NTCRS - 940 turbo + hus och verkstadsrenovering
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Skulle nog tro att det kan finnas bensin, luktade bensin som fan i min burk efter att ha kört ett antal korta sträckor (dvs motorn ej varmkörd)
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Okej, ja jag har bestämt o skita i retur.. Man kommer ju ändå kolla det mesta efter varje körning då man stressar upp sig och vill veta allt om hur skiten mår
Bara o tömma tanken nån gång ibland och i med mer olja 
Tänkte jag skulle försöka få själva locket vattenskuret, ska kolla med gubbarna på skolan som man gick för några år sen


Tänkte jag skulle försöka få själva locket vattenskuret, ska kolla med gubbarna på skolan som man gick för några år sen

garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Huvudsponsorn då alla mina pengar kommer där ifrån 

Lött lite.. Klurigt som fan, kan man inte ba slita bort alla originalkablar, borra hål i genomförningen och dra en helt ny kabel? Med riktig slang runt?

Annars så har jag bara mätt ut lite oljeslangar som jag tänkte försöka få pressade nån dag framöver. Har även börjat kolla runt på lite olika oljeförflyttare.. Ska inte behålla "armen" som flyttar filtret bakåt original, utan vill ha "nipplar" så man kan koppla på en oljekylare också.. Tips?
Har även pratat lite med Maxxtuning, bilen åker nog på installation och uppstart mitten av december om jag får som jag vill, sen har man ett par månader på sig att fixa (allt som inte funkar?) innan dem mappar och bänkar framåt våren


Lött lite.. Klurigt som fan, kan man inte ba slita bort alla originalkablar, borra hål i genomförningen och dra en helt ny kabel? Med riktig slang runt?

Annars så har jag bara mätt ut lite oljeslangar som jag tänkte försöka få pressade nån dag framöver. Har även börjat kolla runt på lite olika oljeförflyttare.. Ska inte behålla "armen" som flyttar filtret bakåt original, utan vill ha "nipplar" så man kan koppla på en oljekylare också.. Tips?
Har även pratat lite med Maxxtuning, bilen åker nog på installation och uppstart mitten av december om jag får som jag vill, sen har man ett par månader på sig att fixa (allt som inte funkar?) innan dem mappar och bänkar framåt våren

garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1052
- Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
- Ort: Karlskrona
Sv: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Jag körde bara vanlig adapter utan termostat med orfs kopplingar sen 45 graders jic fram till en oljefilter adapter sen vidare till kylaren och tillbaka 

Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Och vart köpte du det? 

garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
finns både hos lokala swedol handlaren och Hydroscand.
*Fyndig text*
Henke K
Henke K
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Kan sätta en oljekylare och behålla värmeväxlaren som sitter original.
Sätt adaptern innan och sedan filterförflyttaren.
Har oljekylare, adapter o pressade slantar liggande ifall du är intresserad.
Du får det billigt
Sätt adaptern innan och sedan filterförflyttaren.
Har oljekylare, adapter o pressade slantar liggande ifall du är intresserad.
Du får det billigt

Garage och renovering färdigt år 2...
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1052
- Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
- Ort: Karlskrona
Sv: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Adaptrarna fick jag av en polare, men dom finns att köpa hos typ kg trimning ;b. Sen sponsrade dynapac orfs kopplingarna, slangar och dylikt
. Men finns ju i närmsta hydraulåterförsäljare
.


Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Får inte plats att ha filtret bakåt..Filaren skrev:Kan sätta en oljekylare och behålla värmeväxlaren som sitter original.
Sätt adaptern innan och sedan filterförflyttaren.
Har oljekylare, adapter o pressade slantar liggande ifall du är intresserad.
Du får det billigt
Har redan en oljekylare, men är priset rätt så kan jag köpa hela paketet. Kommer gärna och kollar på grejerna

garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"

Fått lite slangar pressade och satte även i NGK 7or

Så blev det

Behöver jag korta returen tror ni?
Annars så har jag gjort lite mallar till plattor som ska sitta vid vevhusvent och plugga EGR o lite, ska leta upp lite material någon dag och börja såga o fila

Köpte även en reservdelsbil/isbil av en polare

Satt originalfjädrar på den nu, så plockade bort dem och ska använda på min bruksbil nu under vintern då jag inte gillar o köra fast när man är nära dikena


Och här är då bruksbilen som ska få på sig lite fjädrar, nya bromsbelägg och sätta fast avgassystemet lite så kanske den får finns till ännu ett år

garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 135
- Blev medlem: sön apr 29, 2012 8:31 am
"Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Du kanske ska ha returen neråt!!!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 135
- Blev medlem: sön apr 29, 2012 8:31 am
"Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Ja o ev linda den
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Får bli att korta den då 

garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: "Nej, inte ett 940 turbobygge till"
Ser bra ut. Korta den lite så funkar det nog fint. Du har ju ändå ganska bra fallhöjd där. Du behöver nog inte lägga den ovanför den stålspunna slangen.
Är hjulen möjligtvis till salu? Jag har en uppsättning svarta 18" med dubbdäck på, om det kunde vara ett intressant byte? Ett år gamla Dotz med lika gamla däck (V70).
Är hjulen möjligtvis till salu? Jag har en uppsättning svarta 18" med dubbdäck på, om det kunde vara ett intressant byte? Ett år gamla Dotz med lika gamla däck (V70).
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195