Nä de är så typiskt, det har tamefan regnat hela hösten
men så fort det går under nollan då kommer det inte en droppe
/flinga. sen blir det 1-3+ å så regnar det igen....

bara hålla ut verkar de som

Va kul!Robert Markström skrev:Jadu ska jag vara ärlig har jag inte orkat engagera mig i & provköra ordentligt förräns i torsdag förra veckan.
men då fick det ju för sig å bli 25 - 30 minus ute så provkörning blev ju helt uteslutet, tills igårkväll![]()
hade vart med pimpel maskinen & gjort ett spår innan det blev kallt så det spåret var hårt & fint nu
vilket gjorde att det endast spann. ute i lössnön däremot där fick jag upp 0.3-0.35 i ladd. ska labba
lite mer med variator bestyckning idag så den går lite "tyngre".
Annars? Jo det verkar i övrigt fungera. med lilla laddet jag fick upp igår verkade den gå lite fett, ja fett.![]()
släckte gnistan på fullmutter nångång men det visade sig att jag hade 0.8mm i gap så jag gick ner på
0.6mm ist. stiftet var väääldigt mörkt & lite fuktigt. som sugmotor gick den "rätt" därav jag drar slutsatsen
av ett piptrycket är ganska lågt & lite mera laddtryck med tillhörande avgassmottryck bara gör den gott
Sten skrev:Va kul!Robert Markström skrev:Jadu ska jag vara ärlig har jag inte orkat engagera mig i & provköra ordentligt förräns i torsdag förra veckan.
men då fick det ju för sig å bli 25 - 30 minus ute så provkörning blev ju helt uteslutet, tills igårkväll![]()
hade vart med pimpel maskinen & gjort ett spår innan det blev kallt så det spåret var hårt & fint nu
vilket gjorde att det endast spann. ute i lössnön däremot där fick jag upp 0.3-0.35 i ladd. ska labba
lite mer med variator bestyckning idag så den går lite "tyngre".
Annars? Jo det verkar i övrigt fungera. med lilla laddet jag fick upp igår verkade den gå lite fett, ja fett.![]()
släckte gnistan på fullmutter nångång men det visade sig att jag hade 0.8mm i gap så jag gick ner på
0.6mm ist. stiftet var väääldigt mörkt & lite fuktigt. som sugmotor gick den "rätt" därav jag drar slutsatsen
av ett piptrycket är ganska lågt & lite mera laddtryck med tillhörande avgassmottryck bara gör den gott
Bra att den fetar på vid ladd,då har du ju gjort rätt så att säga.
Kan man justera så att den inte ger på så mycket soppa med tryckregulatorn?
Använder du standardbestyckning i förgasarna?
Hur löste du det med pitåröret?
Iofs så kanske det blir mer "rätt" med bestyckningen om du får upp laddet lite till?!
Kan tänka mig att den blev piggare....ca0,3 bar "kan" ju innebära ~30hk till vid bra förhållanden!
Kan ju bli mera också då en standard 670 har ca115hk....
På den tiden aerocharger hade turbokit till 670 lovade dom ju över 170hk,över 200hk med "racersoppa".
http://www5.ocn.ne.jp/~suwabe/turbo.kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;