihop och isär en si sådär 20 gånger känns det som...
Har varit iväg en sväng hos Arash på PBZ för att mappa men det gick väl sådär. Mycket småstrul som med allt nybyggt men det som slutligen dödade försöken var att soppapumpen inte levererade mer än två bar och bara vid tomgång. Så fort spridarna ville ha mer sås dök soppatrycket.
Fick en tjusig liten lista med saker som skulle fixas till nästa gång och nu börjar det faktiskt likna nåt.
Har satt en facet förpump som matar en liten catchtank med inbyggd btr, högtryckspumpen är från nån Saab prototyp. Ganska rolig grej, ser ut som en vanlig inline-pump men har ett billet pumphus i änden. Ska försöka plåta lite också...

Har även skaffat en ny låda med förstärkta drev och lite annat smått och gott.
Jag har även bytt ut min gamla trötta tändspole som vi inte fick att lira ordentligt mot en från Bosch motorsport och här skulle jag behöva lite input om nån har. Det är en dubbelspole men jag har bara en trigger, tidigare har det funnits ett läge i MS som heter wasted spark coil on plug just för den typen av setup men efter att jag uppdaterade Tunerstudio nu sist så har den inställningen försvunnit, eller jag kan iaf inte hitta den. Någon som vet hur jag ska lösa den nöten?
mvh
Justus
Bilen är ihop och isär en si sådär 20 gånger känns det som...
Har varit iväg en sväng hos Arash på PBZ för att mappa men det gick väl sådär. Mycket småstrul som med allt nybyggt men det som slutligen dödade försöken var att soppapumpen inte levererade mer än två bar och bara vid tomgång. Så fort spridarna ville ha mer sås dök soppatrycket.
Fick en tjusig liten lista med saker som skulle fixas till nästa gång och nu börjar det faktiskt likna nåt.
Har satt en facet förpump som matar en liten catchtank med inbyggd btr, högtryckspumpen är från nån Saab prototyp. Ganska rolig grej, ser ut som en vanlig inline-pump men har ett billet pumphus i änden. Ska försöka plåta lite också...

Har även skaffat en ny låda med förstärkta drev och lite annat smått och gott.
Jag har även bytt ut min gamla trötta tändspole som vi inte fick att lira ordentligt mot en från Bosch motorsport och här skulle jag behöva lite input om nån har. Det är en dubbelspole men jag har bara en trigger, tidigare har det funnits ett läge i MS som heter wasted spark coil on plug just för den typen av setup men efter att jag uppdaterade Tunerstudio nu sist så har den inställningen försvunnit, eller jag kan iaf inte hitta den. Någon som vet hur jag ska lösa den nöten?
mvh
Justus
Mvh
Justus Harling
Justus Harling