Har precis samma problem med;Steve skrev:En smalbandslambda kan bara visa om du har över eller under lambda 1 så det skulle vara obra om den reglerade på högre varv/belastning.
Gör den likadant med originalspridare?
0,3 bar på originalboxar och orignalspridare
0,3 bar på originalboxar och saabspridarna
0,3 bar med chippade turboboxar och saabspridare
1,0 bar med chippade turboboxar och saabspridare
1,0 bar törs jag ej testa med originalboxar eller originalspirdare.
Sammanfattningsvis har jag bytt följande delar;
LMM, knacksenor, tändstift, tändkablar, fördelare, tändspole och bränslefilter.
Övriga åtgärder jag har gjort är att nolla motorn och sett över generellt på motorn.
Jag funderar på att byta BTR idag, och om inte det hjälper klämma ihop den lite.
Om högre bränsletryck avhjälper problemet så är det ju något med soppan, och då tänkte jag tvätta spridarna i en ultraljudstvätt och byta soppapump för att säkerställa att allt på bränslesidan är okej.
Men jag hakar upp mig på att det är precis vid 3000 varv "det" sker. Vad händer vid 3000 varv? Varför?