överladdning och förgasare på V8!

Allt inom Usa bilar samt hot rods
kiimpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 214
Blev medlem: sön sep 25, 2005 9:16 pm
Ort: Umeå

Inlägg av kiimpan »

Nu har jag fått hem kittet! Mer saker följer med än vad det står!!! btr och massa smågrejjs...

mvh kimpan
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Intressant :) Va va det för prylar som följde med?
kiimpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 214
Blev medlem: sön sep 25, 2005 9:16 pm
Ort: Umeå

Inlägg av kiimpan »

Jadu! 2stgrenrör, 2st turbos, btr med mätare, 2st dumpventiler, massa slangkopplingar, massa stålomspunna slangar, elexerade slangkopplingar blå/röda , hyffsat stor intercooler, massa pakningar, mm
fick massa extra slangar och pakningar och massa små tjaffs..

klart värt köp. ska kanske test montera grenrör på en motor som jag ha liggandes och se om det e bra passform..
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Va låg priset på?
kiimpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 214
Blev medlem: sön sep 25, 2005 9:16 pm
Ort: Umeå

Inlägg av kiimpan »

5600 med frakt till dörren!!!
klart billigt!
Användarvisningsbild
Thunderbolt
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
Ort: Klippan

Inlägg av Thunderbolt »

Vad är det för turbos, det kanske nästan bara det är värt att köpa även om man inte har en sån bil och motor!
Pontiac Firebird Trans Am -74
Pontiac GTO -05
kiimpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 214
Blev medlem: sön sep 25, 2005 9:16 pm
Ort: Umeå

Inlägg av kiimpan »

men dom ska tydligen passa på en firebird 350 med! Det är T3/T4 turbos
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

har handlat av samma butik, köpt 2st wgs därifrån. bra att ha göra med.
kiimpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 214
Blev medlem: sön sep 25, 2005 9:16 pm
Ort: Umeå

Inlägg av kiimpan »

jo det är det tog bara 4dager för mej att få hem sakerna! otroligt fort
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

kiimpan skrev:5600 med frakt till dörren!!!
klart billigt!
Kan du inte posta lite bilder på kitet? Hur var kvaliteten på grenrören osv?
kiimpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 214
Blev medlem: sön sep 25, 2005 9:16 pm
Ort: Umeå

Inlägg av kiimpan »

Har tyvärr ingen kamera! Men grenröret var ej hel svetsat på utsidan runt röret vid toppen men annars såg allt helt okej ut!! klart värt köp
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

kiimpan skrev:Har tyvärr ingen kamera! Men grenröret var ej hel svetsat på utsidan runt röret vid toppen men annars såg allt helt okej ut!! klart värt köp
Förmodligen är det svetsat innifrån.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
Thunderbolt
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
Ort: Klippan

Inlägg av Thunderbolt »

kiimpan skrev:men dom ska tydligen passa på en firebird 350 med! Det är T3/T4 turbos
Men min motor är en 455, har även en 400, så dessa blir väl för små då.
Den 350:n de menar är väl i en 3-gen firebird och det är en Cheva motor, efter -81 så har Pontiac inte byggt någon egen motor, Cheva-motorn blev "GM-motorn" kan man säga...
Pontiac Firebird Trans Am -74
Pontiac GTO -05
kiimpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 214
Blev medlem: sön sep 25, 2005 9:16 pm
Ort: Umeå

Inlägg av kiimpan »

Jo den e svetsad inner men bara bitvis på utsidan!!

Den ska passa pontiac sb 350, 400 m,m
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Hur verkar kvaliten vara på grejerna då?

Ni som vet, verkar dessa turbos vara nått att hänga i (h)julgranen?

Saxat från sidan:
Turbo Details:
Oil cooled bearing system
Internal Wastegate at 14.5psi
T3 turbine inlet flange
2.75" Compressor Inlet for the max flow
All turbo are Balanced
Heavy duty K18 alloy turbine wheels
Super Shine Polished Surface for best appearance
2.75" V Band Turbine inlet or Switch able to 5 bolt turbine inlet
Compressor Housing: A/R.60
Turbine Housing: A/R.63
Max Speed( r/min): 130,000
Suited Power Range (BHP): 425-525 BHP
Main Types of Matching Engines: suit for fuel and diesel engine
Comparable : 4-8 Cylinder Vehicle (NA or Turbo)
2.75" V-band turbine outlet flange
Skriv svar