överladdning och förgasare på V8!
Jadu! 2stgrenrör, 2st turbos, btr med mätare, 2st dumpventiler, massa slangkopplingar, massa stålomspunna slangar, elexerade slangkopplingar blå/röda , hyffsat stor intercooler, massa pakningar, mm
fick massa extra slangar och pakningar och massa små tjaffs..
klart värt köp. ska kanske test montera grenrör på en motor som jag ha liggandes och se om det e bra passform..
fick massa extra slangar och pakningar och massa små tjaffs..
klart värt köp. ska kanske test montera grenrör på en motor som jag ha liggandes och se om det e bra passform..
- Thunderbolt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
- Ort: Klippan
Förmodligen är det svetsat innifrån.kiimpan skrev:Har tyvärr ingen kamera! Men grenröret var ej hel svetsat på utsidan runt röret vid toppen men annars såg allt helt okej ut!! klart värt köp
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- Thunderbolt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
- Ort: Klippan
Men min motor är en 455, har även en 400, så dessa blir väl för små då.kiimpan skrev:men dom ska tydligen passa på en firebird 350 med! Det är T3/T4 turbos
Den 350:n de menar är väl i en 3-gen firebird och det är en Cheva motor, efter -81 så har Pontiac inte byggt någon egen motor, Cheva-motorn blev "GM-motorn" kan man säga...
Pontiac Firebird Trans Am -74
Pontiac GTO -05
Pontiac GTO -05
Hur verkar kvaliten vara på grejerna då?
Ni som vet, verkar dessa turbos vara nått att hänga i (h)julgranen?
Saxat från sidan:
Ni som vet, verkar dessa turbos vara nått att hänga i (h)julgranen?
Saxat från sidan:
Turbo Details:
Oil cooled bearing system
Internal Wastegate at 14.5psi
T3 turbine inlet flange
2.75" Compressor Inlet for the max flow
All turbo are Balanced
Heavy duty K18 alloy turbine wheels
Super Shine Polished Surface for best appearance
2.75" V Band Turbine inlet or Switch able to 5 bolt turbine inlet
Compressor Housing: A/R.60
Turbine Housing: A/R.63
Max Speed( r/min): 130,000
Suited Power Range (BHP): 425-525 BHP
Main Types of Matching Engines: suit for fuel and diesel engine
Comparable : 4-8 Cylinder Vehicle (NA or Turbo)
2.75" V-band turbine outlet flange