men nu så blire nog att ställa ner laddet lite. samt tro jag måste ställa om täningen lite då jag tycker den rycker lite på högre varv,
allt för mig ikväll.
// Robin
gåre att köpa bränsle chip till dom?. eller ska man bara fulbygga om bränsle pumpen?.Erik N skrev:ryckningar brukar komma av för lite bränsle för det mesta,
jag tackar för dina tips men. jag har tängt efter igen. och kom fram till att jag ställer ner laddet.Erik N skrev:sitter en 230e i den där va ? enklaste är att samla ihop ett par kallstarts spridare och svetsa hållare för dom på tryckröret, sen köper man en tryckvakt som slår till på det värde du vill ha. ett enkelt och billigt extrasprut, är inte en suverän lösning men har funkat för många. problemet med e motorerna är att dom har k-jet vilket är en begränsning, sen ska du inte ladda genom bränslehuvudet. rätt sätt är att bränslehuvudet ska dra luft inte vara trycksatt, leta upp ett par bilder på original 240 turbo så förstår du vad jag menar.
Tycke den boxen ser ut som en vanlig svart?swerobin91 skrev:hallå!
gör en lite kvälls uppdatering 2013-10-14
har nu görmt med att ta ut motorn ur 740 16v. bjuder på liter bilder
den berömda 16v toppen![]()
motorn ute. ska börja plocka ner den i morgon.
fynda lite ikväll med satt en GULD BOXför övrigt så är den till SALU kom med ett bud.