Sida 4 av 9
Re: 940 M104 drifting
Postat: fre dec 11, 2015 12:00 pm
av mattias
kymi skrev:Smutt grenrör,köpt ett kit,eller pusslat ihop delar från skrotlådan?Ser riktigt fint ut

Kommer fungera, men varför inte puls-split och ett avgashus på turbon med twin-entry?
Re: 940 M104 drifting
Postat: fre dec 11, 2015 3:43 pm
av turbofelix
Kaxxen skrev:Härligt bygge!
Men ett starkt tips, köp 12.9 bult till framvagnen! De bultar som följer med verkar inte va nån höjdare.. (mina sträckte sig & lossnade)
Ofan, där ser man! Tack för tips

Re: 940 M104 drifting
Postat: fre dec 11, 2015 3:45 pm
av turbofelix
mattias skrev:kymi skrev:Smutt grenrör,köpt ett kit,eller pusslat ihop delar från skrotlådan?Ser riktigt fint ut

Kommer fungera, men varför inte puls-split och ett avgashus på turbon med twin-entry?
Tid, tid, och tid. Sitter twin-entry på turbon, det får jag nöja mig med iår.
Eftersom jag har fler motorer kan det ju alltid hända att man bygger en vassare bredvid med tiden.
Re: 940 M104 drifting
Postat: fre dec 11, 2015 4:07 pm
av Kaxxen
turbofelix skrev:Kaxxen skrev:Härligt bygge!
Men ett starkt tips, köp 12.9 bult till framvagnen! De bultar som följer med verkar inte va nån höjdare.. (mina sträckte sig & lossnade)
Ofan, där ser man! Tack för tips

Fast som dom efter skrev, ta 10.9 iställe, den kan sträcka sig lite.

Re: 940 M104 drifting
Postat: fre dec 11, 2015 4:28 pm
av turbofelix
Precis

Re: 940 M104 drifting
Postat: sön dec 13, 2015 2:49 pm
av turbofelix
Re: 940 M104 drifting
Postat: ons dec 16, 2015 5:45 pm
av 7aan
grymt bygge
saknar min 940 nå sjukt, denna med en m104 ska bli spännande. är sjukt sugen på en sån maskin i nästa bygge

Re: 940 M104 drifting
Postat: lör dec 19, 2015 6:54 pm
av turbofelix
Re: 940 M104 drifting
Postat: ons dec 23, 2015 11:18 pm
av turbofelix
Tjena.
Nu till julen är jag skit trött och låter mest bilderna tala.
Byggt till mig en spak.

Gjort klart sista boxen inför svetsning.

Lite an8 grejer.

Dratt fram elen,resten får farsan sköta

Kortare och hårdare dämpare som ska få ta ställning där fram

En styck regulator med en liten slangbit

Köpt på mig ett snabbfäste, lättare versionen av snap-off. Får nog bli att inhandla en flat ratt då detta fäste bygger ut 50mm

Trycket från pumparna draget och klambrat fram till fuelrailen.

Y-korset efter pumparna.

En nästan klar v-xlåds balk, ska dit med kuddar sen ska det helsvetsas.

Köpt på mig bromsvätskebehållare och lite burstoppning bland annat.

Pumparna ska även få sig ett varsit fäste.
/12434159_578937432256322_579092754_n.jpg[/img]

Bakaxeln ihopasatt. Blir nog att putsa till det senare, ingen vidare finish på den.

Huvlås,ena paret till huven och andra får nog bli till kofångaren bak då fästena gett sig.

En glad kusin sågar i sin bil

Äntligen fått mitt spjällhus.

Och just nu ska motorn ut, grenröret ska riktfräsas, insuget ska tvättas, sumpen ska svetsas mm.
Vid lite sidan om har jag och Pappa hjälpt kompisen att få ihop sin evo, som snart ska mappas.

God (H)jul allesammans!

Re: 940 M104 drifting
Postat: tor dec 24, 2015 12:37 am
av iccu
Mycket stabil uppdatering det där du! Jag tackar för att jag får pryda din tråd med mitt glada ansikte!
Rock ON!

Re: 940 M104 drifting
Postat: tis dec 29, 2015 1:56 am
av Husse1
Ett riktigt kul bygge.
Men två saker jag tänkte på när jag kollar på bilderna.
Du bör montera tankband, inget roligt om du krockar och tanken bara sitter i originalöronen.
Det är mycket stor risk att tanken då spricker vid fästena, med soppa läckage som följd, det är inget man vill ha vid en ev. krock.
Sen wastegaten, blir det inte risk för skenladd med så tvär vinkel och nära turbinen som du satt röret?
Men som sagt ett kul bygge.
Re: 940 M104 drifting
Postat: tis dec 29, 2015 6:11 pm
av turbofelix
Husse1 skrev:Ett riktigt kul bygge.
Men två saker jag tänkte på när jag kollar på bilderna.
Du bör montera tankband, inget roligt om du krockar och tanken bara sitter i originalöronen.
Det är mycket stor risk att tanken då spricker vid fästena, med soppa läckage som följd, det är inget man vill ha vid en ev. krock.
Sen wastegaten, blir det inte risk för skenladd med så tvär vinkel och nära turbinen som du satt röret?
Men som sagt ett kul bygge.
Tankband ska inhandlas,det kommer självklart!
Har haft sådana vinklar på wastegatar förr, så det förväntar jag mig att funka. Men skenladd tycker jag inget illa om, det är gött

(skämt o sido)
Tack så mycket

Re: 940 M104 drifting
Postat: tis dec 29, 2015 7:45 pm
av mickeidiket
Ser bra ut
Hur i helvete har du råd med detta?
Försöker få ihop min 945 med studiebidrag o lite småjobb ibland..
går ju sisådär

Re: 940 M104 drifting
Postat: tis dec 29, 2015 8:38 pm
av turbofelix
mickeidiket skrev:Ser bra ut
Hur i helvete har du råd med detta?
Försöker få ihop min 945 med studiebidrag o lite småjobb ibland..
går ju sisådär

Tack, gäller att ta på sig väldigt tråkiga arbeten, där tjänar man mest hehe.
Fixa och sälja bilar är med jävligt fint
Sen har en stor del av grejerna legat på hyllan,som man snott av pappa

Har du med en tråd här?
Re: 940 M104 drifting
Postat: tor dec 31, 2015 1:25 am
av turbofelix
Hej,får göra en liten update innan det nya året slår in.
Jag har punktat dit handbromsen.
Bakom växelspaken skymtar den obligatoriska wunderbaumen, ett måste om någon tös ska åka med, dom gillar tydligen inte svett,olja och däcklukt? lustiga typer
Ett styck kortat ben.
Och lågt, ja det blir det.
Ett rent insug.
Lite packningar till motorn,så jag äntligen kan spänna fast skiten
Efter många om och men fick jag motorn äntligen nollad.
I lyckans ärende tar jag sönder ett ''löpband?'', tur jag har 2 till motorer,bara se glad ut och riva nästa
Även fått en oljeretur i blocket på plats!
Sumpen svetsad och redo!
Kafferep, nu inser jag hur mycket jag har att göra,och att det faktist är ett nytt år imorn!
Hej svejs
