Hjulhusen tog i det lilla som var kvar av "ramen" framtill som skärmarna bl.a är infäst i..
Hoppas alla sopiga mobilbilder duger åt herrskapet!

Så nu passar hjulhusen efter "viss" modifiering av skärmarna..

larsat skrev:"Hur tänkte du där?? Motorn blir ju mittmonterad, ska jag bara ha en "växel" då och backa om jag ska köra med en upponervänd diffklump?" Var lite trött o tänkte inte på att du skrev låda utan trodde du menade Porsche diff.
Upponer fick jag från att jag kommer använda motor med inbyggd låda och jag har sett endel kör med den lösningen när motorn sitter bakom klumpen o då måste man ju vända den om man tar från BMW/Merca.
Nu är det ju inte aktuellt varken för dig eller mig (tror jag) så glöm upp&ner
Därmed rättvänd om den sitter framför, det tar ej mkt plats med liten motor, men då blir oxå motorn liten.
Dock bör det väll gå få plats med 4 växlad låda mellan motor o diff också tycker jag ihop med kort motor (boxer/V/W-motor) men karossen kanske är för kort för detta i ditt fall det förutsätter också att bakvagnen inte sitter för långt fram och med en 5a blir det nog svårt i vilket fall.
Det ser dock trångt ut, jag hade hellre valt en mindre motor så man slipper plocka bort insug&grenrör om man ska ha ur den..
EDIT: Hur sitter motorn i dom där orginal? Är det som på en gammal VW att motorn sitter bak, lådan framåt och "axel" i mitten eller är det tvärtom???
Tack för tipset men har i dagsläget redan löst problemet med låda...j björk skrev:Vill du göra det svårt kan du ju köra audilåda, (01E förslagsvis)
Vända upp och ner och bakofram, fräsa egna hus och göra en egen ingående axel som går rakt igenom.
Sedan i änden på axeln och org. ingående axel (som nu sitter bak) sätter du ett par drev som du enkelt kommer åt att byta för att ändra utväxling bakom en kåpa![]()
hedman skrev:Riktigt snyggt byggeJag kanske har missat i texten men vad har du tänkt för breddare på den ?