MB 4 ME skrev:några tips: Grenröret, bygg det av böjar med lite minder dim än vanligt. Jag har provat dehär med turbokonvertering av dieslar å kommit fram tilkl en del saker.
Varför en mindre dim på rören är för att en diesel har ca 200grader kallare avgastemp än vad en bensinare. Det medför att avgashastigheten blir lägre. Sedan ang pumpen så kan man ju ställa på den. Men det bästa skulle vara om du skickade iväg pumpen som jag gjorde tiull ett företag i finland som bygger om pumpen så att du kan få ut rejält med bränsle. Just till din motorn skulle den då ganska säkert kunna leverera bränsle för 250häst..Men då krävs ju som lite mer ingående modd av motorn.
Det som skiljer sig mellan 240 3,0 å 300 motor är endast pumpen å kammen. 88hästaren300d har en vassare kamm å en bättre pump. Dessutom har den snabbglödstift.
Skall ha det i åtanke ang grenröret
Vi har nog hittat en annan turbo till skapelsen, eller två.
det är bla en T04 som är lagom inkörd och en turbo som är snäppet större, vet bara inte vad det är för kvallisort.
Att skicka iväg pumpen för preppning är nog inte aktuellt, för detta är ett så nära gartis bygge som möjligt
snål gotlänning du vet
kan bjuda på lite mera bilder i dag me
Lite stabilare nu
