Sida 4 av 27

Postat: tis jan 23, 2007 10:05 pm
av Erik Nygårds
Tackar för svaren. mvh erik

Postat: ons jan 24, 2007 11:44 am
av therealpinto
Tänk bara på att gängstång ofta är väldigt mjuk, 4.8 eller så, jämfört med 8.8 som en vanlig bult oftast håller. Man kan förstås få tag på stång av bättre kvalitet men ibland är det bättre att få ett "gängämne" tillverkat.

/Gustaf

Postat: tor feb 08, 2007 10:37 pm
av Matte
Kul med fler Amazoner i hot street!
http://www.hotstreet.se/

Postat: mån feb 12, 2007 5:51 am
av Motorman
Tja...

Hur vill du att din nästa kamaxel ska se ut?
Nyfiken då jag med körde med GT6 förra året, å funderar på vad som kunde vara bättre...

Mvh Björn

Postat: mån feb 12, 2007 7:52 pm
av peppe
Boström du blir nog utan mig i HotStreet till sommaren, måste hitta något annat att köra i.

Om inte annat får det bli där som nödlösning tills vidare, så du kanske får något att fajtas med, någon från "byn" så att säga ...

Postat: tis feb 13, 2007 9:57 am
av Magnus
jag tänkte köra med en custom kam till sommarn eftersom den gamla gått ned sig på en nock. har hört att flera haft det problemet med just gt6 kammen från kg.j ag kan ha haft för högt inspänningstryck på vent-fjädrarna och det kan va det som gjort att den gick ned sig eller att retainern bottnat mot styrningen.

tänkte att jag vill ha lite mer lyft på den nya kammen typ 13,5mm och sen vill jag ha olika värden på insug och avgas där avgaskammen har en vassare profil liknande lustgaskammar som finns på marknaden.tanken är att få snabbare/hårdare avgas pulser som snabbare sätter fart på turbon.nockvinkeln bör ligga runt 109-111 grader. har inga exakta värden eftersom jag måste kolla vilka ramar man har att jobba inom med den bascirkel jag vill ha. jag vill slippa använda "lash caps" på ventilerna.

Peppe- Har du hittat nån ny klass som du tänkte köra?

Postat: lör feb 17, 2007 9:11 pm
av Motorman
Okej.

Trist att den går ner sig... Den jag använt är en volvokam, å den ser bra ut än så länge iaf...

hej!

Postat: lör feb 17, 2007 9:55 pm
av bonnturbo
Hur har du gjort när du har byggt Wastegate av en tryckklocka?

MVH RW

Postat: sön feb 18, 2007 7:13 pm
av j björk
Motorman skrev:Okej.

Trist att den går ner sig... Den jag använt är en volvokam, å den ser bra ut än så länge iaf...
Jo, men bottnar det går nog vilken kam som helst ner sig!

Postat: fre apr 06, 2007 12:29 pm
av Magnus
tänkte bara berätta att jag har jobbat på en hel del med bilen sista tiden.monterat nya coil-over dämparna,monterat fönsternät,fått hem nya framfälgarna mm.nya kamaxeln är också beställd via motor nord.bilder kommer snart.

Postat: fre apr 06, 2007 12:41 pm
av Benny Nilsson
Låter spännande Magnus!!!

Bilder!!!!!!! :D

Postat: fre apr 06, 2007 2:34 pm
av Simon Jonsson
Magnus skrev:tänkte bara berätta att jag har jobbat på en hel del med bilen sista tiden.monterat nya coil-over dämparna,monterat fönsternät,fått hem nya framfälgarna mm.nya kamaxeln är också beställd via motor nord.bilder kommer snart.
Jag måste ju komma komma förbi på ett garagebesök och se på prostock amazonen.

Postat: fre apr 06, 2007 3:02 pm
av Mats A
Eftersom Magnus inte verkar vara hemma ? så fyller jag på med lite bilder så ni får lite att se på (Magnus får fortsätta med bilerna senare )

Bild
Nya Coilovers
Bild
Nya framfälgar , sitter likadana bak om nu någon undrar

Postat: lör apr 07, 2007 1:00 pm
av Magnus
Bild
nya grejer dök upp från usa
Bild
nya längre hjulbultar monterade
Bild
fönsternät monterat

Postat: lör apr 07, 2007 1:47 pm
av Jimmy
Ser bra ut vad är de för märke på coiloversen?
mvh