Sida 4 av 4

Re: PRV V6 problem..hjälp!

Postat: ons aug 26, 2015 9:34 pm
av mauser240
Låter som ETT knack per KAMAXELVARV.

D.v.s. EN cylinder som krånglar (antagligen under arbetstakten) eller något annat som går i takt med kammen, eller själva kammen. Tycker du skall glömma ventilspelet nu och fokusera på något annat.

Det har sagts förut men det låter som ett vevlager.

EDIT: Jag utgår ifrån att du gjort leak-down test och inte hittat något avvikande...

Re: PRV V6 problem..hjälp!

Postat: ons aug 26, 2015 10:34 pm
av Thunderbo1t
Jag vet inte om detta tillför något, men jag hade en motor där en kamnock gått ner sig så att det blev ett hopp för lyftaren på stängningsrampen, den kördes så i några år och ökade inte mycket i knack. Lika ljud kall som varm.

Re: PRV V6 problem..hjälp!

Postat: mån okt 19, 2015 6:35 pm
av Jan van Vurpa
Lite sent kanske men jag har nosat runt i PRV en del för nån galning härborta som är berusad av dom i turbo utförandet.
Gick bra men efter ett par säsonger det vusade sig att stakarna är lite vek...1 gick av och alla andra var lite krokiga...
Och lit är allt som behövs för oljud.
Till slut vi hävade in en 3,0 version som var even-fire som senare modeller of GM V6 i bild
Bild

Efter lite ''justering'' på Ford V8 Big Block H profil stakar (gjorde dom 2mm smalare, öppnade stora ändan 2mm) och 8:1 smidda kolvar vi fick ut en driftsäkert 520 hk och 530/lbs (som är mycket n/m)

Riv ner motorn, passa en kolv bult genom 3-4 stakar, och det sys direkt of dom har böjt sig..

Lycka till