Sida 4 av 6
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 15/3 Frågor
Postat: lör mar 17, 2012 7:34 pm
av Denniz
JimmieL skrev:Denniz skrev:Jag läste att alu inte tål bensin/etanol under någon längre tid?
Koppar ska funka, dock kostar det...
Annars skulle alu varit det optimala, då de inte kostar lika mycket som koppar...
jag har hört tvärtom, sedan är ju typ alla fuelrails i urfräst alu?.
jag har hört att alu tål bättre än koppar då koppar rören tar stryk innuti av e85. tex h2mracing i östersund(där jag bor) säljer bränsleledningar i alu

Jasså? Jag tycker alla säger olika.... Jo det är ju sant, vad jag läst mig till så ska båda inte vara så bra, men jag kommer nog ta det billigaste materialet i vilket fall
Jo de stämmer ju att dom säljer det

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 16/3 Gren./
Postat: lör mar 17, 2012 7:43 pm
av Denniz
A.Jönsson skrev:Var där inte en norrman som laddade 500 hästar på denna 10v motor ?
Lite roligt att folk bygger på vanliga grejor som inte kostar massa.
Menar du just min motor? Eller en annan? Min har i vilket fall bara varit orginal

Men jag vet att det är en norrman med en audi urquattro som har klämt ur 500hk med en 10v, och att det höll. Så det är något sånt jag satsar på i slut ändan av detta projekt
Ja, jag tycker det inte är lika kul med byggen där man lägger ned pengar i överflöd när man egentligen kan sänka kostnaderna avsevärt

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 16/3 Gren./
Postat: lör mar 17, 2012 8:34 pm
av Denniz
Update 17/3
Spridarhylsorna monterade och spridarna monterade i fuelrailen, en o-ring till en spridare saknades men en sån fixas lätt.
Testade hur insuget blir med fuelrailen och hur jag ska dra bränsleledningen in i fuelrailen
Flänsen till toppen passade mindre bra.... Riktig usel passform på den, dock så går det att kapa bort varenda fläns och få det att passa.
felade en del.
Toppflänsen i jämförelse med orginal grenröret.
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fuelrail och Toppf
Postat: lör mar 17, 2012 9:53 pm
av JimmieL
Ett tips är att du kapar flänsen när du ska punkta ihop grenröret,för när det är monterat och grett,färdig för tyna så vill röret röra på sig vid värme och i och med att flänsen är delar så minskar du risken att grenröret slår sig imot toppen när det kallnar,
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fuelrail och Toppf
Postat: lör mar 17, 2012 10:55 pm
av RS100
Gjort flänsen själv? Köpte min på KL passade exakt...
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fuelrail och Toppf
Postat: sön mar 18, 2012 12:40 am
av Denniz
JimmieL: Aa, de får bli att göra så.
RS100: Nej köpte de på grenrör.se. De blir att maila och säga att passformen var usel.
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fuelrail och Toppf
Postat: sön mar 18, 2012 9:58 am
av John Rönnbäck
du måste ju kräva en ny fläns såklart! börja inte kapa i den dära.
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fuelrail och Toppf
Postat: sön mar 18, 2012 10:36 pm
av Denniz
Om jag hade ork så skulle jag ha gjort de... Men jag orkar inte vänta dagar/veckor på att få en ny fläns när den nya flänsen endå passade när man kapa loss dom.
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fuelrail och Toppf
Postat: sön mar 18, 2012 10:36 pm
av Denniz
Update 18/3
Jahapp tänkte att jag nu har varit sjuk och kommer vara frisk, men då blir man ännu engång förkyld? Jag som aldrig brukar vara sjuk eller förkyld... Aja, bara att kämpa på så mycket man orkar!
Då var flänsarna isär kapade och rätt vända, vilket syns nu att dom passar också
Börjar lite lätt med bygget av grenröret
Kollektorn fast svetsad, blev faktiskt rätt nöjd med svetsarna

Att ha byggt en epa kan visa resultat ibland
Någon som vet varför det är 2 hål för kylning på varsin sida?
Behöver man kylningen eller kan man plugga den?
Hoppas att man imorron kan få rs2 packningen stansad, ny packbox till kamaxeln och ev. fixa bränsle rör

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Grenrör, Turbo Frå
Postat: mån mar 19, 2012 11:47 am
av JimmieL
Vattenkylning. Behövs dock inte går bra med enbart olja!:)
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Grenrör, Turbo Frå
Postat: mån mar 19, 2012 9:12 pm
av Denniz
Okej, fint tack!

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Grenrör, Turbo Frå
Postat: mån mar 19, 2012 9:36 pm
av Denniz
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | måtta in turbo
Postat: tor mar 22, 2012 12:33 am
av Denniz
Update 21/3
Efter att varit hemma i 2 dagar nu och varit sjuk så har inte orken varit på topp om man säger så, men jag har iaf lyckats åstadkomma nånting iaf
Måttar in turbon vart den ska sitta så jag får plats med allt.
Det är precis så allt kommer att gå utan några ingrepp
Fick detta som kompensation för att grenrörsflänsen inte stämde, hoppas nu på att ingen annan råkar ut för samma sak
Punktat fast kollektorn i rätt vinkel.
Börjar planera hur rören ska gå, dock mår jag lite dåligt över att jag inte kan få rören lika långa för att det inte finns plats för de :/
Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | måtta in turbo
Postat: tor mar 22, 2012 10:28 am
av Erikwdt
Blir nog nice det där...

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | måtta in turbo
Postat: tor mar 22, 2012 7:22 pm
av JimmieL
På en turbomotor är det inte skitviktigt att grenrören är lika lång.