Sida 4 av 72

Postat: sön mar 19, 2006 2:06 pm
av j björk
Bild
Här har ni en bild på en dörrsida :)
Tror inte jag ska använda den mer..
Bild
Tja, mittkonsol o dyl. frammifrån.
Bild
Det här blocket tycks ha fått något hårt i botten :wink:
Bild
Fronten med ett ganska primitivt luftintag från förra sommaren :P
Bild
Mittkonsol utan motor och låda.
Bild
Lite ventiler som väntar på bättre tider.
Bild
Ett gäng sniglar som tävlar i vem som har störst skal, och kan imponera mest på husse :wink:

Postat: sön mar 19, 2006 7:53 pm
av SnoWFreaK
8 turbosar, GE MIG EEN! :D skojja ba ;) ser fint ut, blir nog fräckt till slut :)

Postat: sön mar 19, 2006 8:21 pm
av matzin
en sån där hylla skulle man ha... :shock:

Postat: mån mar 20, 2006 11:16 am
av j björk
Det är inte allt där som är så mycket att ha, den stora garreten med turbinhuset uppåt längst fram har ätit något olämpligt, likaså den lille längst in till vä. med konstiga rör hit o dit. :(

Men å andra sidan finns det väl ett par till någonstans :wink:

Postat: mån mar 20, 2006 2:00 pm
av SnoWFreaK
sluta retas :P nu är du ju nästan tvungen att ge mig en ;) vilken har du tänkt använda då?

Postat: mån mar 20, 2006 2:14 pm
av * * * NXJ * * *
Vilken bygge du gör Toxic Ant :P Man blir sugen på att gå ut i garaget direkt! Ser fram emot fortsättningen! /NXJ

Postat: mån mar 20, 2006 6:02 pm
av j björk
Tackar, tackar!

Jag har tänkt använda någon av: den längst in till hö är en k33. lite större kompressordel än: Hx 55 till vä om k33:n, ny. framför k33an är en hx 52, samma kompressor som 55:an, mindre turbin+hus.

Postat: mån mar 20, 2006 7:05 pm
av j björk
Det har blivit lite golv i den gamle igen.
Bild
Känns faktiskt betydligt mer "komplett" :lol:

Kapat lite till..
Bild

Bild

Det där tog emot endel måste jag säga.. tanken är att det ska bli lite bättre plats vid mätarna, och att man ska ha en chans att få dit torkarstället..
En gatbil måste ju ha vindrutetorkare tyvärr!

Postat: mån mar 20, 2006 7:43 pm
av fredde_vit_pv
tror att man bara behöver vindrutetorkare om man har vindruta,
och är nog inte obligatorisk. tyckte jag hörde det nån gång.

fredde

Postat: tis mar 21, 2006 2:39 pm
av j björk
Jasså? jag ska nog ha torkare i alla fall..
Kan ju vara bra att ha också, och det kan nog bli diskutioner på bilprovningen ändå :?

Postat: lör mar 25, 2006 7:16 pm
av j björk
Uppdaterar lite vad som har hänt i dag hittills.
Bild
Pyssla lite torpedvägg.
Mittenbiten är tänkt att den ska vara löstagbar så man kan montera styrdon och dylikt i den och bara skruva bort om man ska bromsa motorn eller något.
Så man får med sig motorkablage och allt sådant lite smidigt.
Bild
Vä sidan var lite pysslig, då rattstången kommer ut där och ska sitta fast och allt möjligt :roll:
Bild
Bild
En liten förstärkning, iof. inte ny för idag men har väl inte varit med ordentligt på kort.
Orginalbalken spelar nog ganska liten roll egentligen :lol:

Postat: lör mar 25, 2006 10:48 pm
av j björk
Jaha, lägger väl till lite till.
Batterihyllan monterad:
Bild

Jag var lite tveksam till att ha batteriet här, med en tjockis i förarstolen blir det ju vikt här i alla fall..
Men jag tror att det blir ganska fullt i kofferten ändå, och på passagerarsidan blir det ju en massa avgasrör och sådant.

Började titta lite på bakaxeln, och fick se något som gjorde mig lite fundersam:
Bild
Bild
Färgen hade spruckit på båda sidor om klumpen, men när jag tittade lite nogrannare fick jag se att det också var lite rostigt där färgen satt så det krävdes nog inte så mycket för att den skulle spricka.
Någon som vet hur mycket det kan göra om man förstärker banjon på en 1031:a?
Kan det rädda drivaxlarna tro, eller är man körd i alla fall?

Postat: sön mar 26, 2006 12:12 am
av Tommy Luhr
jag tror du kan få axeln att hålla några tiondelar till om du gör en förstärkning på den.
Kruxet är ju att du har kåpan till diffen ivägen för förstärkningen.

Men det går nog att fixa till:)

Postat: sön mar 26, 2006 1:59 am
av Roger Persson
Redigt bygge de dära.. ;) Mkt imponerad..

Själv har ja lagt ner några veckor på ett insug,
grenrör till min gamla 142a.. Detta är resultatet.. :)
De lätt ha tid när man e singel.. :)
Nått måste man ju fila på helt enket.. ;)
Baserna blir galna på allt hemjobb efter
jobbet på kvällarna.. ;)
Mkt nc fräsning blir det iag.. he he.. Alla flänsar
mm är frästa och insuget är i rostfritt..

Hur mkt tid lägger du om dan på bilen? :)

Bild

Postat: sön mar 26, 2006 10:21 am
av j björk
volvo140turbo skrev:jag tror du kan få axeln att hålla några tiondelar till om du gör en förstärkning på den.
Kruxet är ju att du har kåpan till diffen ivägen för förstärkningen.

Men det går nog att fixa till:)
Ja, jag tänkte sätta ett rör mellan 4-links fästena, och så har jag funderingar på att dra ett rör från varje fäste som möts över främre lagret (ca) på pinjongen och sversas ihop och ihop med kardanklumpen där.
Då får jag som en triangel där, om ni förstår hur jag menar?
Jag ska se om jag kan lägga några stag på axeln och ta kort..